Spring naar bijdragen
AnnaP

Check je zorgverzekering!!

Aanbevolen berichten

AnnaP   
AnnaP

Veel zorgverzekeraars hebben de prijzen van hun basisverzekering voor 2014 verlaagd. Dat lijkt een goede ontwikkeling, maar helaas betaal jij als consument uiteindelijk de rekening. 

Als je bij Human Concern of bij een andere instelling in behandeling wilt, is het belangrijk de vaak ingewikkelde polisvoorwaarden goed te lezen. In veel gevallen zal de zorgverzekeraar bij een naturapolis of selectiefpolis (nieuw in 2014) bij een zorgverlener naar jouw keuze soms niets of slechts 50 tot 80 procent van de behandelkosten vergoeden. Een goed alternatief hiervoor is de (zuivere) restitutiepolis. Deze is vaak een paar euro per maand duurder maar vergoedt bijna altijd 100 procent van een behandeling.

Laat je goed informeren en als je wilt overstappen, zeg dan je verzekering vóór 31 december 2013 op! 

Lees er meer over op de website van Human Concern:

http://www.humanconcern.nl/2013/11/ben-jij-goed-verzekerd/

Zorgverzekeraars.jpg

Welke verzekering heb jij en ben je er tevreden over? 

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Karlijn.   
Karlijn.

papa is druk bezig met omzetten en alles regelen zodat ik hopelijk bij HC in behandeling kan!

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fierdemoi   
fierdemoi

Ik kan niet vinden wat er voor mij vergoed word? Die zorggids is nog niet volledig zegt takeCareNow

Iemand tips hoe ik het kan uitvissen :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP   
AnnaP

Als ik het zo zie Fierdemoi vergoed Takecarenow maar 60% van een behandeling in de 2e lijns GGZ. Dan zou je echt over moeten stappen tot een restitutiepolis. 

Ik vermoed dat je moet overstappen maar je kunt het beste even contact opnemen met Jan Netten van HC (je gaat toch je aanmelden?) 020-6106224. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fierdemoi   
fierdemoi

Ah dankjewel AnnaP! Dat is al een stuk duidelijker, want ik vond echt niets (mijn google-skills zijn vast niet zo goed?! haha)

Ik ben inderdaad aangemeld, heb de vragenlijsten ook al ingevuld. Dus nu wachten op intake. Zal voor die tijd; sowieso vóór 1 januari uiteraard. Jan Netten eens bellen, dankjewel. Sla het nummer op, zal volgende week direct bellen morgen gaat echt-niet lukken helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Fit   
Fit

Zelf ben ik overgestapt naar ONVZ, nu wordt alles vergoed voor mijn behandeling bij HC. Mijn moeder heeft heel vaak met Jan Netten aan de telefoon gezeten en dankzij meneer Netten ben ik goed verzekerd en kan ik de deeltijd behandeling volgen. 

De tip is wel om deze maand over te stappen als je niet goed verzekerd bent. 

Succes allemaal. 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jett   
Jett

Ik zit ook bij ONVZ en heb daar 0.0000 klachten over! 

FIt heb jij ook een aanvullende verzekering als ik vragen mag?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Black   
Black

Ik zit zelf ook bij een verkeerde verzekering die niets vergoed maar stap eind deze maand over naar een andere die mijn behandeling wel gaat vergoeden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Fit   
Fit

Ja volgens mij wel Jett, ik kan niet nog hoger verzekerd zijn dan dit bij de ONZV. Moest ook wel voor de deeltijd behandeling. Heb nu een mooi oranje/ geel pasje gekregen, weer een voor mijn verzameling. Gelukkig ben ik niet de enige die bij deze zorg verzekering zit, dat is heel fijn dat je geen Klachten heb Jett.  

Black let je wel op dat je deze maand overstapt ;) Succes met overstappen Black, naar welke zorg verzekering stap je over? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Black   
Black

Dat weet ik nog niet.. Mijn vader regelt dat soort dingen, en ik zal het hem zeggen dat hij deze maand nog mijn overstap moet regelen. Ik heb werkelijk geen verstand van verzekeringen :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yvonne   
Yvonne

Ik zit bij IZZ en heb daar een basisverzekering (restitutie) met een bijzonder bewust pakket erbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Soesje   
Soesje

Ik heb ook IZZ (met pakket 2) en ga deze vandaag omzetten naar een resititutie. Ik had ook Jan Netten daarover gemaild en volgens hem was dit ook een goede optie. Fijn! :)

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anniee   
Anniee

zo he he. ik heb mijne ook overgezet. Univé restitutie.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tes   
tes

Ik vind het zo moeilijk..

Ik had voor 2013 delta lloyd restitutie compleet met tand verzekering

Dat zal toch wel goed zijn voor hc 2014??

Zoals ik kan lezen veranderd delta lloyd niks.. alleen alternatieve geneeswijzen maar daar heb ik toch niks mee...

Ben 145 pm kwijt maar ivm fysio en tandarts heb ik het nodig

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IrisW   
IrisW

En anders bellen met meneer J Netten :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miek78   
Miek78

Ik blijf bij VGZ maar heb omgezet naar restitutie.

Volgens meneer Netten zou het dan zo in orde moeten zijn maar ik kreeg net mijn behandelovereenkomst binnen en daarin staat wel dat het voorgeschoten moet worden voor de echte behandeling gaat beginnen (heeelp) en dat het vergoed wordt na de behandeling (als ik goed gelezen heb).

Wil dat dan zeggen dat je het geld pas heel laat terug krijgt, na een jaar ofzo?

Niet toch zeker?

Ik moet al mijn ouders lief gaan aankijken voor het voorschieten want no way dat wij dat gaan kunnen.

Nouja, komt wel een oplossing voor.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anniee   
Anniee

Miek78 ik geloof inderdaad dat je het eerst zelf moet betalen.

Ik was toen nog geen 18, maar mijn moeder heeft het toen gelukkig kunnen betalen. Alleen is ze een beetje dom geweest, want ze heeft toen mij geholpen met een verzekering af te sluiten en dat was dus geen restitutie. Dus ik heb hem nu omgezet. Geen idee of ik het dan toch nog terug krijg, anders gaat het uiteraard terug naar mijn moeder.

Maar wat ik dus wil zeggen, als ik het goed begrepen heb moet je het wel voorschieten. Maar wacht even het antwoord af van een ander die het zeker weet..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tes   
tes

Ja klopt hoor! Ik moest iets van 1500 betalen

Maar dat geld voor iedereen dacht ik ( boven de 18 ja )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miek78   
Miek78

Ja ik geloof dat ik het niet helemaal goed begrepen had.

Ik dacht, nu ik mijn verzekering heb aangepast, hoef ik niks zelf te betalen maar dat is dus blijkbaar niet zo.

Reactie van mijn Lief; ja als dat zo is dan houdt het op.

Maar dat wil ik natuurlijk niet he...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Soesje   
Soesje

Miek dat is heel jammer!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben op het moment student en ik kan geen 1500 euro missen. En mijn ouders hebben tijdens mijn studie al enorm veel betaald, dus nu doe ik het financieel zelf. Ik weet ook niet zo goed wat ik nu ga doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miek78   
Miek78

Het probleem is dat ik mijn kennismakingsgesprek al gepland heb, ik wil dus absoluut doorzetten.

Heb niet voor niets de afgelopen maanden gewacht en doorgeknokt, ik moet en zal een manier vinden om het geld bij elkaar te krijgen.

Ik krijg uiteindelijk toch alles vergoed (als het goed is) dus dan komt het vanzelf terug.

Ga nu niet opgeven hoor!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tes   
tes

Miek.. gewoon gaan hoor!

Hc is heel schappelijk ik mocht in termijnen betalen

Ook hiervoor moet je even j netten bellen! :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miek78   
Miek78

Ja ik ga ook zeker!

Is wel een goeie als dat kan, zal hem er eens over benaderen, thnx :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje   
Maartje

hmmm ik heb verzekering vorig jaar omgezet maar die 1500 euro moest ik wel betalen en niet retour, maar...er zit dan wel alles bij in..

O Miek, hoop echt dat het door kan gaan voor je!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.