Spring naar bijdragen
Annoniemmeisje16

eetbuien en afvallen (helpp)

Aanbevolen berichten

Annoniemmeisje16

Hoi

Ben een meisje van 16 en heb de laatste tijden echt enorme eetbuien gehad elke keer weer en daar baal ik enorm van

Ik denk dat het komt omdat ik voor mezelf te streng ben geweest want heb 3 weken lang niks meer wat ongezonds gegeten omdat ik bezig was met afvallen en sporten en na die 3 weken heb ik enorme eetbuien gehad waardoor ik dus veel ben aangekomen.

Dus nu ben ik momenteel weer bezig om af te vallen en men eetbuien onder controle te houden alleen als ik te lang niks meer ongezonds heb gegeten heb ik de drang voor ongezond voedsel ik probeer het ook om te beperken maar al ik er al 1 neem sla ik gewoon door en denk ik bij mezelf dat ik alles heb verpest en dan begin ik door te slaan en prop ik me gewoon vol met al dat voedsel tot ik gewoonweg niet meer kan

Dus nu ben ik bang dat het weer gebeurt en weer ga aankomen maar kan het ook zijn dat ik een binge eating disorder heb? 

want sommige kenmerken daarvan kloppen wel overeen met dat van mij (dus plss helpp)!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
79MM

He Annoniemmeisje 16

Wat naar dat je zo veel last van eetbuien hebt. Het maakt eigenlijk niet uit welke eetstoornis je hebt en hoe het er precies uit ziet want het gaat er om dat het gewoon heel naar is dat jij er zoveel last van hebt. 
Ik denk dat het inderdaad heel goed kan dat je jezelf veel dingen ontzegt en als je dan wel inene iets neemt je doorslaat. 

Misschien kun je van te voren een planning maken waarin je zet wat je op welk eetmoment gaat eten en dat je dan wel elke week bv 2 lekkere/ongezonde dingen inpland. Zo weet je wanneer er iets lekkers aankomt en heb je vooraf al controle er over. 

Je schrijft ook dta je af wil vallen. Ben je objectief gezien te dik? Zou iemand anders ook zeggen dat het nodig is dat je gaat afvallen?

Kun je hulp van een dietiste vragen om te kijken wat je aan je voedingspatroon kunt veranderen. 

Ik wil je sowieso heel veel sterkte wensen en ik hoop dat je snel van de eetbuien af bent. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Allereerst welkom op het forum @Annoniemmeisje16

Wat naar dat je hier zo mee worstelt. Ik kan me voorstellen dat je de eetbuien compenseert uit angst om aan te komen (en in de hoop dat je ze door restrictie kan voorkomen). 
Maar juist doordat je zo streng bent en jezelf van alles ontzegt neemt de drang naar voedsel toe. Al een puur lichamelijke reactie, omdat je lichaam de voedingsstoffen heel hard nodig heeft. 

Je schrijft over het willen afvallen en sporten. Op jouw leeftijd is het heel gevaarlijk om te gaan afvallen, je bent nog volop in de groei en in ontwikkeling. Waarbij, als het al nodig zou zijn om af te vallen (objectief gezien) dan zeker niet op eigen houtje! 

Ben je feitelijk gezien ook te zwaar? En zijn er mensen die weten dat je aan het afvallen bent? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Annoniemmeisje16

Nou ja zelf vindt ik het ook best wel vervelend maar goed toch blijf ik doorgaan met mijn doel te bereiken.

en ja zelf weet ik ook wel dat het erg slecht is om af te vallen op mijn leeftijd maar ik kan er zelf ook heel weinig aan doen omdat ik mezelf te dik vind en onzeker over mezelf ben en ook nog eens goed genoeg wil zijn voor anderen (ik heb een normaal gewicht voor mijn leeftijd en anderen vinden ook gewoon dat ik er normaal uitzie alleen heb ik daar een andere beeld over)

En vaak sla ik mijn middageten over omdat ik bang ben om weer aan te komen en ook omdat ik me gewoonweg ongelukkig voel

en soms heb ik dan ook momenten dat ik gewoonweg geen honger heb doordat ik vaak me niet goed voel in me vel

Dus nu ben ik weer opnieuw bezig met afvallen al van dag 2 dus ik ga me terug herpakken en me concentreren op men doel dat ik wil behalen en ja nu ga ik echt proberen om men eetbuien onder controle te houden en dergelijke...

Thanks 

xxx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
3 uur geleden zei Annoniemmeisje16:

omdat ik mezelf te dik vind en onzeker over mezelf ben en ook nog eens goed genoeg wil zijn voor anderen (ik heb een normaal gewicht voor mijn leeftijd en anderen vinden ook gewoon dat ik er normaal uitzie alleen heb ik daar een andere beeld over)

Maar anderen geven aan dat ze jou normaal vinden, toch? Wat maakt dan dat jij jezelf door je gewicht niet goed genoeg vindt?

Verdrietig dat je zo negatief denkt over jezelf 😥

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LeonieS

@Annoniemmeisje16 wat naar dat je hier zo mee worstelt. Ik begrijp dat je graag een oplossing zou willen voor de eetbuidrang en niet perse voor het af willen vallen, want het voelt alsof je uit afvallen kracht kunt halen en je je beter zou gaan voelen over jezelf, klopt dat? Ik snap dat afvallen de oplossing lijkt nu, maar helaas zal dat niet zo zijn. Je schrijft dat je je ongelukkig voelt en je niet lekker in je vel zit. Heb je iemand met wie je daarover kunt praten? Of heb je daar hulp bij? Het lijkt me heel zwaar om er alleen mee te blijven lopen. Hier mag je natuurlijk altijd je verhaal kwijt, maar het kan ook fijn zijn om er in het echt met iemand over te kunnen praten. Zou je dat willen? (Of misschien doe je dat dus al wel) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites