Spring naar bijdragen

Petra Govers
 Share

Aanbevolen berichten

Petra Govers

Hey ik weet niet waar te beginnen ik heb zo 's rondgesnuffeld tussen al wat oudere posts.

het lijkt echt zo niet op wat ik heb! Pas ik hier wel tussen denk ik dan.....ik ben een moeilijk geval. Mijn eetstoornis zit in mijn hoofd. Niks weegschaaltje diëten vreetaanvallen. Nee ik eet gewoon niet...ik wil dat niet en als ik dan al wel iets eet is het zeker geen vlees! Of vleeswaren.

Ik ben een vegetariër geworden na mijn laatste operatie zomaar ineens. Ik kon nergens meer tegen.

Het is bij mij in mij  hoofd een innerlijke strijd met de dood. Ik ben ook bezig om hulp te vragen maar dat gaat tegenwoordig niet meer zo makkelijk..

Groetjes van de Petra's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke eetstoornis uit zich op een andere manier, maar ik denk dat het onderliggende vaak juist wel raakvlakken heeft. Wat levert jouw eetstoornis je op?

Je schrijft dat het een innerlijke strijd met de dood is. Kun je toelichten wat je daarmee bedoelt? Ik herken er nl wel wat in dat je dat zo verwoordt, maar wil niet gaan invullen vanuit mijn eigen associaties.

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra Govers

Hoi Jessie

Jarenlang heb ik een strijd gehad met eten, ik wou eten...overleven! Ik heb 4 prachtige volwassen kinderen.... ik snapte niet dat, als ik lekker had gekookt ik daarna erg ziek werd van iedere hap die ik nam en gooide mijn eten dus weg of ik vroor het in. Het werd een drama met sondes pegsonde en jl een undo van mijn gastric bypass omdat mijn lichaam de sondevoeding niet meer accepteerde. Toen ik weer langzaam mocht gaan eten merkte ik op dat ik geen vlees meer kon verdragen en brood.

En zo werd het steeds minder...

Ik heb altijd om hulp gevraagd want ik begreep het niet.

Totdat de chirurg zei dat er een psychische lijn inzat. En toen begon bij mij het kwartje te vallen!

Ik heb ooit tegen mezelf gezegd dat ik dood wilde en niet meer zou eten en heb toen een pact gesloten met mezelf.dat was tijdens mijn sexueel misbruik toen ik nog een kind was.....Dat pact is er nog altijd....het reist met me mee door de tijd. Het maakt ziek, saboteert en zorgt ervoor dat ik nu in deze situatie zit. Samen met mijn D.I.S en P.T.S.S.C 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend verdrietig dat je dat mee hebt gemaakt als kind. Begrijp ik goed dat het niet (of iig te weinig) eten voor jou een manier is om (uiteindelijk) dood te gaan?

• Sad 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrator

Hi Petra! Elke eetstoornis uit zich inderdaad anders en is niet altijd gemakkelijk in een 'hokje' te plaatsen. Laat dat je er niet van weerhouden om hulp te zoeken! Ik lees dat je graag in therapie wilt, maar dat het nog niet zo makkelijk is. Wat stom, komt dat door de lange wachttijden? Welke soort therapie zou je graag willen hebben? Specifiek voor je eetstoornis?

• Confused 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra Govers

Hoi Jessie en Saskia B

Nee niet perse, ik heb ook D.I.S. &

P.T.S.S.C en nu dan ook nog die Eetstoornis Jeetje het houdt nooit op!!! Ik wordt er gek van.....het is een combinatie van factoren....

Voorbeeld: als er nu iemand naar me toe zou komen en zou zeggen mevrouw u gaat dood! Dan spring ik van vreugde in de lucht! Snap je?

Ik ben te compex ik ben moe.....een opname in een psychiatrisch centrum is ook in afwachting....een eetkliniek is voor mij een no go.....

Groetjes.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is rot als je doordat je een "complex geval" bent eigenlijk nergens past. In principe wordt een traumabehandeling pas gestart als je eetstoornis qua symptoomgedrag onder controle is. Denk je dat dat gaat lukken?

Wat je schrijft herken ik deels. Ik hoopte een tijd lang ook dat ik ziek oid zou worden en daaraan zou overlijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra Govers

Nou

Het klopt niet dat ik zo denk daarom dat ik me aangemeld heb om me te laten behandelen. 

Mijn mindset is niet goed. Ik hoop ooit nog een gelukkig mens te worden....

Heb recent mijn indentiteit gevonden....

Ben er erg gelukkig mee dus dat helpt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Petra Govers:

En dan ben ik eerlijk hé 

Eerlijk zijn over je gedachten en gevoelens is de enige manier waarop je ermee / eraan kan werken, in mijn optiek. Als het nee is, is dat op dit moment blijkbaar zo. Aan "ja" zeggen terwijl het "nee" is heeft niemand wat :)

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra Govers

Jessie, je bent een schat weet je dat♡..

Dankjewel...ondertussen heb ik sinds dat ik op deze app zit...wel aardig wat gegeten en ben 2 kg aangekomen haha...

Mijn kinderen houden mij goed in de gaten ik wou na 4 dagen niet in de koelkast te zij geweest afgelopen zaterdag brood uit de vriezer(tje,) halen en had mijn zoon er toch soep en kip in gelegd....heerlijk toch...werk van mijn dochter♡♥︎♡♡ Jeroen komt voortaan 1x per week samen koken met zo'n pakket wat je thuisgestuurd krijgt..,waar alles inzit.....geen reclame!!!!😁😁😁 gezellig hoor zo samen...en heel gezond ook nog...heel mijn keuken ligt vol met spul van die firma...want voor mij is het niets....

Het gaat gelukkig goed met mij...

Alles is er natuurlijk nog maar goede start van de week iig❤

Jullie ook xxx❤😘

Liefs Petra. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Petra Govers

Ik realiseer me nu pas hoeveel ik 'gesaboteerd heb😔 mijn sondevoeding....

Mijn bijvoeding.....

Niet aansluitend maar met dagen ertussen.....mijn bijvoeding van begin dit jaar staat nu nog in mijn keukenkast....ik pak af en toe een flesje.

De eiwitrijke siroop van vorig jaar maak ik nu op.

De nieuwe ligt in de koelkast.  Tot wanneer?

Saboteur dat ik ben🤬 boos op mezelf....

Hoedan? Door een pact als klein kind? Het gaat zonder dat ik er bij nadenk....

Ja nu....jaren later overzie ik het.

Vallen de schellen van mijn ogen  zie ik mezelf in de spiegel.....

Wat moet ik daar nu in Godsnaam aan doen....het gaat vanzelf....ik kan niet eten....word er ziek van stop automatisch. 

Mensenlieve...%#%@&*€£¥₩

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-8-2021 om 23:14 zei Petra Govers:

Ik ben te compex ik ben moe.....een opname in een psychiatrisch centrum is ook in afwachting....een eetkliniek is voor mij een no go.....

Hoezo ben jij te complex? Heb je dit zelf bedacht of hebben ze dit gezegd?

Waarom is een eetstoorniskliniek niets voor jou?

Was het voor mij ook nooit want daar zaten mensen die echt problemen hadden met eten en dat van mij viel wel mee. Overigens had ik ook geen trauma behandeling nodig, dat was voor mensen die echt erge dingen  hadden meegemaakt en op de PAAZ zaten alleen suïcidale gekken en schizofrene personen dus toen ik daar heen moest de eerste keer 🙈 nu weet ik dat het angst was. Vooral de eetstoornis opnames hebben me enorm geholpen! Mochten ze het aanbieden, probeer het! 

Herken veel dingen in je verhaal al is het bij mij niet dik willen zijn want dan

Spoiler

Heb je meer borsten, komt, vet wat "hij" vast kan pakken 

Niet dun willen zijn want

Spoiler

Dan ben je aantrekkelijker want wie wil nou zo'n lelijk dik vies vet varken als mij misbruiken.

Bij mij voel ook pas laat het kwartje na jaren therapie wat de invloed van het misbruik op mijn eten was. Ik heb dat altijd ontkend.

In elk geval ook vele opnames verder, diagnose Cptss, persoonlijkheidsstoornis, gegeneraliseerde angststoornis, ocd, eetstoornis en nog stickers die meerdere keren op me zijn geplakt en weggehaald.

Eigenlijk volstaat er 1 en dag is de Cptss en de rest zijn uitingen daar van. Dat was althans wat Psytrec ooit zei en ik denk dat dat klopt. Herken jij dat ook?

Wat lief dat je kinderen voor je koken! Kun je er ook van genieten dan?

Succes met je strijd en schrijf vooral van je af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.