Spring naar bijdragen

Online hulpverlening

Foodie
 Share

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik zoek hulp voor mijn probleem met binge eating. Heb dit nu al meer dan 3 jaar en wil er echt vanaf! Gaat steeds met ups en downs. Ik merk dat er in Vlaanderen weinig aanbod is om professionele hulp te zoeken hiervoor. In Nederland is het aanbod veel groter. Ik vraag mij af of je ook in de professionele hulpverlening terecht kan als je in Belgie woont. Zijn er online trajecten mogelijk als de afstand bijvoorbeeld te ver is? Alvast bedankt voor het antwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom, @Foodie! Ik denk dat dat per instantie verschilt. Door het coronavirus hebben veel behandelingen sws een tijd lang online moeten plaatsvinden, dus het zou mogelijk moeten zijn. Maar ik denk dat je het beste enkele instanties op kan zoeken wiens visie je aanspreekt en dan contact opnemen met jouw vraag. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar er bestaan ook sites waar je voor online hulp terecht kan. Waar alles dus online gaat.

Als ik zoek op "online behandeling eetstoornis" komen er heel wat resultaten uit: https://www.google.com/search?q=online+behandeling+eetstoornis&oq=online+behandeli&aqs=chrome.4.0j69i57j0l3.5111j0j7&client=ms-android-samsung-gs-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Het blijft een zoektocht naar een gepast aanbod! Niet altijd even evident!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingrid1971
8 uur geleden zei Foodie:

Heel erg bedankt voor jullie reactie! Het blijft een zoektocht naar een gepast aanbod! Niet altijd even evident!

Mss Isapower die doet ook online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites