Spring naar bijdragen
Julietje90

ES? Wat nu?

Aanbevolen berichten

Julietje90

Ik ben afgelopen week door mijn dokter opgebeld daar hij hoorde van mijn psycholoog dat er wat signalen, symptomen te herkennen zijn van een eetstoornis. 
Momenteel geen ernstige problemen maar het woord ‘anorexia’ viel wel. Heb het niet door, ik zie dit niet zo .. Zit even met de handen ih haar & weet niet wat te doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Ce. Ja best wel, zat er ook zonder emotie en kon alleen maar ja of nee zeggen. Ben buiten gegaan en in de auto zo hard beginne wenen .. 

ik weet nie wa ik fout doe!? Ik eet .. ik snoep .. tis alleen die verdomde weegschaal dat me elke dag bezig houdt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Ce. Gefaald gevoel ofzo.. Da getalleke op de weegschaal moet precies ook ma minder .. ‘t maakt of kraakt mijne dag 🙁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Wat rot dat gedachten omtrent eten en je gewicht je leven aardig beheersen op dit moment! Begrijp ik goed dat je al voor iets anders in behandeling bent? Kan je psycholoog het stuk omtrent eten in jullie gesprekken meenemen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Jessie ik ben dik jaar geleden geopereerd, gastricbypass en ben 53kg afgevallen .. We starten dinsdag met het thema ‘eten’ .. Word ook opgevolgd door dietist. Ben eens benieuwd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]

Wat goed dat je het bespreekbaar maakt en dat jullie dinsdag ook starten met het thema eten! Ik hoop dat het je wat gaat brengen en dat het getal op de weegschaal ook minder je dagen gaat bepalen. Het is maar een getal, het is zo zonde als dat je dag bepaalt, want het zegt zo weinig over wie jij echt bent... al zullen velen het hier herkennen hoor! En fijn dat je ook opgevolgd wordt door een diëtist. Hoe kijk je er tegenaan dat jullie met dit thema aan de slag gaan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Ilse] Ik weet het allemaal nie zo goed.. Weet ook nie goed wat te verwachten. Kzie ook nie in waarom ze zo’n dingen zeggen 😞 Voel me echt aangevallen op 1 of andere manier. Is da gek?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Ce. Het geeft me een gevoel van trots als da getalleke weer lager is dan de vorige dag. Wanneer dit niet zo is, ga ik maaltijden overslagen 😔 Ben ik echt doen & voel ik me ziek

Moet nog ff nadenken wa ik allemaal wil bespreken bij de therapeuten .. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Ce. Mss da ze beetje gelijk hebben? Tis moeilijk voor mezelf om dat zo te zien..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Ce.net een gesprek met dietiste achter de rug. Ze heeft mij de begrippen even uitgebreid uitgelegd. Het komt stillekes aan bij me binnen dat er toch sprake is van ES. We gaan ermee ad slag..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
4 uur geleden zei Julietje90:

@Ce.net een gesprek met dietiste achter de rug. Ze heeft mij de begrippen even uitgebreid uitgelegd. Het komt stillekes aan bij me binnen dat er toch sprake is van ES. We gaan ermee ad slag..

Fijn dat dat gesprek je geholpen heeft! Heftig he, om je te gaan realiseren dat je wrs toch wel een probleem hebt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
14 uur geleden zei Julietje90:

@Jessie verschrikkelijk 😢

Dat gevoel mag er zijn. En het mooie aan je nieuwe inzicht is dat er ruimte door ontstaat om er wat aan te doen. Je hoeft er niet maar mee rond te blijven lopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Jessie Vind het allemaal best wel heavy .. We starten met, volgens de therapeuten, kleine stapjes maar voor mij lijken dit énorme bergen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ilse]
10 uur geleden zei Julietje90:

@Jessie Vind het allemaal best wel heavy .. We starten met, volgens de therapeuten, kleine stapjes maar voor mij lijken dit énorme bergen

En dat is begrijpelijk! Het is ten eerste al niet niks dat je geconfronteerd wordt met het feit dat je een eetstoornis hebt en het idee dat je er dan ook nog wat mee moet, is ook niet makkelijk. Wees hierin ook lief naar jezelf de komende tijd! Vind je het fijn om wat te delen over die enorme bergen die je ziet? Wellicht herkent iemand het of helpt het om dat wat inzichtelijker te maken.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Jessie gewoon ‘meer’ eten is al een obstakel .. zou moeten beginne met extra tussendoortjes ma mn kopke wil nie mee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
17 minuten geleden zei Julietje90:

@Jessie gewoon ‘meer’ eten is al een obstakel .. zou moeten beginne met extra tussendoortjes ma mn kopke wil nie mee

Wat roept het idee van een extra tussendoortje in je op qua gedachten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Jessie eerlijk? Waar ik direct aan denk? Meer kilo’s 🙈

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
45 minuten geleden zei Julietje90:

@Jessie eerlijk? Waar ik direct aan denk? Meer kilo’s 🙈

Is dat ook een reëel scenario, dat je er direct van aankomt?

En hoe zie je tegenovergestelde scenario, doorgaan met afvallen, voor je? Je bent na je gastric bypass veel afgevallen, gaf je hierboven aan. Is het gezond om je doel nog verder te verlagen? Wat haal je eruit om door te gaan met afvallen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julietje90

@Jessie nee tis allemaal ongezond, I know. Mn lichaam begint ook signalen te geven .. Denk dat t nood heeft aan voeding :-(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
8 uur geleden zei Julietje90:

@Jessie nee tis allemaal ongezond, I know. Mn lichaam begint ook signalen te geven .. Denk dat t nood heeft aan voeding 😞

Dat heeft elk lichaam :) en toch houdt dat iemand met een es vaak niet tegen. Ben wel benieuwd wat het afvallen jou oplevert. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spike

@Julietje90
 heb je ook mentale begeleiding gehad rondom het traject van je gastric bypass ? Er verandert vaak heel veel door zo'n ingreep, ook qua hormonen enzo. Misschien heeft de impact daarvan ook wel invloed op je gevoel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

@Julietje90 Hoe was je relatie met eten voor je operatie? Structureel te veel eten heeft vaak ook een reden. Ik ken beide kanten van de medaille (te veel eten/te weinig eten en veel aankomen/afvallen) en ik kan dit niet los van elkaar zien. Hoe zie jij dat bij jezelf?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites