Spring naar bijdragen

geen honger door warm(er) weer, en een ES die daar gebruik van maakt

Aanbevolen berichten

clyde helder

hoi iedereen! de warmere dagen komen er langzaam aan, en zoals vandaag heb ik dan weinig of geen honger. mijn maag knort soms wel, maar over het algemeen voel ik me verder prima. 

Spoiler

zo is het 17:30  en heb ik vandaag niet gegeten, ik wil dit het liefst volhouden omdat ik nog af wil vallen en mij op dit moment prima voel. ook heb ik 1 uur touwtje gesprongen in de hoop zo meer te verbranden en daar een goed gevoel van te krijgen.

ik/mijn ES vind het ergens wel fijn dat ik door het weer geen trek heb en wilt dit als een soort steuntje gebruiken om niet te eten. ik moet eerlijk zeggen dat ik hier soms niet tegen in kan gaan, vooral als ik mij op dagen zoals deze zelfverzekerd voel om het niet eten vol te kunnen houden. 

ik vraag nu niet per se om tips! ik wilde deze discussie plaatsen om andere mensen hun struggle te horen omdat ik zeker weer dat mensen dit herkennen.

hoe gaan jullie hier mee om? wint de ES het en eten jullie minder met warm weer? of lukt het jullie om niet te luisteren naar de ES? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom wil je de warmte als steun in je rug om niet te eten? Ook als je zou moeten afvallen moet je blijven eten. Ik herken het en eet dan gewoon lichtere koele producten. Veel ijs, gevulde salades, kwark. Wat voor opties zie jij hierin voor jezelf? Constructieve opties...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik herken het ook zeker van toen ik meer in een restrictieve periode zat. Ik maakte vaak salade van witlof met gekookt ei, komkommer en wat yoghurt of bleekselderij en appel. 

In de ochtend wat magere kwark zodat ik wel iets op had.

Waarom zet je de warmte zo graag in als excuus? Waarom wil je, behalve om af te vallen nog meer niet eten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeer herkenbaar ik heb dan zelf ook niet snel een honger gevoel waardoor ik het eten uitstel naar een ander tijdstip en dan uiteindelijk niet meer eet. Dus de eetstoornis wint zeer vaak bij mij jammer genoeg. 

Om dit tegen te gaan probeer ik zoveel mogelijk samen met mijn vriend te eten zodat ik toch iets gegeten heb. 

Link naar bericht
Deel via andere websites