Spring naar bijdragen

Werken met Anorexia

Renn96
 Share

Aanbevolen berichten

• Administrator
Saskia B

Maakt helemaal niet uit @Renn96!! Wat fijn om te horen dat het de goede kant op gaat. Het zal waarschijnlijk nog wel even tijd nodig hebben voor je ook met je gewicht grote stappen maakt, dat zal niet binnen een paar weken helemaal goed zijn. Maar dat is niet erg, herstel heeft ook de tijd nodig! En fijn ook dat je het goed kan combineren met thuis. Was je bang dat het te veel zou zijn samen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 months later...
  • 5 weeks later...

@Saskia B @Koriyen

Dankjewel!! Sorry ik heb even een tijdje niks gepost. Er is veel veranderd! Ik ben inmiddels gestopt met de therapie en weer volledig aan het werk. Ik merkte dat ik echt bleef hangen kwa gewicht en zeker omdat ik alles moest registreren. Mijn behandelaar was op vakantie en ik had samen met mijn partner besloten om

niks meer op te schrijven en dat ging heel goed. Ik merkte dat ik er gewoon een stuk minder mee bezig was. Ik ben gewoon normaal gaan eten en vooral ook dingen gaan proberen wat ik normaal niet zou doen en wat iedereen dus wel doet. En daar hoort ook een keer meer eten bij dan normaal. Het ging allemaal goed en het gewicht steeg. En goed ook. Ik had er op dat moment geen moeite mee want ik wilde maar een ding en dat was beter worden en weer volledig werken. Inmiddels ben ik nu een aantal weken verder en 

Spoiler

Ben ik naar de 48 kg gegaan met een lengte van 1.63. Dus dat is gewoon bijna helemaal goed. 

Nu inmiddels even vakantie van het werk alleen dat betekend ook veel buiten de deur eten. Ik voel me de laatste dagen zo enorm dik en zie overal vetrollen. Ik denk ook echt dat dat zo is... erg vervelend want ik wil niet afvallen want dan weet ik dat ik weer terug ga in het oude patroon. Ik heb alleen gewoon het idee dat m’n lichaam alleen maar vet opslaat... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Renn96:

Nu inmiddels even vakantie van het werk alleen dat betekend ook veel buiten de deur eten. Ik voel me de laatste dagen zo enorm dik en zie overal vetrollen. Ik denk ook echt dat dat zo is... erg vervelend want ik wil niet afvallen want dan weet ik dat ik weer terug ga in het oude patroon. Ik heb alleen gewoon het idee dat m’n lichaam alleen maar vet opslaat... 

Dat is een heel bekende gedachte onder mensen met / herstellende van een ES! Denk je dat er een verband is tussen het hebben van vakantie en deze opkomende gedachten? Ik zou me bv kunnen indenken dat je werk je zoveel daginvulling en afleiding biedt dat je er a.h.w een beetje in kan vluchten. Niet per se bewust, maar dat het gewoon dat effect heeft. En dat nu je werk tijdelijk wegvalt er weer veel meer tijd en ruimte voor de ES ontstaat. Herken je daar iets in?

Ik vind het superknap hoe je het na het afronden van je therapie opgepakt hebt!! De vraag is nu: hoe wil en kan je dealen met de gedachten die naar voren komen? Kan je ze zien als symptoom of ervaar je ze als De Waarheid? Zie je mogelijkheden voor je, of voelt het als een hellend vlak waar je langzaam vanaf glijdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jessie

Bedankt voor je reactie! 

Ik heb inderdaad wel het idee dat het door de vakantie komt. Zeker ook omdat we dan vaker en sneller geneigd zijn ongezond te eten. Ik doe dan wel mee maar blijf daarna echt z’n schuldgevoel houden. Ik hoop gewoon heel erg dat ik mijn lichaam kan accepteren want terug wil ik absoluut niet meer. En uit ervaring weet ik dat het ooit wel echt minder word.. ik ben al wel heel blij dat ik door zoveel angsten heen ben gegaan. Waar ik eerst helemaal in de stress raakte als we een dag weg zouden gaan want hoe moest ik dat dan doen met eten etc. Nu zou ik gewoon mee gaan en kijken wat de dag ons brengt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrator

Hoi @Renn96, wat knap hoe je het samen met je partner hebt opgepakt na je therapie en dat je even de cijfertjes van de weegschaal achter je kon laten. Ik denk dat het helemaal niet gek is dat dit wel weer even getriggerd wordt door de zomer en bijkomende etentjes en dergelijke. Probeer het in ieder geval niet te zien als een hele grote stap terug, want je bent vooralsnog verder dan voorheen!! Dat is al super knap van je. Het is weer even een uitdaging waar je mee moet leren omgaan, maar ik weet zeker dat je dat kan. 

Een therapeut van Human Concern schreef eens een blog met tips om de zomer door te komen en hoe om te gaan met alle etentjes. Misschien heb je er wat aan op de momenten dat je even stress ervaart.

https://humanconcern.nl/blog/tips-om-de-zomervakantie-door-te-komen-met-een-eetstoornis/ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

@Saskia B

Bedankt voor je reactie!

Ik heb ook nog steeds het gevoel dat ik ook echt vooruit ga! Alleen moet ik echt even leren dealen met mijn ‘nieuwe’ lijf.. 

super bedankt voor de tips!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrator

Leren dealen met jouw 'nieuwe' lijf zal tijd kosten en helaas niet van de een op de andere dag komen. Maar vertrouw erop dat elke stap die je neemt een stap in de goede richting is! Geen dank voor de tips, hopelijk heb je er wat aan gehad! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites