Spring naar bijdragen

Blog: Terugblik op mijn zomers met een eetstoornis

Saskia B
 Share

Aanbevolen berichten

• Administrator
Saskia B

De zomer en een eetstoornis gaan vaak lastig samen. De dagen op het strand, zomerse kleding en gezellige barbecues met vrienden zorgen voor veel stress. Onze Ervaringsprofessional in Nijmegen Loïs Goris kan dit als geen ander begrijpen. Vanaf haar veertiende kampte ze met een combinatie van anorexia en boulimia, waardoor de zomer altijd weer een grote uitdaging voor haar was. Inmiddels is ze hersteld en kan ze volop genieten van de zomer. In onderstaand blog blikt ze terug op de tijd dat haar zomers in het teken stonden van het streven naar het ‘perfecte beeld’ en wat je eraan kan doen om dit gevoel niet te laten overheersen.

Lees hier de blog van Loïs: https://humanconcern.nl/blog/terugblik-op-mijn-zomers-met-een-eetstoornis/ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Saskia B featured en pinned this discussie
  • 2 weeks later...
Ingrid1971

Mooie blog. Ik ben nu voor 4 1/2 week in Oostenrijk, we blijven nog hier tot 21 augustus. Het is heel relaxed maar ik vind het ook wel lastig. Ik ben geen graadmeter van een weegschaal. Ik eet op gevoel en dat gaat op zich goed, ik ben hier nu vijf dagen. Ik was de laatste tijd nogal depressief en down nu minder. Maar vandaag was het mijn dag niet, morgen weer beter denk ik maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingrid1971
8 uur geleden zei Saskia B:

Dank je wel voor het delen @Ingrid1971. Fijn om te horen dat de depressieve gevoelens minder zijn geworden. Hoe ga je nu om met mindere dagen?

Ik doe om de dag yoga hier en dat brengt mij weer terug bij mij zelf, ik doe dat in de vroege ochtend voordat mijn man en zoon wakker worden. En de andere dag loop ik rond acht uur met de hond door het bos hier in Oostenrijk. Thuis doe ik dat ook vaak, als mijn hoofd vol zit. Ik probeer wel gewoon te eten, dat helpt mij om dichtbij mijzelf te blijven. En ik vind uiteten of bbqen niet erg in de zomer, omdat ik 20 jaar vrij ben geweest van een es, ik zit in de tweede periode van een eetstoornis. Ik heb de kern aangeraakt en als die steeds naar voren komt dan eet ik dus minder. Ik benoem nu in met huidige gezin waar de schoen wringt en dat helpt mij wel verder. Alleen als ik mijn ouders nu bel vanuit Oostenrijk dan voel ik mij daarna ontzettend k..., het probleem ligt ook daar. Dus na de vakantie ga ik er wel weer mee aan de slag. Ik heb komende week ook gewoon online therapie weer van uit Oostenrijk. Mijn therapeute is dan weer terug van vakantie. We gaan nu aan de slag met mijn sterkte kanten en na de vakantie weer aan de gang met de kern.

Link naar opmerking
Deel via andere websites