Spring naar bijdragen

Eetstoornis ontstaan tijdens lockdown

Aanbevolen berichten

LoveHope

Mijn dochter heeft net de diagnose van eetstoornis gekregen. De eetstoornis is ontstaan tijdens de lockdown owv Corona. Ze voelde zich compleet verloren in deze periode en is beginnen diëten. Dit dieet kon ze niet stopzetten. Een jaar later kampt ze nog met angsten als ze eet. We hebben binnenkort een intakegesprekken. Mijn dochter is 16 jaar. Heeft iemand ervaring met een eetstoornis ontstaan in lockdown?

dank 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat de stappen richting herstel veel overlap hebben, ook als de exacte oorzaak of aanleiding wellicht anders was. Voor iedereen met een eetstoornis geldt dat je bepaalde levensomstandigheden niet altijd kan beïnvloeden of veranderen, maar dat je wel andere manieren kan ontwikkelen om met de bijbehorende emoties om te gaan.

Ik wens je dochter veel succes met haar naderende behandeling! En jou als moeder veel sterkte. Het is niet bepaald makkelijk om een dierbare te zien worstelen met een eetstoornis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik sluit me aan bij de woorden van Jessie, het lijkt me erg pittig om als moeder je dochter zo te zien knokken met een eetstoornis. 

Is er iets wat wij hier op het forum voor je kunnen betekenen, naast je vraag om herkenning natuurlijk? Mocht je bijvoorbeeld de behoefte hebben om te delen hoe dit voor jou als moeder is of mocht je andere vragen hebben, deel gerust! Sterkte! 

Link naar bericht
Deel via andere websites