Spring naar bijdragen

Extreme spierzwakte

Dreaming99
 Share

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden zei DMV:

Toch weer contact opnemen. Kan het misschien spanning zijn voor de opname, beetje paniekaanvalachtig? Ik begrijp dat je geruststelling en antwoorden zoekt, maar geen van ons is arts of kan dat digitaal bepalen. Je zult echt naar de huisartsenpost moeten gaan. Te lage waardes is misschien niet direct levensbedreigend maar het kan wel behoorlijke klachten even. Dus de tijd die je neemt om hier een bericht te plaatsen zou ik echt stoppen in even de arts bellen

Je hebt wel gelijk idd. Niet zo verstandig om dat aan jullie te vragen ipv een arts. Maar ik ben dan bang dat ik niet serieus genomen zal wel etc.. Dus dan doe ik het liever niet. Zal wel hopelijk vanzelf beteren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb sterk vermoeden dat van de slokdarm komt. Vandaar de pijn int midden van de bortkas, precies waar de slokdarm zit. Als ik inadem, ervaar ik scherpe pijn daar en tussen de schouderbladen. En als ik eet, heb onaangenaam (soort brandend) gevoel in mijn maag. Ik weet niet of het met andere klachten gelinkt is. Maar nu heb ik toch een "idee" dat ik aan de dokter kan geven. Dus ik ga nu toch morgenochtend naar de huisarts bellen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Dreaming99:

Heb sterk vermoeden dat van de slokdarm komt. Vandaar de pijn int midden van de bortkas, precies waar de slokdarm zit. Als ik inadem, ervaar ik scherpe pijn daar en tussen de schouderbladen. En als ik eet, heb onaangenaam (soort brandend) gevoel in mijn maag. Ik weet niet of het met andere klachten gelinkt is. Maar nu heb ik toch een "idee" dat ik aan de dokter kan geven. Dus ik ga nu toch morgenochtend naar de huisarts bellen! 

Goed dat je gaat bellen. Wat je kan doen een volgend keer, wellicht ter steun tijdens het gesprek is uitprinten wat je hier aan klachten hebt opgeschreven aangeven bij de arts. Je neemt jezelf hier serieus, dat kan je in het gesprek ook. 

Is het gelukt vanochtend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei DMV:

Goed dat je gaat bellen. Wat je kan doen een volgend keer, wellicht ter steun tijdens het gesprek is uitprinten wat je hier aan klachten hebt opgeschreven aangeven bij de arts. Je neemt jezelf hier serieus, dat kan je in het gesprek ook. 

Is het gelukt vanochtend?

Terwijl ik veel pijn en ongemak ervaar op de plaats van de slokdarm, soms kortademig ben, moeite heb met slikken en weinig eetlust heb. Zegt de arts rechtuit dat hij er 100% zeker van is dat het niet fysiek is. Oftewel geen onderliggende fysieke oorzaak heeft. Hij zegt gewoon dat het door weinig voedingsstoffen is etc dat ik mij zwakte in benen en armen heb. Hij zegt dat hij mij serieus neemt, maar wtf word ik niet verder onderzoekt voor mijn slokdarm? 

Ik heb daardoor alle vertrouwen in artsen verloren. Ik geloof niet dat ik nog geholpen kan worden.

Spoiler

Ik wil echt niet meer leven. Ik ben er bijna zeker van. Het heeft geen zin meer. Ik word toch nooit geholpen terwijl ondragelijke fysieke problemen heb naast de psychische. Maar als het fysiek is, dan zit dat wel tussen me oren. Nee zo gaat het niet meer voor mij. Ik wil geen enkel dokter meer zien! Ik denk dat ik ook mijn opname zal annuleren. Ik ben nooit gelukkig geweest en zal het ook nooit zijn. Wat heeft het dan voor nut om verder te leven? Ik besta gewoon. Enige reden dat ik heb om te blijven leven, is dat ik familie niet wil kwetsen. En dat ik mijn moeder altijd goed help. Maar voor me eingen heb ik geen ENKELE reden om nog verder te leven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Dreaming99:

Zegt de arts rechtuit dat hij er 100% zeker van is dat het niet fysiek is. Oftewel geen onderliggende fysieke oorzaak heeft. Hij zegt gewoon dat het door weinig voedingsstoffen is etc dat ik mij zwakte in benen en armen heb.

Dat zou toch kunnen? Voor je slokdarm lijkt mij ook dat de meest voor de hand liggende verklaring (dat het van het vele braken komt) de waarschijnlijkste is.

Dat betekent niet dat je klachten tussen je oren zitten, he? Je klachten zijn niet ingebeeld. Maar ik denk dat hij duidelijk probeerde te maken dat je weer voeding binnen moet krijgen en moet proberen op te houden met het compenseren om verbetering te kunnen gaan merken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Jessie:

Dat zou toch kunnen? Voor je slokdarm lijkt mij ook dat de meest voor de hand liggende verklaring (dat het van het vele braken komt) de waarschijnlijkste is.

Dat betekent niet dat je klachten tussen je oren zitten, he? Je klachten zijn niet ingebeeld. Maar ik denk dat hij duidelijk probeerde te maken dat je weer voeding binnen moet krijgen en moet proberen op te houden met het compenseren om verbetering te kunnen gaan merken.

Ja, maar waarom wordt dan dan niet verder onderzocht? Een meisje vertelde dat ze haten ontwikkelde in haar slokdarm door het vele braken. En hij stuurt mij naar huis met wat maagbeschermers.  Terwijl hij tenminste mij kon doorsturen voor het te onderzoeken. 

Bon, nu ga ik het wel zelf uitzoeken. Oftewel help ik mijzelf, oftewel niet. Maar geen dokters meer voor mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Dreaming99:

Ja, maar waarom wordt dan dan niet verder onderzocht? Een meisje vertelde dat ze haten ontwikkelde in haar slokdarm door het vele braken. En hij stuurt mij naar huis met wat maagbeschermers.  Terwijl hij tenminste mij kon doorsturen voor het te onderzoeken.

Maar wat wil je opschieten met de onderzoeken? Dat ze gaan bevestigen dat het beschadigd is door het braken? 

Ik weet dat bij mij een psychiater geen bloed meer wilde prikken. ze zei ik ga toch niet kijken of je kalium nog net binnen de grenzen valt. Je stopt maar met braken en anders vertel je me maar wanneer het te laag is anders ga je met de cijfertjes spelen. Je weet of  het dan nog net wel of niet kan. We gaan nu na een week eetbuien en heel veel braken bloed prikken om bevestigd te zien dat je teveel gebraakt hebt. Je weet dat zelf heel goed. 

Vanaf dat moment ging ik het vertellen als het te laag was (ja, dat voel je op een geven moment vanzelf) en als we het nodig vonden controleerden we. 

Ik ben het er mee eens dat ze zeggen het zal wel door de eetstoornis komen. Ze kunnen wel kijken maar dan zien ze hetzelfde. 
Voor mij is dat wel een eye opener geweest dat toen gezegd werd we doen geen onderzoek naar iets wat we al weten.

Ik hoop dat het snel beter met je gaat, je minder pijn hebt, je jezelf serieus genomen voelt door de arts maar ook dat je kunt stoppen met braken. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei 79MM:

Maar wat wil je opschieten met de onderzoeken? Dat ze gaan bevestigen dat het beschadigd is door het braken? 

Ik weet dat bij mij een psychiater geen bloed meer wilde prikken. ze zei ik ga toch niet kijken of je kalium nog net binnen de grenzen valt. Je stopt maar met braken en anders vertel je me maar wanneer het te laag is anders ga je met de cijfertjes spelen. Je weet of  het dan nog net wel of niet kan. We gaan nu na een week eetbuien en heel veel braken bloed prikken om bevestigd te zien dat je teveel gebraakt hebt. Je weet dat zelf heel goed. 

Vanaf dat moment ging ik het vertellen als het te laag was (ja, dat voel je op een geven moment vanzelf) en als we het nodig vonden controleerden we. 

Ik ben het er mee eens dat ze zeggen het zal wel door de eetstoornis komen. Ze kunnen wel kijken maar dan zien ze hetzelfde. 
Voor mij is dat wel een eye opener geweest dat toen gezegd werd we doen geen onderzoek naar iets wat we al weten.

Ik hoop dat het snel beter met je gaat, je minder pijn hebt, je jezelf serieus genomen voelt door de arts maar ook dat je kunt stoppen met braken. 

Euhm kan er dan niets gedaan worden aan een beschadigde slokdarm ofzo? Waarom zou ik anders een onderzoek willen? En ja, ik moet stoppen met braken, i know. Maar betekende dat dat ik geen recht heb om iets te herstellen dat ik onbewust beschadigd heb? 

Hij kan dan wel zeggen dat hij mij serieus neemt, maar zo voelt en lijkt het niet. Heb nu gewoon heel veel spijt dat ik gegaan ben. Want voel me nu nog rotter dan daarvoor. Mjah, so be it. Ik denk dat het mij goed zal doen om juist afstand te nemen van elke vorm van hulpverlening. Heb daar niets aan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Dreaming99:

Euhm kan er dan niets gedaan worden aan een beschadigde slokdarm ofzo? Waarom zou ik anders een onderzoek willen? En ja, ik moet stoppen met braken, i know. Maar betekende dat dat ik geen recht heb om iets te herstellen dat ik onbewust beschadigd heb?

Wat er aan gedaan kan worden is maagbeschermers slikken zodat je minder last van het zuur hebt en het allemaal wat tot rust kan komen. Ze kunnen moeilijk met een zalfje aan de binnenkant gaan smeren of een pleister plakken. 
Stoppen met braken is een hel. Ik weet heel goed dat dat echt niet even zomaar gedaan is. Ik heb zelf de afgelopen maanden meerdere infusen kalium gehad omdat ik veel te laag zat door het braken. Ik bagatelliseer je klachten ook niet maar boos worden op je arts terwijl hij niet meer kan doen dan een maagbeschermer/maagzuurremmer voorschrijven heeft geen zin. 

Waarom onnodig de zorg op kosten jagen en jezelf onnodige onderzoeken laten ondergaan als dat niet nodig is. 
Weet je waarom je zo graag meer zorg wil dan nodig is? 

43 minuten geleden zei Dreaming99:

Hij kan dan wel zeggen dat hij mij serieus neemt, maar zo voelt en lijkt het niet.

Heel herkenbaar. Ik zou dat ook denken. Alleen tegen iemand anders kan ik wel zeggen dat het niet oz is dat het hem niets kan schelen. 

44 minuten geleden zei Dreaming99:

Heb nu gewoon heel veel spijt dat ik gegaan ben. Want voel me nu nog rotter dan daarvoor. Mjah, so be it. Ik denk dat het mij goed zal doen om juist afstand te nemen van elke vorm van hulpverlening. Heb daar niets aan. 

Nu schiet je heel erg in een boze slachtofferrol. Heb je spijt dat je gegaan bent of ben je boos omdat er niet gedaan wordt wat je wilde? 

je zegt dat je afstand neemt van de hulpverlening en het zelf wel oplost. Maar heb je niet juist hulp gezocht omdat je het zelf niet meer aan kon? 

Alvast een fijne nacht en ik hoop dat je je snel beter voelt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei 79MM:

Wat er aan gedaan kan worden is maagbeschermers slikken zodat je minder last van het zuur hebt en het allemaal wat tot rust kan komen. Ze kunnen moeilijk met een zalfje aan de binnenkant gaan smeren of een pleister plakken. 
Stoppen met braken is een hel. Ik weet heel goed dat dat echt niet even zomaar gedaan is. Ik heb zelf de afgelopen maanden meerdere infusen kalium gehad omdat ik veel te laag zat door het braken. Ik bagatelliseer je klachten ook niet maar boos worden op je arts terwijl hij niet meer kan doen dan een maagbeschermer/maagzuurremmer voorschrijven heeft geen zin. 

Waarom onnodig de zorg op kosten jagen en jezelf onnodige onderzoeken laten ondergaan als dat niet nodig is. 
Weet je waarom je zo graag meer zorg wil dan nodig is? 

Heel herkenbaar. Ik zou dat ook denken. Alleen tegen iemand anders kan ik wel zeggen dat het niet oz is dat het hem niets kan schelen. 

Nu schiet je heel erg in een boze slachtofferrol. Heb je spijt dat je gegaan bent of ben je boos omdat er niet gedaan wordt wat je wilde? 

je zegt dat je afstand neemt van de hulpverlening en het zelf wel oplost. Maar heb je niet juist hulp gezocht omdat je het zelf niet meer aan kon? 

Alvast een fijne nacht en ik hoop dat je je snel beter voelt. 

Jouw reactie helpt echt totaal niet. Ik wil helemaal niet meer zorg dan nodig is. Ik wil gewoon af van mijn klachten! Enige wat ik hoor, is dat het niet echt is. Nu zet mij echt neer alsof ik een hypochonder ben ofzo. Jezus. 

Ik heb spijt dat ik gegaan ben. Want nu ervaar ik alleen schaamte. Leuk om hier ook nog eens bevestigd te krijgen dat het tussen me oren zit. Dat ik mij nog eens goed belachelijk heb gemaakt, daar heb ik spijt van. Maja, we leren uit onze fouten zeker. 

En ja, heb hulp gezocht omdat ik het zelf idd niet meer aan kon. Maar mijn ervaring zegt mij dat ik er alleen maar slechter uit zal komen precies. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als jij dat zo wil lezen moet je dat vooral zo doen. 

Je zegt dat je niets aan de hulp hebt maar dat is niet waar. Je wil nu alleen het negatieve lezen en horen.
Als je hier schrijft proberen wij je te helpen, te steunen en een spiegel voor te houden, mee te denken en te zeggen wat wij er van vinden. 

Wat wil je dan van ons horen? 

Waarom zou je je schamen? er is geen reden voor.
Je stelt vragen en krijgt antwoorden. Het kan zijn dat die antwoorden anders zijn dan wat je gehoopt hebt. 

8 minuten geleden zei Dreaming99:

En ja, heb hulp gezocht omdat ik het zelf idd niet meer aan kon. Maar mijn ervaring zegt mij dat ik er alleen maar slechter uit zal komen precies. Nu bevestig jij dit ook. 

vraag me overigens af waar ik bevestig dat jij er slechter uit zal komen. 

Nogmaals, ik hoop dat je snel minder last hebt en hoop ook dat je je arts vertrouwt en doet wat hij adviseert hoe moeilijk dat ook is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 79MM:

Als jij dat zo wil lezen moet je dat vooral zo doen. 

Je zegt dat je niets aan de hulp hebt maar dat is niet waar. Je wil nu alleen het negatieve lezen en horen.
Als je hier schrijft proberen wij je te helpen, te steunen en een spiegel voor te houden, mee te denken en te zeggen wat wij er van vinden. 

Wat wil je dan van ons horen? 

Waarom zou je je schamen? er is geen reden voor.
Je stelt vragen en krijgt antwoorden. Het kan zijn dat die antwoorden anders zijn dan wat je gehoopt hebt. 

vraag me overigens af waar ik bevestig dat jij er slechter uit zal komen. 

Nogmaals, ik hoop dat je snel minder last hebt en hoop ook dat je je arts vertrouwt en doet wat hij adviseert hoe moeilijk dat ook is. 

Misschien dan ook beter voor mijzelf houden. 

En ik persoonlijk, heb niets aan de zorg. Niet iedereen kan geholpen worden, denk ik. En nee, ik kruip niet in het slachtofferrol.. Heb er gewoon geen zin meer in. Mij constant belachelijk maken. Ik geneer me nogal snel, dus dit is wel echt de hel voor mij. Dus kan dat wel missen als de pest. 

Fijne nachtrust. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Dreaming99:

Maar betekende dat dat ik geen recht heb om iets te herstellen dat ik onbewust beschadigd heb? 

Natuurlijk wel :) maar om te herstellen moet eerst de oorzaak aangepakt worden. Stoppen met braken en meer eten moet daarom je hoogste prioriteit worden nu. Een behandeling voor beschadigingen in je slokdarm bv, dat heeft toch weinig zin zolang je blijft braken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ce.:

@Dreaming99 Ik moet bekennen dat ik een beetje schrik van je felheid. Ik begrijp absoluut dat er iets in jou geraakt wordt wat heel erg pijnlijk en ingewikkeld is. 
Maar niemand is hier tegen jou, oprecht niet. 

Je schrijft dat je niet serieus genomen wordt en wordt neergezet als een hypochonder, maar als ik de woorden van de huisarts lees, lees ik dat hij je onderzocht heeft en dat het een gevolg van de eetstoornis is (maagzuur door het braken). Een logisch en veel voorkomend gevolg. 
Daarnaast, vermoed hij dat het psychosomatisch is, betekent dat dan dat je het jezelf wijsmaakt? Nee! Je wil niet weten hoe een ontzettende fysieke schade daarmee gepaard kan gaan. Jouw klachten zijn serieus en echt, dat zien wij, dat ziet de huisarts. Ongeacht wat de oorzaak ervan is. 

Je wilt dat er wat mee gedaan wordt, dat wordt er nu toch ook? Wat had je graag gezien, wanneer had je je wel serieus genomen gevoeld? Zou je dat willen schrijven. 

Om ook nog even aan te sluiten bij Jessie, stel je breekt je been. Je mag niet lopen, omdat de breuk moet helen, de eerste weken lukt dat, de breuk lijkt goed te helen. Vervolgens mag je die eerstkomende weken je been nog niet te veel belasten. Maar je gaat verder als voorheen. Je gaat hardlopen, springt op je been, etc. Je komt terug voor controle, de pijn is ondragelijk en wat blijkt, de breuk is verslechterd.

Moet er dan een operatie uitgevoerd worden en eventueel een pin in je been gezet worden, zodat de breuk opgelost is? 

Of is het dan eigenlijk nodig dat jouw been de rust krijgt om te herstellen? 

Nu is deze metafoor niet helemaal gelijk opgaand, want ik weet dat het stoppen met braken en het eten oppakken een stuk ingewikkelder ligt en dat het om zoveel meer gaat dan enkel het stoppen met braken en weer gaan eten. Maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel te zeggen. 

Ook wil ik je vragen of je durft te vertellen wat er nu werkelijk gebeurd en getriggerd wordt in jou, wat maakt je zo boos? 

Daar mag hier ruimte voor zijn, oprecht. 

Ik denk dat de manier waarop de arts dat zei, gaf me echt het gevoel dat hij het niet serieus neemt. Ookal zegt hij van wel. Hij was te direct. En ik ben nogal snel geraakt. Ik kan er niets aandoen, dat is nu eenmaal mijn zwakke eigenschap. Dus ook een van de reactie hierop vond ik een beetje direct. Dat gaf mij ook weer het gevoel dat het niet ernstig genomen wordt. Overigens heb ik een beetje wantrouwen in artsen, als het aankomt op klachten die niet direct te verklaren zijn. Ik denk dat moest het een ander dokter geweest zijn, zou ik er helemaal anders op gereageerd hebben. Hij is echt te recht voor de raap. Dus de manier waarop iets gezegd wordt, dat is het probleem. Ik was er gewoon van verschoten. 

Waarschijnlijk ligt het aan mij, en mijn wantrouwen in mensen op dat vlak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ce.:

@Dreaming99 Ik moet bekennen dat ik een beetje schrik van je felheid. Ik begrijp absoluut dat er iets in jou geraakt wordt wat heel erg pijnlijk en ingewikkeld is. 
Maar niemand is hier tegen jou, oprecht niet. 

Je schrijft dat je niet serieus genomen wordt en wordt neergezet als een hypochonder, maar als ik de woorden van de huisarts lees, lees ik dat hij je onderzocht heeft en dat het een gevolg van de eetstoornis is (maagzuur door het braken). Een logisch en veel voorkomend gevolg. 
Daarnaast, vermoed hij dat het psychosomatisch is, betekent dat dan dat je het jezelf wijsmaakt? Nee! Je wil niet weten hoe een ontzettende fysieke schade daarmee gepaard kan gaan. Jouw klachten zijn serieus en echt, dat zien wij, dat ziet de huisarts. Ongeacht wat de oorzaak ervan is. 

Je wilt dat er wat mee gedaan wordt, dat wordt er nu toch ook? Wat had je graag gezien, wanneer had je je wel serieus genomen gevoeld? Zou je dat willen schrijven. 

Om ook nog even aan te sluiten bij Jessie, stel je breekt je been. Je mag niet lopen, omdat de breuk moet helen, de eerste weken lukt dat, de breuk lijkt goed te helen. Vervolgens mag je die eerstkomende weken je been nog niet te veel belasten. Maar je gaat verder als voorheen. Je gaat hardlopen, springt op je been, etc. Je komt terug voor controle, de pijn is ondragelijk en wat blijkt, de breuk is verslechterd.

Moet er dan een operatie uitgevoerd worden en eventueel een pin in je been gezet worden, zodat de breuk opgelost is? 

Of is het dan eigenlijk nodig dat jouw been de rust krijgt om te herstellen? 

Nu is deze metafoor niet helemaal gelijk opgaand, want ik weet dat het stoppen met braken en het eten oppakken een stuk ingewikkelder ligt en dat het om zoveel meer gaat dan enkel het stoppen met braken en weer gaan eten. Maar hopelijk begrijp je wat ik bedoel te zeggen. 

Ook wil ik je vragen of je durft te vertellen wat er nu werkelijk gebeurd en getriggerd wordt in jou, wat maakt je zo boos? 

Daar mag hier ruimte voor zijn, oprecht. 

Er wordt niets gedaan aan het feit dat ik mij enorm zwak voel in armen en benen + de spierkrampen. En ik denk dat hij het verkeerd verstond, omdat ik het ook niet goed heb uitgelegd (wegens stress) Ik denk persoonlijk dat als mijn bloedwaarden min of meer oké zijn, dat het niet komt door te weinig voedingsstoffen. Anders zou ik toch vitamines tekort hebben, of niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar het heeft geen zin meer om hier verder te speculeren. Dan blijf ik erin hangen. Zal het nu gewoon laten voor wat dat is. Zal het echt niet nog een keer proberen, no way. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Ce.:

Fijn dat je bent komen reageren en dapper ook vooral dat je dat doet! 

Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel erg direct en naar over is gekomen. Zeker als je hier gevoelig voor bent en al kampt met wantrouwen jegens artsen. Stel je kon het zelf regisseren hoe er gereageerd werd. Wat was dan de reactie van de arts geweest en wat was dan het verdere verloop geweest? 

Wat is je wens hierin (aansluitend bij mijn bovenstaande vraag). Wat had je gewild dat er mee gedaan werd? 

Weet je het lastige met bloedwaarden is dat het maar een momentopname is. Daarnaast is je lichaam in staat te compenseren, zeker bij mensen met een eetstoornis zie je dit vaak. Uit bescherming slaat het lichaam als het ware stoffen op, om tekorten te voorkomen. En zo zijn er nog wat dingen die van invloed kunnen zijn op de uitslag. 

Een ander ding is dat voedingsstoffen en vitamines niet hetzelfde zijn. Vitamines zijn voedingsstoffen, maar voedingsstoffen zijn niet enkel vitamines. 
Als jij te weinig energie hebt, wat je zal voelen in je lijf, dan kan het zijn dat je wel de ADH vitamines binnen hebt gekregen, maar alsnog enorm te kort hebt aan mineralen of vetten, eiwitten en/of koolhydraten. Het één staat niet direct gelijk aan het ander en andersom. 

Ik wil je uitnodigen om uit deze houding te stappen. Op deze manier maak je jezelf continu slachtoffer van een situatie, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Jij hebt de controle en verantwoordelijkheid. Het mag zo zijn dat iets heel erg ingewikkeld voor je is en je snel raakt, dat is oké. Maar dat betekent niet dat je er niks aan kunt doen of dat het nu eenmaal zo is. 
Wat ik overigens niet als kritiek of oordeel bedoel, maar meer omdat ik je gun dat je hieruit mag stappen! Je bent meer waard dan jezelf in deze positie te zetten 

Bedankt voor mij een beter zicht te geven op vitamines, mineralen etc.. 

Ik heb 2 jaar geleden ook ondragelijke lichamelijke pijnen gehad. Zo erg dat ik uiteindelijk morfine heb gekregen omdat niets anders meer hielp. De dokter had mij tijdens de eerste consultatie onderzocht, rointgen foto's genomen van de rug. Toen werd ik verwezen naar de fysische geneeskunde. Er zijn nog tal van onderzoeken gebeurd, waaronder ook een neuroloog gezien. Het was een enorm onzekere periode geweest, maar uiteindelijk na kracht testen op de rug en nek school, kwam het uit dat mijn spieren vast zaten, en dat ik niet genoeg kracht had voor mijn leeftijd etc.. . Ik moest dan naar de kinie. En als dat geen verbetering gaf, zou ik doorverwezen worden naar de rug en nek school dus. Nu, de klachten die ik nu heb zijn heel anders. Maar er werd niet direct gezegd dat het psychisch was. Ik denk dat ik dat gewoon niet graag hoor, omdat het dan niet echt lijkt. Ookal is het wel zo. Gelukkig was het dan niet psychisch. Want dat is dan moeilijk om er iets aan te doen. Het is dan alsof ik mij er maar bij moet neer leggen. Wat ik nu ook doe. Gewoon omdat ik zelf ook denk, dat het verder zal gezien worden als psychisch, en daar kan niets aan gedaan worden. Tenzij ik super gelukkig word zonder eetstoornis en depressie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Ce.:

Wat wil je nu echt Dreaming? 
Wat levert deze houding je op? 

De wereld is niet tegen jou, niet iedereen is erop uit jou een slecht gevoel te geven. Je mag voor jezelf staan en je standpunt houden. 

Ik denk namelijk dat wat je hier schrijft niet waar is, maar dat je juist heel erg op zoek bent naar erkenning. 

Erkenning van enkel wat er nu gaande is bij je en dat daar gehoor aan geboden wordt, maar ook erkenning van jouw gevoelens, erkenning dat je juist handelt. 
En vooral erkenning voor wie jij bent, dat je er mag zijn en ertoe doet. 

Nu communiceer je indirect en heb je het risico dat mensen niet de reactie geven die je eigenlijk zo hard nodig hebt. Wat jou weer hetzelfde gevoel (afwijzing, er niet toe doen etc.) oplevert. Wat het weer versterkt en zo blijft het cirkeltje rondgaan.. 

Wat is je werkelijke behoefte op dit moment? 
Wat voel en denk je echt op dit moment? 

En echt, niet als verwijt, kritiek of iets, maar puur uit oprechtheid. Enkel omdat je meer verdient. 

Ik bedoel gewoon dat ik geen schaamte meer wil ervaren (ik weet dat ik mij hiervoor niet hoef te schamen, maar dat gevoel heb ik ook snel). Als een arts zegt dat het psychosomatisch is, denk ik dat anderen het ook zo zullen zien. En mij gewoon zeggen wat ik al weet, stoppen met braken en normaal beginnen eten. Hopelijk zal alles wel zelf inorde komen, als ik mij mentaal beter voel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De fysieke klachten die ik nu heb, zijn zeker geen prioriteit. Psychische klachten vind ik veel erger. Maar als ik het al zo zwaar heb mentaal, en ik krijg daarbij nog eens rare verveelde lichamelijke klachten erbij. Dan wordt het wel teveel. Dat is alles wat ik wil zeggen.  Beter worden geestelijk, dat is het belangrijkste. Maar ik denk dat het heel lastig zal worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Ce.:

Wat heb je ervoor nodig om die schaamte niet meer te hoeven voelen? 

Als iets psychosomatisch is, is het toch nog steeds echt? 
het houdt niet in dat je het jezelf wijsmaakt, de klachten zijn er wel degelijk. Psychosomatisch betekent echter dat jouw mentale problematiek zo'n invloed op je fysiek heeft dat deze klachten veroorzaken. 

Wat ontzettend rot dat je zo met deze pijnen te kampen hebt gehad. 

Het betekent niet per definitie dat er niets aan gedaan kan worden. Evenmin zou jij nooit van je problematiek af kunnen komen. 

Lastig, ja dat is het zeker en dat mag het ook zijn, maar dat betekent niet meteen onmogelijk! 

Zou je deze nog willen beantwoorden? 

Ik denk dat hij niet zo direct tijdens de onderzoek zou moeten zeggen dat hij er zeker van is dat het niet fysiek is. Dat was gewoon te direct. En ik dacht zelf om mij door te verwijzen naar de fysio, aangezien ik al vroeger problemen heb gehad met de spieren. Maar nu denk er anders over. Heb kunnen relativeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Ce.:

Wat heb je ervoor nodig om die

8 uur geleden zei Ce.:

Wat heb je ervoor nodig om die schaamte niet meer te hoeven voelen? 

het houdt niet in dat je het jezelf wijsmaakt, de klachten zijn er wel degelijk. Psychosomatisch betekent echter dat jouw mentale problematiek zo'n invloed op je fysiek heeft dat deze klachten veroorzaken. 

Het betekent niet per definitie dat er niets aan gedaan kan worden. Evenmin zou jij nooit van je problematiek af kunnen komen. 

Lastig, ja dat is het zeker en dat mag het ook zijn, maar dat betekent niet meteen onmogelijk! 

schaamte niet meer te hoeven voelen? 

Ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen zodat ik mij niet meer hoef te schamen. Ik geneer me gewoon heel snel, voor stomme dingen. Zo is het al altijd geweest. 

Nu moet ik wel zeggen dat ik zei dat ik er nu anders over denk, en mij er bij neer ga leggen. Maar de zwakte in armen en benen en pijn belemmert wel soms de dagelijkse activiteiten. Ik ben nogal impulsief, en zeg dan dingen zonder na te denken. Maar als ik dan weer die klachten ervaar, is het toch niet zo makkelijk om mij er bij neer te leggen.

Ik blijf toch denken dat het niet psychosomatisch is, of dat dit door te weinig voedingstoffen komt, ookal "kan" dat wel zo zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Ce.:

Dat is helder. Overigens hoef je niet meer een verwijzing te hebben van de huisarts om bij een fysio te starten, je kan dus eventueel zelf nog hier naartoe gaan als je dat graag zou willen. 

Is het wat je geleerd hebt, dat je er niet mocht zijn en dat je je diende te schamen voor wie je bent en waar je mee kampte? 

Naar dat het zo aanhoudt, gaat de opname maandag nog door eigenlijk? 

Kan je proberen minder de focus te leggen op het waarom en meer op hoe je het nu wat kan verlichten en jezelf kunt ontlasten. Hoe lastig dat ook 

Ik denk dat het meer mijn persoonlijkheid is. Maar ook onzekerheden spelen daar een grote rol in. "Misschien" heeft het te maken met dat ik gepest werd vroeger. Toen ik naar de 1e middelbaar ging, werd ik al van dag 1! niet geaccepteerd en buitengesloten. En dat terwijl niemand elkaar nog kende. Ik was toen nog een zeer verlegen en stil kind. Ik had tijd nodig. Maar 1e indruk voor kinderen is dus zeer belangrijk. Ik ben tot op heden nog altijd bang om een verkeerd indruk na te laten. Ookal ben ik heel sociaal enz.. En dat speelt allemaal wel een rol bij de schaamte gevoel "denk ik". 

Ik zal toch de opname laten doorgaan. Ik ben te inpulsief geweest door de opstapeling van emoties (ook een van mijn slechte eigenschappen, wegloop attitude). En misschien kunnen zij mij ook helpen met mijn fysieke klachten. Ik zie wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dreaming99

Ik kan me goed voorstellen dat dat pesten veel invloed op je heeft gehad.. en nog steeds heeft. Ik ben zelf ook gepest en ik heb zelf ook ervaren hoeveel impact dit heeft, op korte, maar ook zeker op langere termijn. En toch hoop ik dat je steeds meer mag gaan ervaren dat je oké bent en dat je schaamte echt niet nodig is! 

Dapper dat je de opname aangaat. Ik hoop dat ze je kunnen helpen en wellicht ook mee kunnen kijken met je fysieke klachten. Heb je voor jezelf duidelijk wat je graag wilt bereiken in de opname? En zie je het zitten? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb niet alles teruggelezen maar ik wil je even heel veel succes wensen met de opname. 
Ik hoop dat je klachten ook snel afnemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.