Spring naar bijdragen
Waytohappines

Boeken

Aanbevolen berichten

Waytohappines

Hebben jullie boeken met betrekking tot eetstoornissen en/of depressie die jullie gelezen hebben en bij gebleven zijn?

En dan van die lifestyle / psychologie boeken. Alles is welkom! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Ja, ik heb er nog wel een. Of meerdere. In ieder geval 1 wat een tip was van mn therapeut. Ik zal de titel(s) vanmiddag of vanavond even opzoeken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LeonieS
21 uur geleden zei Waytohappines:

Hebben jullie boeken met betrekking tot eetstoornissen en/of depressie die jullie gelezen hebben en bij gebleven zijn?

En dan van die lifestyle / psychologie boeken. Alles is welkom! :)

Niet perse over es en depressie maar ik vond het boek van Brene Brown 'de kracht van kwetsbaarheid' heel fijn om te lezen. En 'de valstrik van het geluk' van R. Harris (dat gaat over ACT therapie). En een boek wat mij persoonlijk heel erg aansprak, maar dat gaat meer over een existentiële depressie (waar ik met name last van had) is 'searching for meaning' van James Webb. Een boek wat ik zelf nog wil gaan lezen is: the body keeps the score van Bessel van der Kolk. 

Er zijn vast nog meer boeken die ik gelezen heb (ik ben nogal een zelfhulp boek freak haha) maar die weet ik zo even niet. Oja van Jelle Hermus 'steeds leuker' en 'leven met wind mee'. Die vond ik zelf heel laagdrempelig en makkelijk te lezen. Bij alles dacht ik ja dat wist ik al wel, maar toch vertelt hij het op een manier dat het goed blijft hangen. Gaat vooral over meditatie, mindfulness en zelfliefde. 

Hopelijk heb je er wat aan! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Eetstoornissen als dwaalspoor  - Anita Johnston

The wisdom of anxiety - Sheryl Paul

The ADD myth - Martha Burge (over sensitiviteit)

Handboek chakrapsychologie  -  Anodea Judith (dat klinkt misschien zweverig, maar is het enige boek dat ik ken dat het cognitieve, lichamelijke en energetische combineert)

Ontwikkelingstrauma helen - Laurence Heller

The drama of the gifted child - Alice Miller

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waytohappines

Bedankt allemaal! Ik ga zeker is even kijken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
10 uur geleden zei LeonieS:

is: the body keeps the score van Bessel van der Kolk. 

Heb ik gelezen, echt een aanrader! 

Verder: 

- En vie 

- mijn lichaam mijn vijand 

- de keuze (niet eetstoornis maar psychologisch gezien een grote inspiratie mbt: ik heb altijd een keuze. No matter de omstandigheden. Die bepalen niet wat ik denk/voel. Het vrij zijn in je mind.)

Kan even verder niet op titels komen die mijn therapeut me destijds heeft geadviseerd. Heb zelf ook wel veel aan een christelijk boek: jij bent waardevol. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DMV

PostTraumatische Groei - Sterker door ellende

Van Anja Jongkind en Greet Vonk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Spike

"Verbinding verbroken" van Johann Hari

"The fuck it diet" van Caroline Dooner

"Monster & Mo" van Monique Rosier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ingrid1971

Wanneer kap jij ermee? Is een denk en doeboek voor mensen met een eetstoornis van Isabelle Plasmeijer.

Wat is jouw Excuus? Maak korte metten met jouw excuses voor het te laat is ook van Isabelle Plasmeijer

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Emily84

Mijn tante heeft hier het boek The Four Agreements van Don Ruiz. Dat gaat niet zozeer over eetstoornis of zo, maar wel over levenpsyhchologie en hoe je het leven voor je zelf makkelijker kan maken door dingen bijvoorbeeld niet persoonlijk op te vatten. Ik ben nog helemaal niet thuis in deze onderwerpen, maar zij heeft heel veel van dat soort boeken. Ook het boek "Leven in je Leven" is heel interessant. STaat vol met een heleboel zelftesten en zo leer je jezelf beter kennen en vooral ook wat je valkuilen zijn. Echt een aanrader! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites