AnnaP

Marly van der Velden over haar eetstoornis

10 berichten in deze discussie

In LEF magazine, een tijdschrift voor verslaafden in herstel, vertelt Marly van der Velden – bekend uit de serie Goede Tijden Slechte Tijden als Nina – over de eetstoornis Anorexia die ze overwon en wat het haar gebracht heeft. Als ambassadeur van Human Concern draagt ze onze boodschap en werkwijze met liefde uit.

‘Mijn gedoe met eten is begonnen rond mijn dertiende, toen ik net op de middelbare school kwam. ‘Gedoe’ omdat je nu eenmaal niet direct een eetprobleem hebt en het er langzaam insluipt. Nu ik erop terugkijk en beter begrijp wat een eetstoornis is en hoe deze ontstaat, weet ik in ieder gevaldat het toen is begonnen. Ik was onzeker, wilde erbij horen en vond mezelf te dik.’

Marly is ambassadeur voor Human Concern. ‘Ik durfde in het begin niets over mijn verleden te vertellen, maar heb dat weten te overwinnen en dat voelt toch veel beter. Mijn verleden hoort nu eenmaal bij me. Het heeft me gemaakt tot wie ik nu ben. Ik zal het niemand aanraden, maar ik ben er zoveel sterker uitgekomen. (…) Ik wilde daarom ook graag iets terug doen. Alleen al voor het feit dat ik er zo goed ben uitgekomen. Al kon ik maar één iemand helpen. Zo kwam ik uiteindelijk in contact met Carmen Netten, de oprichtster van Human Concern, een centrum voor eetstoornissen. Ik had haar in de documentaire Vel over Probleem gezien en was diep onder de indruk van haar persoonlijkheid, visie en werkwijze.’

Lees verder

Ik ben benieuwd wat jullie van haar verhaal vinden! laat hieronder je reactie achter. 

Marly.jpg

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het een goed geschreven stuk! In gtst vind ik haar maar raar maar nu ik dit zo lees krijg ik toch een ander beeld van haar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een mooi stuk, bijzonder om het te lezen. Ik heb respect voor je en vind je een bijzonder mens.

Blijf dromen en geef nooit op!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauww wat mooi!

Ik vind Marly echt heel bijzonder. Kijk na het lezen van dit soort dingen toch even wat anders naar Nina uit GTST hahaha

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Marly is echt een voorbeeld voor mij!

Ik vind het ook heel erg stoer dat ze dit allemaal durft te vertellen!

Xx

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haha ja dat heb ik ook Juul!

Echt een mooi verhaal, en lief dat ze ons zo wil steunen ondanks dat ze nu een geweldige carrière heeft en al haar energie ook daarin had kunnen steken. Maar ze is geen egoïst ;)

Respect!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind haar echt een voorbeeld, doordat ze er zo goed en zo sterk is uitgekomen. Heel inspirerend!
En ik vind het ook heel goed dat zij zich als BN-er inzet voor eetstoornissen, omdat er nog zoveel onbegrip over is, dus ik denk dat zij daar zeker een goede bijdrage aan levert.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden