Spring naar bijdragen
Spike

Indrukwekkend boek

Aanbevolen berichten

Spike

Momenteel lees ik het boek "Verbinding verbroken" van Johann Hari. Hij onderzoekt de échte oorzaak en oplossing van een depressie. Het maakt diepe indruk. Wat is onze maatschappij veel veranderd de afgelopen jaren en wat zouden veel mensen zich fijner voelen als er meer saamhorigheid en verbinding zou zijn. Nu komt het in deze tijden nog een beetje meer binnen, natuurlijk maar ik hoop dat we hier ook door herkenning het leven voor elkaar een beetje lichter (figuurlijk !) kunnen maken. Bv. jullie verhalen die erg op elkaar lijken en in bepaalde situaties minder alleen doen voelen; @Annelieke2004 @79MM

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spike

Hiervoor las ik het boek "The fuck it diet" van Caroline Dooner. Dat maakte op een andere manier indruk en was het vooral haar humoristische manier van schrijven die me anders naar eetproblematiek deed kijken. 

Welke boeken hebben jullie als indrukwekkend ervaren ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Dr Edith “de keuze”. Meer dus op onderliggende dingen uit mn leven. Wil haar andere boek ook lezen.

verder moet ik mn boekenkast in duiken. Al lang niet meer echt gelezen.. maar tijdens mn (goed)therapie probeer ik elk week 1 boek op aanraden van mn therapeut te Lexen. 1 ben ik nog steeds niet aan begonnen... 

hou zelf niet zo van lezen tenzij het wel echt echt heel erg mn interesse heeft aan te raken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Interessant Spike, thanks voor het delen! Met name het eerste boek dat je noemt lijkt me interessant om te lezen! Ik ben wel benieuwd: wat haal jij voor jezelf uit deze boeken? 

Ik las laatst ook iets over een boek dat gaat over huidhonger/lichamelijk contact in deze tijden, weet even niet meer precies hoe en wat; maar dat sprak me toen ook wel aan. Hoop dat ik dat boek ooit nog eens tegen kom, ik weet de titel namelijk ook niet meer, haha.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

@Ilse] volgens mij heb ik dat boek laatst ook voorbij zien komen. Moet eens even kijken of ik ‘m ergens heb opgeslagen bij verlanglijstjes of interessante info. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey
Op 25-10-2020 om 23:38 zei Rebekka:

Dr Edith “de keuze”. Meer dus op onderliggende dingen uit mn leven. Wil haar andere boek ook lezen.

Ooh die wil ik ook lezen! Heb je het interview onlangs met haar op tv gezien?

https://www.npostart.nl/KN_1717125

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
17 minuten geleden zei Linsey:

Ooh die wil ik ook lezen! Heb je het interview onlangs met haar op tv gezien?

https://www.npostart.nl/KN_1717125

Ik heb t boek.. (je mag t evt lenen..) wil de nieuwe van haar ook kopen/lezen. Weet eig niet of ik dat interview heb gezien maar volg haar FB pagina wel, dus zie daar met regelmaat wel wat voorbij komen wat ik dan kijk/lees. Ga vanmiddag even op je linkje klikken, thanks! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Heb ‘t gekeken, zo zo inspirerend! Echt met die wijsheid wil ik elke dag opstaan en het echt om kunnen zetten in mn eigen denken/gedrag. Ze doet me altijd denken aan mn oma.. 🥰

Spoiler

Mijn oma werd 98... ze was iets ouder dan Edith.. (rond de 20 in WOII) benieuwd hoe oud Edith mag worden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ingrid1971

Klinkt mooi en interessant deze boeken. Ik heb zelf het boek "wanneer kap je ermee? " gelezen van Isabelle Plasmeijer. Is ook een heel mooi en makkelijk leesbaar boek. Zeker een aanrader.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spike

Dank jullie wel voor de tips en reacties.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites