Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hoi

na op name ben ik in gewicht hersteld.

maar eigenlijk ben ik nooit echt op onderhoud blijven eten .

Spoiler

En eet ik onder de 1000

en heb heel veel beweegdrang. En nu... nu kom ik zelfs aan op n inname die nagenoeg t zelfde was bij opname. Alleen was ik toen zwaar ondergewicht.

ik heb hier veel paniek van en durf dus steeds minder te eten uit angst nog meer aan te komen.

hoe kan dit?

bewerkt door IngeRvT
Getallen over calorieën mogen niet op het forum gedeeld worden, dit kan een trigger zijn voor anderen!
Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je lichaam uit balans is kan er van alles gebeuren waardoor het op de weegschaal lijkt alsof je aankomt. Je kan idd in de spaarstand zijn, maar dingen als vocht vasthouden kan ook een grote rol spelen. Ik heb zelf de ervaring dat het soms gek genoeg kan zijn dat je te weinig eet om af te vallen.

Je eetpatroon uitbreiden is echt de enige optie. Heb je sinds je opname nog nazorg of begeleiding die je hierin kan steunen?

Wat is je doel voor jezelf? Wil je verder werken aan je herstel? Het lijkt me ontzettend zonde als de vooruitgang die je in je opname boekte ongedaan gemaakt wordt. Hoe zie jij dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@nvdb heel herkenbaar jou verhaal! Ik heb dit ook een tijdje gehad tijdens gewichtsherstel. Ik at heel weinig maar kwam toch aan. Naarmate ik juist ging ophogen met kcal inname merkte ik dat het dus juist beter is om meer te eten zodat je lichaam daaraan kan wennen en dan zul je ook merken dat je toch behoorlijk veel moet eten om aan te komen. Dat zal niet makkelijk zijn maar ik heb altijd als soort motivatie in mijn achterhoofd gehouden van ‘ik probeer het en kan altijd nog terug als het me niet bevalt’ en uiteindelijk zul je merken dat het je juist gaat helpen! Succes!!

Link naar bericht
Deel via andere websites