Spring naar bijdragen

Verdrietige mededeling: Ik Ook Van Mij gaat stoppen...

Saskia B
 Share

Aanbevolen berichten

Ik ga serieus op zoek naar mogelijkheden voor het starten van een eigen forum. Mocht je willen meedenken, meewerken of op de hoogte willen blijven na IOVM laat maar weten. Ik kan in ieder geval aangeven dat hoewel ik geloof in diversiteit en inclusie ik wel ‘voorwaarden’ zal stellen. Welke, dat weet ik nog niet. Ik wil alleen geen p2bm 2.0 en zal meer insteken op 30+ en langdurige es. Beetje eerste gedachtes anyways

• Like 6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei DMV:

Ik ga serieus op zoek naar mogelijkheden voor het starten van een eigen forum. Mocht je willen meedenken, meewerken of op de hoogte willen blijven na IOVM laat maar weten. Ik kan in ieder geval aangeven dat hoewel ik geloof in diversiteit en inclusie ik wel ‘voorwaarden’ zal stellen. Welke, dat weet ik nog niet. Ik wil alleen geen p2bm 2.0 en zal meer insteken op 30+ en langdurige es. Beetje eerste gedachtes anyways

❤️je bent lief DMV

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Ervaringswerker Human Concern

@IV93 wat intens en ook mooi om te lezen hoe waardevol dit forum voor je is.. en alle mensen die erop zitten en de herinneringen die je hebt aan mensen... Ik kan me voorstellen dat het heel heftig voor je moet zijn dat het forum zal gaan stoppen.. helaas kan ik er niets anders van maken. Sorry daarvoor.

Ik hoop toch dat je op de een of andere manier contact kan houden met de mensen die je dierbaar zijn (geworden) en samen de herinnering kunt vasthouden aan de mensen die nu hoog in de hemel twinkelen.

Sterkte met afscheid nemen (of nieuwe dingen opbouwen) komende maand!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DMV Ik wel evt. wel meedenken of we zelf kunnen kijken voor een doorstart. Met een groepje die de vaste kern is, langdurige eetstoornis... Ik weet niet wat jou idee is. 
Je mag me in elk geval even pb'en als je dat wilt! 

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ontzettend jammer. Het is inderdaad stil. En ik snap dat een forum veel tijd kost want alles moet toch gelezen worden. Jammer dat dan alleen proud over blijft waar censuur en inconsequent omgaan met regels meer regel dan uitzondering is. Een jaar of 5 geleden tenminste wel. 

Ik wil jullie bedanken voor de vrijheid om te schrijven die ons hier geboden is en de mensen die op mij gereageerd hebben bedanken voor hun bijdrage. 

Ik ga voor mezelf overwegen of ik nu al stop met m'n gedachtes droppen en vooral van me afschrijven. 

Nogmaals bedankt voor dit forum en jammer dat het stopt

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2021 om 12:39 zei Asli Hoek:

@Saskia, weet jij of er een makkelijkere manier is om inhoud van het forum te "downloaden"?

Is hier al meer info over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-10-2021 om 19:35 zei DMV:

Op de hoogte blijven wil ik wel graag 😀 maar ik kan op dit moment nog niet overzien hoe t dan zal gaan dus echt actief een rol hierin spelen, gaat me niet lukken 😀 

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrator
Op 13-10-2021 om 16:44 zei Blueeyes:

Is hier al meer info over?

Hi @Blueeyes, ik heb deze vraag even neergelegd bij een extern persoon die veel van het technische gedeelte af weet. Ik hou je zeker op de hoogte als ik meer informatie heb! ☺️ En sorry voor mijn late reactie, ik was afgelopen twee weken even afwezig i.v.m. vakantie!

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Saskia B:

Hi @Blueeyes, ik heb deze vraag even neergelegd bij een extern persoon die veel van het technische gedeelte af weet. Ik hou je zeker op de hoogte als ik meer informatie heb! ☺️ En sorry voor mijn late reactie, ik was afgelopen twee weken even afwezig i.v.m. vakantie!

Fijn, dankjewel! Ik duim dat er een makkelijkere manier is 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf graag op de hoogte @DMV

Maar wat betreft HC.. t verbaasd me hélemaal niks. En dat staat los van de forumleden/moderators maar de organisatie zelf. 

Voor nu alvast een bedankt, vooral aan @Jessie voor je langdurige toewijding aan dit forum. Voor al je wijze raad, bemoediging, geruststelling. Alles! 

Ook voor @anneH en @Ilse voor de laatste tijden. Voorheen Lucy en Maartje (als forumlid) die zoveel tijd erin staken. En moderators die voorgingen (vooral in de tijd dat ik hier kwam rond ..2014?)

@openocean @blueeyes @IV93 @Elske @sanneS mijn lieve buddy voor al járen @79MM @DMV en degene die ik nu even niet zo snel weet te taggen (sorry) met wie ik allemaal een wat meer persoonlijkere connectie had hier op het forum. Ik zal jullie, ondanks dat ik het laatste jaar ook al minder afwezig was, missen.

En de ruimte om nog even te schrijven in mn dagboekje... 

• Like 4
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrator

Hi lieve forumleden, 

Graag kom ik even terug op de vraag of er een manier is om jullie eigen geschreven content te downloaden van het forum. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie teksten dierbaar zijn en het een mooie weerspiegeling is van jullie eigen weg naar herstel. Helaas is het niet mogelijk de content te downloaden. Mocht je dus bepaalde dagboekstukjes of andere content willen bewaren, moet je dit inderdaad zelf kopiëren. Ik had gehoopt jullie een makkelijkere weg te kunnen bieden, maar het spijt me! 

• Sad 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rebekka ❤️ 

Jeetje lieverd ook jij geeft me weer een brok in mijn keel.

Sorry dat ik er misschien weer over begin. Maar ik kan er gewoon niet bij. Ja er zijn geluiden geweest van enkele leden geweest die om meer begeleiding vroeger. Maar is dat gek te bedenken hoeveel verliezen we hier in 1 jaar tijd hebben gehad? Dat is heftig en maakt impact. Het is daarna stiller geworden. Waarschijnlijk omdat mensen in een ander proces zijn gekomen, omdat door de heftigheid die er een tijd was op het forum het voor nieuwe mensen moeilijk integreren was maar ook omdat de rust denk ik nodig was om de verliezen te verwerken. Het waren actieve leden en de manier waarop... Het is niet niks. 

Maar we leven in een tijd met gigantische wachtlijsten, waar de zorg wordt wegbezuinigd en waar cliënten veelal worden weggestuurd als ze niet voldoen aan de quota om te slagen binnen een bepaalde tijd. Initiatieven als deze kunnen levens redden. Dit zijn gratis plekken voor mensen voor wie een inloophuis niet haalbaar, onbereikbaar of te duur is. Dit is een plek buiten kantoortijden. Dit is een plek die er nog niet was en dalijk niet meer is.
Hoe meer het inzinkt hoe bozer ik word en het spijt me maar ik kan er geen respect voor opbrengen. Ik ben dankbaar voor wat was maar begrijpen doe ik het niet. We draaien al jaren op nauwelijks steun van HC dus waarom nu opeens? Ik snap het gewoon niet...

Dit redt levens en het kost jullie nauwelijks geld. Het is geen samen sterk zonder stigma waarbij vanuit de overheid de kraan word dichtgedraaid... Ik kan me bijna niet voorstellen dat hier geen budget voor is.
Kom je mensen tekort, neem enthousiaste ervaringsdeskundige stagiairs aan en zet hen op het forum. Er zijn oplossingen. Ik weet nu al dat ik een nee te horen ga krijgen maar ik wil me hier niet zomaar bij neer te leggen. Wat jullie gecreëerd hebben is te waardevol. Wat hier gebeurd is, is te mooi. De herinneringen te belangrijk. 

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei IV93:

Maar we leven in een tijd met gigantische wachtlijsten, waar de zorg wordt wegbezuinigd en waar cliënten veelal worden weggestuurd als ze niet voldoen aan de quota om te slagen binnen een bepaalde tijd. Initiatieven als deze kunnen levens redden. Dit zijn gratis plekken voor mensen voor wie een inloophuis niet haalbaar, onbereikbaar of te duur is. Dit is een plek buiten kantoortijden. Dit is een plek die er nog niet was en dalijk niet meer is.

Helemaal eens met wat je bovenstaand schrijft.. over t stiller worden, de impact. De laatste weken huil ik mezelf weer dagelijks in slaap, oa dus ook om die verliezen... 

En die wachttijden lijsten bureaucratie eisen, regeltjes, DBC wegbezuinigen personeelstekort... ik loop er ONWIJS tegenaan en dan is dit nog een énige plek waar je nog een béétje hulp vindt.. 

Spoiler

Ik ben weer doorverwezen voor opname.. (door de bovenstaande problemen die jij benoemd in de zorg)

4 maanden thuis zonder hulp.. ‘t gaat niet goed. Maar ook deeltijd eisen qua bmi.. dus zit wss weer niks anders op dan klinische opname.. terwijl ik zó hard had gevochten en zo goed de kliniek uitging :(  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben maar begonnen met wat content te kopiëren en plakken.. terug lezende berichten van 2014..2015.. t zegt zoveel over mijn beloop.. de UPS en downs.. en in de kliniek stond mn hoofd niet naar schrijven. Maar wil toch nog altijd een boek schrijven.. dus mijn content.. is nogal waardevol om toch ergens anders nog op te slaan. 

Geen idee hoe lang ik hiermee zoet ben 😕

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrator

We snappen je frustratie @IV93en het is ook goed dat je dit hier deelt om het van je af te schrijven. Helaas blijven wij bij de keuze het forum te stoppen. We zijn achter de schermen aan het nadenken over een goed alternatief, maar in welke vorm en wanneer is nog onduidelijk. Ik hoop dat je voor nu dit forum op een mooie manier kan afsluiten en hopelijk een andere plek voor lotgenoten kunt vinden waar je je thuis zal voelen om je gedachten te delen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd aan wat voor alternatief er gedacht wordt om een soort iovm2 te krijgen zonder dat het een forum is of waarvan HC denkt..hey op deze manier kunnen we ook goed helpen zonder dat er veel tijd gestopt moet worden aan individuele verhalen. Aan chats af en toe? Ik hoop dat er een heel mooi en goed alternatief komt. Er is geen andere plek voor lotgenoten zoals deze. Het is hier uniek en dat hebben jullie zo goed opgezet. Mogen jullie echt trots op zijn en misschien beseffen jullie dan niet helemaal hoe dankbaar mensen zijn en hoe fijj het is dat dit kleinschalige forum met ervaringsdeskundige er is. Het is zo belangrijk dat er zoiets blijft bestaan voor een ieder die het nog zo hard nodig heeft.

Ik wil iedereen bedanken die al die tijd, ook in de stillere tijden, zich zo hebben ingezet voor ons. Mee hebben gedacht, een stukje van zichzelf hebben laten zien,  geschopt, gevraagd of laten lachen. Zo fijn voor al de tijd en energie die jullie erin hebben gestopt en zo waardevol. Zonder jullie was ik niet zover gekomen. Naast de behandeling bij HC is dit forum een tijd zo belangrijk geweest voor me. 

Ik ben zelf een tijdje afwezig geweest en t gaat opzich goed dus ik had niet de intentie om hier nog heel lang te zijn  maar de gedachte dat t forum straks gewoon helemaal weg is. Alsof t nooit bestaan heeft, dat raakt me zo. Hoe kan iets nou straks helemaal weg zijn wat zo'n belangrijke rol heeft gespeeld in mijn herstel. 

En elke x denk ik..misschien moet ik maar niet meer iets hier neerzetten want straks kan dat ook niet meer. Maar ook denk ik, nu moet ik het er nog even van nemen want straks kan het niet meer.

Er is straks ook geen keuze meer want er is niks.

En ik heb echt een onwijze hekel aan afscheid nemen.

• Like 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik dit las schrok ik wel een beetje. Ik kom geregeld buurten op dit forum en het voelt fijn dat iedereen die nu te maken heeft met eetstoornisproblematiek een plekje krijgt om gedachtes te delen. 

Misschien een beetje buiten de context, maar ik deel hier ook even wat mijn gedachtegangen hierover zijn:

Omdat ik in het vierde jaar van mijn PMT opleiding een Minor schrijven zou willen volgen, ben ik opzoek gegaan naar onderbouwing; waarom dit het PMT-diplomaplaatje compleet zou maken. Ik kwam een scriptie tegen wat ging over het belang van een dagboek naast je PMT. Het helpt op zoveel vlakken... en juist voor degene zonder therapie is het een laagdrempelige manier van schrijftherapie. 

Ik begrijp dat het onwijs lastig is als al die gedachtegangen op een online forum worden geplaatst, en je dan niet alles in de hand kan houden. Dus ik ben ik gaan brainstormen over een andere manier van ventileren. 

Misschien heel ambitieus of iets te groot gedacht, maar Human Concern heeft meerdere locaties waar cliënten terecht kunnen. Wat als vrijwilligers (met misschien een verplichte opleidingsachtergrond?) een klein groepje beginnen, waarbij iedereen zijn of haar schrijfsels mag delen (met misschien bepaalde regels)? Of als de groepjes gekaderd worden door bepaalde schrijfopdrachten, en er op die manier gewerkt kan worden aan reflectie, motivatie en openheid?

Het is natuurlijk niet aan HC om dit stukje op te pakken, maar dat zeg ik omdat het forum hier ontstaan is en dit misschien een mooi vervolg is. 

Als ik wat meer tijd heb om iets naast school en stage op te pakken, zou ik graag zoiets op mij willen nemen. Zeker omdat ik schrijven heerlijk vind en het destijds ook heb gebruikt als een stukje zelftherapie. 

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Blueeyes:

En ik heb echt een onwijze hekel aan afscheid nemen.

Herkenbaar. Ik schreef niet veel meer. Ik deel eigenlijk nog nauwelijks dingen uit mijn leven hier. Mijn eetstoornis voelt redelijk verleden tijd alhoewel ik echt nog niet altijd gezond eet en knok mijn lichaam gezond te houden. Het komt meer voort uit trauma, depressie en goede zelfzorg. Suikers, vetten, koolhydraten kunnen me vandaag de dag m'n reet roesten en hier ben ik zo blij om. Mijn flubbertje op mijn buik omarm ik stevig mij het slapen en het idee dat daar ooit weer een gapend gat komt vind ik heel naar. 

Maar afscheid nemen van jullie, al volg ik een aantal van jullie op Instagram en heb ik sommige zelfs in het echt mogen ontmoeten. Voelt als een gat in mijn leven. Makkelijk de verhalen van onze verloren vriendinnen niet meer terug kunnen lezen (zonder het hele forum te kopiëren) doet pijn.
Ik heb gespeeld met de gedachten om als semi-fictie een boek te schrijven over de online eetstoornis wereld. Mijn verhaal, onze verhalen gegoten in een jasje van fictieve personages. Maar mijn perfectionisme zit in de weg. Ik ben bang voor afkeuring en ook om de mensen die we wel verloren zijn te kort te doen. Bang dat mensen zich in sommige dingen herkennen en bang zijn dat het specifiek over hen gaat terwijl ik genoeg vergelijkbare verhalen ken of zelf "gekkigheid" heb uitgehaald etc. 

Wat zouden jullie ervan vinden als ik wel met dit idee aan de slag ga?
Alles & iedereen anonimiseer, letterlijk geen een forum stuk gebruik. Puur mijn herinneringen uit de vele klinieken en mijn ervaringen van een forum en de contacten die ik heb gehad. Te eng? Of juist bijzonder?

1 uur geleden zei maartje1:

Als ik wat meer tijd heb om iets naast school en stage op te pakken, zou ik graag zoiets op mij willen nemen. Zeker omdat ik schrijven heerlijk vind en het destijds ook heb gebruikt als een stukje zelftherapie. 

Denk dat dit heel waardevol kan zijn voor iemand die nog in een eetstoornis zit. Voor veel forum bezoekers komt er zoveel andere problematiek bij kijken & ik vraag me af of wij welkom zouden zijn bij HC. Mijn ervaring is dat zij voornamelijk op een ES focussen en anders doorverwijzen. Maar zeker een poging waard. 
De anonimiteit van een online plek verdwijnt.

Positief vind ik overigens dat Proud fundraisen om te professionaliseren. Volwassen te worden en o.a. ook kleinschalige plekken te creëren voor diverse leeftijdsgroepen e.d.
Ik ben benieuwd of daarin ook meer ruimte gaat komen voor trigger gevoelige onderwerpen. Dat zou wel een gat kunnen opvullen! Misschien kunnen we dan gewoon ons IOVM forum beginnen op proud? Iemand in FAVOR? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@IV93 met gebrek aan tijd ga ik alleen even in op je idee van het schrijven van een boek. Mocht je toch iemands stukje willen gebruiken dan kan je via e-mail die persoon een toestemmingsbriefje in laten vullen. Mijn toestemming heb je waarschijnlijk wel (ligt er net aan wat voor stukje en wie daar mogelijk weer bij betrokken zijn). Zo heb ik dat ook ooit bij mijn boek gedaan, en dan kan je toch dingen die je mooi/waardevol vind erin verwerken, mits iemand daar oké mee is. 

Misschien is het ook mooi om een soort IOVM boekje te maken, waarbij iedereen zijn of haar eigen verhaal verteld, gelinkt aan het forum. Even los van je boekidee natuurlijk, want met zoiets wil je misschien ook gewoon je eigen creativiteit kwijt. 

Maar bij een IOVM boekje kan je waardevolle verhalen van anderen teruglezen, daar wellicht hoop of kracht uithalen en misschien anderen soort van oproepen om met ons mee te denken met een veilig, mooi idee om dit voort te zetten, zonder dat we direct HC aan het jasje trekken. 

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat beginnen van mijn berichtjes kopiëren uit bv hoe voel je je nu of off-topic... ik had niet gedacht dat het zo heftig zou zijn. Oude tijden die mooi waren, die beter waren... dan bekruipt echt het gevoel, kon ik maar terug naar

...al mn gróte diepe dalen. En hoe iedereen mij hielp, elkaar door die diepe dalen hielp.. 

Het lastigste vind ik steeds tegen zomer 2020 te komen... toen mn broer overleed, dan komen de flashbacks, schiet de brok in mn keel.. de berichtjes van degene die we hebben verloren, vooral het laatste jaar, sinds toen... en hoe t verder met mij afliep sinds.. précies 1 jaar geleden. Hoe ik vanaf dat moment totaal afgleed. 

Ik kan alleen maar huilen.... t maakt zoveel los 😢

zoals ik eerder al aangaf in het off-topic had ik mij een beetje dankzij de verliezen uit bescherming meer afstand genomen.. niet wéér afscheid nemen... maar nu voelt het alsnog als afscheid móeten nemen. Maar nu van iedereen.. van stukjes van mezelf van stukjes van bv Ce. En Loena en lindsey die dan zo her en der nog wel passeren (ook al is Ce haar account geblokkeerd) ook nooit meer terug kunnen lezen.. 

Afscheid nemen, Is zoals @Blueeyes ook schrijft.. afscheid is te moeilijk voor mij persoonlijk. 

en als ik zo in de gauwigheid door mijn berichtjes van de afgelopen jaren scroll.. Zie ik dat dat een terugkerend thema is, voor mij, misschien zelfs wel een rode draad in mn leven. 

Ik kan ook niet helemaal uitleggen waarom het verzamelen van “mijn online dagboek”... soort van? Ineens zo belangrijk is geworden. (Dus los van t stoppen van iovm). Ik denk gezien wat ik schreef over t laatste weekend.. :( 

Goed het is alweer bijna half2 snachts, dus ga maar eens een oog proberen dicht te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me zo machteloos en weet gewoon even niet zo goed wat ik er nu mee moet. Dat wat ik vroeger niet deed? Me machteloos voelen, omdat dat zo moeilijk is (niet echt vergelijkbaar met vroeger maar wel iets), nu gewoon maar wel doen? En dan verder niks? 

Ik lees al jullie berichten en 't duizelt me en dan denk ik huh... Als dit weg is kunnen we er niet eens over na praten...

• Like 1
  • Sad 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ps. Sorry dat ik niet reageer op sommige berichten. Ik begin soms wel te typen maar vind t lastig om op enter te drukken. Ik wist niet waarom en voelde me schuldig maar ik denk dat 't is om jullie al een soort van los te laten en mezelf voor de gek te houden met dat 't me niks doet. 

Sorry. Ik lees alles wel en denk aan

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 26-10-2021 om 10:33 zei Saskia B:

We snappen je frustratie @IV93en het is ook goed dat je dit hier deelt om het van je af te schrijven. Helaas blijven wij bij de keuze het forum te stoppen. We zijn achter de schermen aan het nadenken over een goed alternatief, maar in welke vorm en wanneer is nog onduidelijk. Ik hoop dat je voor nu dit forum op een mooie manier kan afsluiten en hopelijk een andere plek voor lotgenoten kunt vinden waar je je thuis zal voelen om je gedachten te delen! 

Staat de Clientenraad ook achter dit besluit van HC om te stoppen? Is dit ook in vergaderingen met hun aan bod gekomen?

ik ben van mening dat Carmen echt niet inziet hoe belangrijk het forum is voor heel veel mensen! En sterker nog, mijn herstel heb ik grotendeels wel aan iovm te danken! 

is het een optie als we als alle iovm-ers een brief maken? Of juist individueel naar Carmen ? 

Ik vind het echt heel jammer maar ik wil gewoon niet weg hier! 😬

• Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.