Spring naar bijdragen

Extreme spierzwakte

Dreaming99
 Share

Aanbevolen berichten

12 uur geleden zei Ilse]:

@Dreaming99

Ik kan me goed voorstellen dat dat pesten veel invloed op je heeft gehad.. en nog steeds heeft. Ik ben zelf ook gepest en ik heb zelf ook ervaren hoeveel impact dit heeft, op korte, maar ook zeker op langere termijn. En toch hoop ik dat je steeds meer mag gaan ervaren dat je oké bent en dat je schaamte echt niet nodig is! 

Dapper dat je de opname aangaat. Ik hoop dat ze je kunnen helpen en wellicht ook mee kunnen kijken met je fysieke klachten. Heb je voor jezelf duidelijk wat je graag wilt bereiken in de opname? En zie je het zitten? 

Dankjewel.

Ja, ik weet zeker waaraan ik wil werken. Maar ik moet mij daar ook goed voelen denk ik..  Dus we gaan zien. Geen controle meer hebben over wat ik eet, gaat wel echt naar zijn. Ondanks dat dit een kut aandoening is. Tis toch een soort controle dat ik nu zal afgeven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei 79MM:

Ik heb niet alles teruggelezen maar ik wil je even heel veel succes wensen met de opname. 
Ik hoop dat je klachten ook snel afnemen. 

Dankjewel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minuten geleden zei Ce.:

Wat naar dat je zo gepest bent, het is hartstikke begrijpelijk dat dit zoveel invloed op jou had en nog steeds heeft. Dat zijn dingen die heel erg diep gaan, dieper dan soms wordt gedacht. 

Moedig dat je de opname wel aangaat. Ik wil je heel veel sterkte wensen! 

Vandaag is de dag, zet 'm op! 

Dankje! 😊 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
  • Ervaringswerker Human Concern
Op 1-6-2020 om 21:23 zei Dreaming99:

Dag allemaal, 

Ik heb een vraagje over mijn klachten, dat sinds gisteren begonnen zijn. Ik was hele middag wat vermoeid, dus besloot ik om nog even te rusten. Maar het werd alleen erger. Ik voelde mij enorm zwak. Vooral in mijn armen en benen. Ook had ik spierkrampen. Nu heb ik nog steeds de zelfde klachten. Enorme vermoeidheid en spierzwakte + krampen.

Ik had dan gisteren rond 23u naar de wachtpost gebeld, aangezien ik de afgelopen 2 weken heel veel diarree heb gehad +

Toon verborgen inhoud

3 a 4 keer op een dag braken(diarree kwam van het laxeren).

Dus was ik ongerust over mijn elektrolyten balans. Nu ben ik nog altijd ongerust, maar durf niet te gaan. Mijn bloed is net voor ik stevig met het laxeren begon, afgenomen. Toen was het goed, behalve vitamine D tekort. Aan de ene kant maak ik mij ongerust, maar aan de andere kant durf ik niet op zo'n korte tijd weer om een bloedonderzoek te vragen. 

Heeft iemand ervaring met dit soort klachten? 

Bij zorgen zou ik je toch adviseren om contact op te nemen met een arts. In combinatie met de klachten die je omschrijft lijkt me dit zeer verstandig. LIever een keer teveel dan te laat zeg ik altijd! Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Dag lieve leden,

Even een update: ik ben na 1 week op ontslag gegaan, omdat ik daar nog niet klaar voor was. Het is zeker een goeie plaats om een eetstoornis te behandelen, maar daar moet je ook klaar voor zijn. Ook de opname duur is heel lang. Instapprogramma is al 4 weken. Na 4 weken moet je dan beslissen of je jouw behandeling wilt stop zetten, of het je wil verder zetten naar het behandelprogramma van 4 maanden.. Dus dat zie ik nog allemaal niet zitten. 

Update voor de fysieke klachten: Ik begon heel veel last de krijgen van oogpijn, scheelzien, wazig zien, hoofdpijn, misselijkheid, evenwichtsproblemen. En dat ontstond geleidelijk aan. Dus de spierzwakte zal waarschijnlijk ook daarbij horen. 

Nu heb ik na 3 a 4 weken nog altijd veel fysieke problemen, dat in de loop van de tijd erger geworden zijn. Oogarts gezien, niets bijzonders uitgekomen. Neuroloog vorige week gezien. Bij een lichamelijk  neurologisch onderzoek niets "alarmerend" uitgekomen, behalve evenwichtsproblemen. Heb afspraken gekregen voor verschillende onderzoeken zoals: 2 keer balanstesten, MRI scan van de hersenen, EEG. Maar het is jammer genoeg wel lang wachten. Eerste onderzoeken gaan pas in augustus door. En EEG in oktober. Maar ondertussen belemmeren mijn fysieke problemen wel mijn dagelijkse activiteiten.. Dus wel spijtig dat het zo lang nog wachten is. Wat ik wel kan zeggen, is dat door de lichamelijke problemen, heb ik minder last van me eetstoornis zelf, omdat fysieke problemen het overtreffen. Dus op dat vlak is het wel ergens positief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Ce.:

Wat jammer dat het je niet gelukt is om de behandeling aan te gaan. Je schrijft dat je er klaar voor moet zijn, mag ik je vragen wanneer iemand in jouw ogen er klaar voor is en waarom dat voor jou nu nog niet het geval was? 

Wat ontzettend naar dat er zoveel klachten bij zijn gekomen en dat het zo door blijft gaan. Het is nog een lange tijd wachten en doorsudderen.. Lukt het je nu ook beter om gezonde(re) keuzes te maken nu de eetstoornis minder aanwezig is? 

Sterkte

Ik bedoel dat de eetstoornis nog te dominant aanwezig is. Ik kan de controle nog niet afgeven. Sowieso gaan ze jou op ontslag sturen als ze in die 4 weken of vroeger geen veranderingen zien in jouw eet en/of compenseer gedrag. Vandaar dat het beter is om eerst ambulante zorg te proberen. 

Ik moet wel zeggen dat ik het heel fijn vond om mijzelf in anderen te herkennen en erkenning te krijgen. Maar de constante confrontatie met het eetprobleem en alles daar rond, was gewoon teveel. Ook de confrontatie met ernstig magere patiënten was enorm. Dus ik begon mij ook naar te voelen. 

En het is niet zo dat ik niet meer of minder compenseer door de fysieke klachten, maar ik word daar minder verdrietig van. Mijn compenseer gedrag is helaas niets veranderd. Alleen in die week dat ik opgenomen was heb ik niet gecompenseerd. Maar dit ook alleen omdat ik weinig at. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dreaming99

Wat lastig dat de eetstoornis te dominant aanwezig is. Weet je ook wat jij nodig hebt de komende tijd om die controle wel meer los te gaan laten? Heb je een plan gemaakt (met de mensen van de opname?) hoe je nu ambulant verder gaat? Ik hoop dat de ambulante zorg je gaat helpen en dat je als het nodig is en helpend, alsnog de opname aan kunt grijpen. 

Die herkenning en erkenning kan ik me goed voorstellen. Best dubbel he? Ergens fijn om samen te zijn met mensen die deels begrijpen waar je doorheen gaat, maar ook heel confronterend. 

Sterkte! Ook met je fysieke klachten! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Ilse]:

@Dreaming99

Wat lastig dat de eetstoornis te dominant aanwezig is. Weet je ook wat jij nodig hebt de komende tijd om die controle wel meer los te gaan laten? Heb je een plan gemaakt (met de mensen van de opname?) hoe je nu ambulant verder gaat? Ik hoop dat de ambulante zorg je gaat helpen en dat je als het nodig is en helpend, alsnog de opname aan kunt grijpen. 

Die herkenning en erkenning kan ik me goed voorstellen. Best dubbel he? Ergens fijn om samen te zijn met mensen die deels begrijpen waar je doorheen gaat, maar ook heel confronterend. 

Sterkte! Ook met je fysieke klachten! 

Ik heb een centrum opgezocht voor ambulante behandeling van eetstoornissen. Dus zal daar eerst contact mee opnemen. Maar momenteel kan ik mij niet focussen op de eetstoornis, omdat ik zoveel lichamelijke klachten heb. 

Dankje xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Ce.:

Begrijpelijk, maar denk je dat het ooit minder zal worden? En wat heb je daar dan voor nodig? 
Goed dat je wel voor ambulante zorg kiest, ben wel benieuwd waar het verschil voor jou in zit wat dat betreft en waar je dan in de therapie mee aan de slag wilt?

Het is natuurlijk ook wel heel confronterend, je kan geen kant op en er word je echt een spiegel voorgehouden. Dat is pittig en heftig. 

Je schreef dit en nu is noem je het weer anders. Hoe zit het nou precies? Waar heb je dan wel minder last van? En wat bedoel je met het er niet op kunnen focussen. 
Wil het even goed begrijpen haha.. 

Met "last" bedoel ik depressief worden van het feit dat ik niet normaal met eten kan omgaan. En constant moet braken. Maar door de lichamelijke klachten, heb ik vooral daar last van. En komt de eetstoornis dan een beetje op de achtergrond. 

Spoiler

Net als mensen die zichzelf snijden om geestelijke pijn te verminderen door lichamelijke pijn te creëren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Ce.:

Ik snap hem, je bedoeld hierin niet het gedrag en het denken, maar het verdriet ervan, toch? 

(Verschl in woordkeuzes denk ik waarom ik hem even verkeerd begreep)

Precies

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.