Spring naar bijdragen

Laxeermiddelen, dunne zwarte ontlasting

Aanbevolen berichten

Op 15-3-2021 om 10:44 zei Ingrid1971:

En ben je het al aan het proberen om af te bouwen. Doe het in je eigen tempo wat bij jou past. Bij mij was dat gelijk in een keer stoppen maar dat hoeft voor jou nog niet te werken. Voor mij zou het juist een trigger zijn als ik weet dat ik ze nog in huis heb en ik moet afbouwen, bij mij is het alles of niets. Succes en je kan het.

Hey,

Ik doe hard m'n best. Het is nu 2 dagen gelukt om minder pillen te pakken. T zijn toch 2 dagen 😊 

Heel knap dat jij in een keer kon stoppen. Was dit in het begin mentaal niet zwaar?

Voor mezelf blijf ik erbij om af te bouwen. De paniek wordt anders te groot en ik richt mijn woede op mezelf, dus probeer echt gericht af te bouwen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Jessie:

@Vesania elke pil minder telt! Hoe reageerde je lijf? Merkte je verschil?

😊 

Het verschil wat ik merkte was ( denk ik ) die heftige buikkrampen. Dat is ook wel een hele grote motivatie om i.i.g. te gaan minderen. Die pijn is dan zo heftig dat ik soms het idee heb dat er ieder moment iets kan gaan klappen in de buurt van maag/darmen. Dat is best wel eng. 

Hopelijk lukt het om nog meer af te bouwen! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ingrid1971
Op 17-3-2021 om 18:17 zei Vesania:

😊

Het verschil wat ik merkte was ( denk ik ) die heftige buikkrampen. Dat is ook wel een hele grote motivatie om i.i.g. te gaan minderen. Die pijn is dan zo heftig dat ik soms het idee heb dat er ieder moment iets kan gaan klappen in de buurt van maag/darmen. Dat is best wel eng. 

Hopelijk lukt het om nog meer af te bouwen! 

Ja die buikkrampen zijn niet fijn, in ieder geval fijn dat ze afnemen nu je aan het mindere bent. En ben heb je al weer wat meer kunnen afbouwen, neemt ook je angst iets af?

Ik heb met mijn stomme kop, er laatst maar een paar genomen het was in een opwelling, ik liep echt helemaal vast. En ik heb van die paar zoveel  last gehad van buikkrampen dat ik de volgende dat een gigantische kater had ervan. Ik had de rest van de pillen die ik nog had gelijk door gespoeld door het toilet. Dus ik heb er weer van geleerd. Ik dacht dat ik ze nooit meer zou nemen, ik zie het niet als falen maar als een leerproces nu. Het verteld mij wat waarom ik het even blijkbaar nodig had of letterlijk en figuurlijk alle shit eruit te gooien.

Maar goed nu een nieuwe dag, nieuwe kansen zeg ik maar. Het herstellen van een es gaat met vallen en opstaan en tja ik vergeef mij nu meer dan vroeger dus ik ben al heel wat milder naar mijzelf toe, dat vind ik al fijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Ingrid1971:

Ja die buikkrampen zijn niet fijn, in ieder geval fijn dat ze afnemen nu je aan het mindere bent. En ben heb je al weer wat meer kunnen afbouwen, neemt ook je angst iets af?

Ik heb met mijn stomme kop, er laatst maar een paar genomen het was in een opwelling, ik liep echt helemaal vast. En ik heb van die paar zoveel  last gehad van buikkrampen dat ik de volgende dat een gigantische kater had ervan. Ik had de rest van de pillen die ik nog had gelijk door gespoeld door het toilet. Dus ik heb er weer van geleerd. Ik dacht dat ik ze nooit meer zou nemen, ik zie het niet als falen maar als een leerproces nu. Het verteld mij wat waarom ik het even blijkbaar nodig had of letterlijk en figuurlijk alle shit eruit te gooien.

Maar goed nu een nieuwe dag, nieuwe kansen zeg ik maar. Het herstellen van een es gaat met vallen en opstaan en tja ik vergeef mij nu meer dan vroeger dus ik ben al heel wat milder naar mijzelf toe, dat vind ik al fijn. 

Het afbouwen verschilt per dag. Als ik een 'slechte' dag heb, en daarmee bedoel ik: last hebben van subjectieve eetbuien, dan neem ik er meteen weer meer en moet ik van de es keihard gaan compenseren. Maar heb ik een 'goede' dag, dan lukt het wel is om er een aantal minder te nemen. Idd, stapje voor stapje.

Hè, wat vervelend van die mini terugval. Maar wel knap en positief dat het is gelukt om de rest van de pillen weg te gooien. Ben trots op jezelf! En het gaat absoluut met vallen en opstaan. Maar dat mag ook.

Zou deze post je misschien ook een beetje getriggerd kunnen hebben tot het pakken van de pillen? 

Is zomaar een gedachte die bij me opkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites