Spring naar bijdragen
Waytohappines

Objectief/subjectief

Aanbevolen berichten

Waytohappines
Spoiler

Ik kan gewoon niet met mijzelf, ik walg van hoe ik eruit zie😭 
Ik heb een bmi van rond de 20, maar ik zie er veel dikker uit.

Ik probeer al een half jaar weer af te vallen, maar dit lukt niet door mijn eetbuien.

vandaag weer 1 gehad, ik haat mijzelf gewoon. 
anorexia voelde zo sterk en veilig, en nu.. (ik denk dat het is omgeslagen naar boulimia? zonder braken) ben ik depressief en voel ik me echt niets meer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waytohappines

Excuses voor dat vorige berichtje, ik was een beetje ver weg doordat ik weer teveel gegeten heb.

Spoiler

Toen ik nog op ondergewicht zat had ik nog het excuus dat als ik een eetbui had dat ik moest aankomen, maar inmiddels hoeft dit niet meer en is de schuld en spijt erna zo ontzettend groot. 
Ik verlang op dit soort momenten enorm terug naar de periode dat “sterk genoeg” was om niet te eten.

Het voelt zo verkeerd om aan te komen terwijl ik al op gezond gewicht zit... het voelt als overgewicht :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Waytohappines die gevoelens en gedachten mogen er ook zijn, je hoeft jezelf niet te censureren. Je zet het ook netjes in een spoiler, dat is helemaal prima. Vind het vooral rot voor je dat je er zo doorheen zit.

Spoiler

Denk je dat jij je lichaam realistisch ziet? Die 'ik zie er veel dikker uit bij bmi xx' is een gedachte die ik heel sterk herken van mijn eigen ES-kronkels. Ik was daar met extreem ondergewicht ook van overtuigd, dat ik de uitzondering was die er dan nog steeds dikkig uitzag. Als ik iemand dat hoor zeggen (of in dit geval: als ik dat van je lees) geloof ik het automatisch niet :)Niet omdat ik denk dat je liegt, maar omdat ik denk dat je een vertekende versie van jezelf ziet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

@Waytohappines het is oké om van je af te schrijven, ook dat speelt er en ook dat mag er zijn. 

Spoiler

Als ik het zo lees mis je vooral het hebben van die controle, de voldoening om de restrictie te kunnen volhouden. Eigenlijk komt het op mij over alsof vooral die gevoelens van 'beloning, voldoening, discipline en 'iets kunnen' het geen is wat je mist. Misschien ook wel wat je vooral uit die periode haalde. Klopt dat? 

Het proberen af te vallen en de eetbuien, zit daar misschien een verband tussen? Zijn de eetbuien toegenomen na de restrictie bijvoorbeeld? 

Mag ik je vragen hoe ziet jouw dagelijks leven eruit? Wat doe je? Zijn er dingen bij waar je voldoening uit haalt? etc. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spike

Zou je ooit willen bereiken dat rust in je eten en verzadiging boven voldoening door restrictie komt ? Of roept dat teveel angst op ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waytohappines

@Jessie geen idee of ik het reeël zie, zou het echt mogelijk zijn om meer vet te kunnen zien & voelen?🤔

@Ce. Ja dat klopt 

Spoiler

ik voelde me sterk & was gelukkig als de weegschaal dit liet zien. Tijdens de periode van niets eten had ik geen eetbuien, en als ik de dag zonder ontbijt begin ook niet. Nu ik weer “normaal moet eten” heb ik ze wel, eten triggert het gewoon😔

@Spike Ik zou het wel willen omdat deze cirkel je telkens breekt mentaal.

Spoiler

Maar ik moet eerst zien hoe ik kan leven zonder de heimwee naar afvallen, verhongeren en anorexia.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV
33 minuten geleden zei Waytohappines:

@Jessie geen idee of ik het reeël zie, zou het echt mogelijk zijn om meer vet te kunnen zien & voelen?🤔

@Ce. Ja dat klopt 

Inhoud verbergen

ik voelde me sterk & was gelukkig als de weegschaal dit liet zien. Tijdens de periode van niets eten had ik geen eetbuien, en als ik de dag zonder ontbijt begin ook niet. Nu ik weer “normaal moet eten” heb ik ze wel, eten triggert het gewoon😔

@Spike Ik zou het wel willen omdat deze cirkel je telkens breekt mentaal.

Inhoud verbergen

Maar ik moet eerst zien hoe ik kan leven zonder de heimwee naar afvallen, verhongeren en anorexia.

Je kunt vet zien en voelen. Wanneer je van ondergewicht komt kan het verschil groot zijn. Maar van de 1 op de andere dag? Nee, dat kan niet, dat is de eetstoornis waarmee je dan kijkt. Je ziet dan nl wat je (de eetstoornis) denkt of vindt.

Het eten triggert het zeg je. Dat herken ik wel. En dat is omdat je lichaam uit angst voor periodes van vasten nu alles wil wat het maat pakken kan. Wanneer je je lichaam erop kan laten vertrouwen dat jet (voldoende) geeft wat het nodig heeft zal dat afnemen.

Wat is het engst dat er kan gebeuren als je die heimwee en dat verlangen niet meer hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
40 minuten geleden zei Waytohappines:

geen idee of ik het reeël zie, zou het echt mogelijk zijn om meer vet te kunnen zien & voelen?🤔

Dat is een van de belangrijkste kenmerken van o.a. anorexia. Je zou dus zeker niet de enige zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spike

Waarom zou je heimwee krijgen naar afvallen en honger ? Wat brengt het jou ? Zou je die dingen ook kunnen verwezenlijken zonder het niet / weinig eten daarvoor in te zetten ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ce.

Zijn er dingen in je dagelijks leven waar je die voldoening uit kan halen? 

Wat zijn bijvoorbeeld dingen die je leuk vind om te doen? Wat geeft je een blij en warm gevoel? 

Maar misschien ook wel een uitdaging? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites