Spring naar bijdragen

Verdrietige mededeling: Ik Ook Van Mij gaat stoppen...

Saskia B
 Share

Aanbevolen berichten

@Asli Hoek
Wie kan ik een mailtje sturen wat de kosten en manier zouden zijn om deze server direct over te nemen? Als ik dit met een groepje of vanuit een bestaande organisatie zijnde zou willen? Zitten hier kosten aan omdat het al een draaiend platform is? En zou Human Concern een eventuele organisatie die geen subsidie heeft op weg willen helpen deze plek draaiende willen houden als zij vrijwilligers kunnen bieden.

Ik weet niet of ik waar kan maken wat ik nu schrijf, ik ben dit nog aan het onderzoeken en in gesprek. Maar er zijn nu zoveel vaste gebruikers die het jammer vinden hun plek te zien verdwijnen dat ik de optie niet zomaar uit wil sluiten als ik wat kan doen. 

• Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei SanneS:

ben van mening dat Carmen echt niet inziet hoe belangrijk het forum is voor heel veel mensen! En sterker nog, mijn herstel heb ik grotendeels wel aan iovm te danken! 

is het een optie als we als alle iovm-ers een brief maken? Of juist individueel naar Carmen ? 

Ik vind het echt heel jammer maar ik wil gewoon niet weg hier! 😬

Goed idee! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei IV93:

@Asli Hoek
Wie kan ik een mailtje sturen wat de kosten en manier zouden zijn om deze server direct over te nemen? Als ik dit met een groepje of vanuit een bestaande organisatie zijnde zou willen? Zitten hier kosten aan omdat het al een draaiend platform is? En zou Human Concern een eventuele organisatie die geen subsidie heeft op weg willen helpen deze plek draaiende willen houden als zij vrijwilligers kunnen bieden.

Ik weet niet of ik waar kan maken wat ik nu schrijf, ik ben dit nog aan het onderzoeken en in gesprek. Maar er zijn nu zoveel vaste gebruikers die het jammer vinden hun plek te zien verdwijnen dat ik de optie niet zomaar uit wil sluiten als ik wat kan doen. 

👌 👌 👌 👌 ♥ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei IV93:

@Asli Hoek

Ik weet iig wat gratis crowdfunding en subsidies die mogelijk zijn! Denk met je mee

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei SanneS:

Staat de Clientenraad ook achter dit besluit van HC om te stoppen? Is dit ook in vergaderingen met hun aan bod gekomen?

ik ben van mening dat Carmen echt niet inziet hoe belangrijk het forum is voor heel veel mensen! En sterker nog, mijn herstel heb ik grotendeels wel aan iovm te danken! 

is het een optie als we als alle iovm-ers een brief maken? Of juist individueel naar Carmen ? 

Ik vind het echt heel jammer maar ik wil gewoon niet weg hier! 😬

Goede vraag wat betreft de CR. Ik ga hen en Carmen mailen.

• Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...
Op 29-10-2021 om 22:28 zei DMV:

Heb je iets gehoord?

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-10-2021 om 22:28 zei DMV:

Geen reactie nog. Heb op FB ook de CR gevraagd. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-11-2021 om 14:40 zei Blueeyes:

Heb je iets gehoord?

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het lang uitgesteld om hier wat te schrijven. Ik weet ook niet zo goed hoe ik moet beginnen of wat ik precies wil vertellen. 

Naast dat ik begrijp dat er een keuze wordt gemaakt, vind ik het ook wel lastig dat het forum gaat stoppen. Het was toch een fijn plekje om naar toe te gaan als ik met een vraag zat of als ik iets heel spannend vond (zoals het opnieuw hulp vragen voor mijn eetstoornis).

Wil ik nog contact houden of wil ik afscheid nemen en soortgelijk contact zoeken in mijn eigen omgeving? Als ik niks doe wordt de keuze voor mij gemaakt zonder dat ik afscheid kan nemen. En nu het einde van het forum toch nadert, is een keuze maken toch wel belangrijk denk ik. 

Daarom wil ik graag jullie bedanken voor de tijd dat ik hier ben geweest en de hulp die ik gekregen heb. Het was erg fijn om een plekje te hebben om naar toe te gaan, vooral in de periode dat ik geen (professionele) hulp had, aan het wachten was voor hulp of daarna. Het heeft me vaak geholpen om toch net dat standje erbij te zetten, of net die stok achter de deur te zetten, toen het zelf niet lukte. 

Ik ga de interactie en jullie missen!

• Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Liese:

Wil ik nog contact houden of wil ik afscheid nemen en soortgelijk contact zoeken in mijn eigen omgeving?

Ik hoop van harte dat je de functie van het forum ook met mensen in je omgeving weet te vervullen! Los van of je nog een andere online plek gaat zoeken.

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, wat jammer dat het forum wordt opgeheven..

Ik heb een account aangemaakt omdat ik heel graag contact zou willen hebben met een ervaringsdeskundige of iemand die een eetstoornis heeft en écht er van af wilt/ in het proces is om er van af te komen.. Om te kunnen bellen/appen als het moeilijk wordt, elkaar advies te geven of een luisterend oor te bieden. 

Mijn naam is Lucie, ik ben 26 jaar en ik heb afwisselend boulimia / eetbuien stoornis.

Ik hoor het wel als iemand er voor open staat. 

Veel sterkte aan iedereen, groetjes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-11-2021 om 21:13 zei DMV:

En iets gehoord ? Anders waag ik er wel een telefoontje aan naar de CR

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei SanneS:

Voor zover ik weet is de CR ook betrokken geweest bij de besluitvorming. Dus ik weet niet wat hen contacteren op zou leveren.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei SanneS:

Nog niet. Mailreminder staat voor morgen op de to-do 🙂

13 uur geleden zei Jessie:

Voor zover ik weet is de CR ook betrokken geweest bij de besluitvorming. Dus ik weet niet wat hen contacteren op zou leveren.

Dat hoef jij ook niet te weten 😉 Ik wil duidelijkheid wat vanuit clientperspectief hier positief aan is. Mede in deze sociaalgeisoleerde tijd waarin we ons begeven en contact met gelijkgestemden van essentiële waarde kan zijn.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Ervaringswerker Human Concern
Op 29-10-2021 om 22:24 zei DMV:

Ik weet iig wat gratis crowdfunding en subsidies die mogelijk zijn! Denk met je mee

Hi! Ik heb de vraag uitstaan en kom er asap op terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Ervaringswerker Human Concern
Op 29-10-2021 om 17:46 zei IV93:

@Asli Hoek

Beste IV93,

Ik heb het voor je uitgezocht en nagevraagd. De domeinnaam zal Human Concern behouden, ivm privacy kan deze niet "doorgegeven" worden. Evenals de inhoud van het forum. Wij zullen dit zorgvuldig, conform de privacyregelgeving, intern afsluiten.

Natuurlijk ben je vrij om een "nieuw" forum onder een eigen naam te openen. 

Lieve groet! Asli Hoek

• Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Nog 22 dagen ...

Ik begin er langzaam vrede mee te krijgen. Maar merk dat ik hier ook weer vaker te vinden ben. Vasthouden aan iets wat je los moet laten ofzo. Ik ben niet meer zo boos en verdrietig als eerst. Al vind ik het eng dat ik jullie dalijk niet meer spreek. Jullie zijn zo'n groot onderdeel van mijn leven geweest. 

Ik blijf stapjes de goede kant opzetten. Net mijn eerste sollicitatie ooit voor een "grote mensen baan" voor 18 uur p.w. de deur uit gedaan. Zou het zo leuk vinden als ik hem krijg. Ook wel heel eng en veel druk ofzo maar ben er wel aan toe.
Anderzijds ga ik met de feestdagen misschien 1 of 2 weekjes opname in voor de rust, omdat er zoveel druk op zit. M'n leven en afspraken laat ik dan wel gewoon doordraaien maar dan even daar slapen om alle dwang mijn hoofd uit te halen. Doe het nu al zo lang zonder opnames dat het wel oke is om wat rust in te bouwen. 

Veel ups en ook wat downs dus. En over 22 dagen zonder dit forum. Heel gek, het blijft gek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blueeyes

Ik heb ook de neiging meer te plaatsen in de wetenschap dat het nu echt aftellen is. Toch probeer ik minder te plaatsen. Ik heb het een tijdje zonder gekund. Dat moet nu ook lukken.

Toch blijft het een heel gek idee

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet meer wat ik kan zeggen hier. Gewoon alsof het allemaal loze woorden zijn waarvan ik het vervolg niet meer meemaak dus waarom zou ik nog. Ook kronkels hier. Ben bezig met subsidie aanvraag schrijven alleen dat soort dingen is niet mijn sterkste kan. Ook veel oordelen hierover naar mezelf...mezelf tijd gunnen zeggen ze. Maar zoveel tijd is er niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miryanna

Och lieverds ik wou dat ik wat kon betekenen ook. 

Ben hier een lange tijd niet geweest , maar toch heb ik er ook moeite mee dat het er straks helemaal niet meer is. 

Ik snap dat dit voor jullie ook moeilijk is.. 

En @DMV wat je zegt over 'loze woorden' .. ik begrihp dat wel. 

Ik hoop dat je ook kunt zien dat er nog wat dagen zijn en dat je woorden niet loos zijn. Straks niet meer zichtbaar maar er zijn mensen die het gelezen hebben. 

Maar als iets dat zoveel steun geeft, weg valt ineens. Verdwijnt. Is dat heel heftig. 

Een knuffel voor jullie allemaal.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

openocean

Ik vind t allemaal maar stom. En snap 't nog steeds niet. Zal dan wel een goede reden voor zijn vanuit hc, ik zie 'm niet. Ik weet t nog als de dag van gisteren dat ik hier in kwam rollen en hoe fijn t was om me minder alleen te voelen en als steun voordat ik behandeling kreeg (en dat duurde lang 🙄). Na t sluiten van dit forum heb ik nog 1 therapie sessie, dus alles stopt tegelijk haha. En dat ook nog net voor oud en nieuw. Weet niet wat ik er mee moet. Alleen dat ik t ga missen en stiekem hoop dat t gewoon nog blijft. Ik weet ook niet hoe afscheid te nemen van hier. 

Loze woorden snap ik goed. Ik vind t gewoon hartstikke k*t! Ik denk dat ik wel zonder forum kan, maar t feit dat je erop terug zou kunnen vallen, je ei kwijt kunnen, herinneringen aan mensen, en dat t er dan niet meer is, dat is gewoon pauper. Mja... Altijd drie puntjes plaatsen hè! Verhaal is nooit af... 

• Sad 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blueeyes
7 uur geleden zei openocean:

Ik vind t allemaal maar stom. En snap 't nog steeds niet. Zal dan wel een goede reden voor zijn vanuit hc, ik zie 'm niet. Ik weet t nog als de dag van gisteren dat ik hier in kwam rollen en hoe fijn t was om me minder alleen te voelen en als steun voordat ik behandeling kreeg (en dat duurde lang 🙄). Na t sluiten van dit forum heb ik nog 1 therapie sessie, dus alles stopt tegelijk haha. En dat ook nog net voor oud en nieuw. Weet niet wat ik er mee moet. Alleen dat ik t ga missen en stiekem hoop dat t gewoon nog blijft. Ik weet ook niet hoe afscheid te nemen van hier. 

Loze woorden snap ik goed. Ik vind t gewoon hartstikke k*t! Ik denk dat ik wel zonder forum kan, maar t feit dat je erop terug zou kunnen vallen, je ei kwijt kunnen, herinneringen aan mensen, en dat t er dan niet meer is, dat is gewoon pauper. Mja... Altijd drie puntjes plaatsen hè! Verhaal is nooit af... 

Gewoon helema precies dit

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@DMV Vind je het fijn als ik met je meekijk? Ik heb inmiddels een beetje ervaring met fondsaanvraag vanuit vrijwilligerswerk en soms is een tweede blik fijn. Ik weet zeker dat je het goed doet! Stuur me anders een pb'tje voor mijn email.

@openocean Ik herken wat je schrijft. Ik heb me er misschien iets meer bij neergelegd maar begrijpen, nee. 
Heel heftig lijkt me ook dat alles tegelijk stopt. Ben je eraan toe dat je therapie stopt? Ook zo vlak voor de feestdagen? Of is de beslissing voor je gemaakt? 

@Miryanna Fijn dat je hier weer nog even terug bent en we met zijn allen zo steeds completer zijn. ❤️ Wij hebben sowieso contact!

@Blueeyes❤️ 

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@IV93 ik zal je mailen.

En het voelt ergens fijn dat ik niet de enige ben die moeite heeft met afstand nabijheid mbt het hier zijn. En toch wil ik wel ‘afscheid nemen’ ipv dat het zomaar voorbij is. Ik weet alleen niet hoe...nog...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

openocean
5 uur geleden zei IV93:

Ben je eraan toe dat je therapie stopt? Ook zo vlak voor de feestdagen? Of is de beslissing voor je gemaakt?

ja dat komt allemaal wel goed hoor. heb ook nooit zoveel moeite met feestdagen. eigenlijk trouwens iets super tofs, mijn vader kwam zelf gewoon met het idee om een totally vegan luxe kerst diner te maken :D zo lief!

Het gaat allemaal wel goed met mij, maar het zijn juist die kleine dingen die je hier even kwijt kon en begrip kreeg en het liefst gewoon ook even geconfronteerd werd zodat je weer uit je vacuüm getrokken werd en de es stem weer stil kon zijn. Dat lijkt me zo raar. En buiten het forum om contact hebben is leuk (don't get me wrong), maar is anders 'hulp vragen/je verhaal doen'. Hier hoeft namelijk niemand te reageren en jij hoeft ook niet te reageren. Het is gewoon onvoorwaardelijk en dat maakt het fijn. Dat maakt dat zo een forum werkt. En ik weet dit niet, maar vaak denk ik ook wel eens aan hoeveel mensen zouden wel meelezen, maar helemaal niet reageren? Die moet je ook niet vergeten. Maar dat weet alleen HC, die kunnen denk ik het aantal bezoekers zien. 

Qua afscheid nemen, ik ben mezelf sinds deze zomer gitaar aan het leren spelen en kan nu al redelijk wat. Ik heb op een bestaand liedje een nieuwe tekst geschreven betreffende afscheid in allerlei vormen. En dat kan ik dan altijd even spelen, maar daarna leg ik het weer letterlijk weg. Eigenlijk zou het veel toffer zijn als de website op 31 december uit de lucht gaat, maar zal wel een contract dingetje zijn. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.