Spring naar bijdragen
AnnaP

Artikel in LEF over Be-LeeF! een kijkje in de keuken!

Aanbevolen berichten

AnnaP   
AnnaP

De klinische boost-behandeling Be-LeeF! is een interne, voltijdsbehandeling van 28 dagen in Portugal. Dit zeer intensieve programma is specifiek gericht op het doorbreken van oude hardnekkige en vastgeroeste patronen. Onlangs maakte het tijdschrift LEF magazine een reportage over Be-LeeF! in Portugal.

Het is de hele dag door keihard werken aan jezelf. Sterker nog: het is erop of eronder. En oké: dat doe je dan in een schitterende omgeving. Maar ook dat bevordert het genezingsproces.  

Benieuwd wat er nu écht gebeurt in Portugal? In het artikel van LEF magazine, een tijdschrift over verslaving, wordt openhartig beschreven hoe het de 10 cliënten die deelnemen aan de behandeling vergaat.

Lees verder

Beleef.jpg

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anniee   
Anniee

Prachtig stuk! :-)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miek   
Miek

Ik vind het altijd jammer dat zulke artikelen heel vaak in het teken staan van anorexia. Terwijl het programma ook heel geschikt is voor andere eetstoornissen.

Het is wel heel leuk te lezen over de dagen. Bij ons ging het precies zo. Incl de gebakjes en de stress dat het gaf.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Karlijn   
Karlijn

Wat een ontzettend mooi artikel, geeft een heel goed beeld denk ik! 

Het Be-Leef programma spreekt me nog steeds heel erg aan, maar ik wil deze behandeling ook een kans geven. Echter zie ik nu al dingen waarbij ik denk, help. Wij doen bijvoorbeeld geen uitdagende tussendoortjes, ik (en groepsgenoten) zit altijd aan veilige koekjes, en gebak? Moet er niet aan denken.. 
Nog een lange weg te gaan als ik dat artikel zo lees.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Xtina   
Xtina

Mooi artikel . 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tine88   
tine88

Mooi artikel! Maar volgens mij zou ik gek worden daar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melanie   
Melanie

Zeker een mooi artikel, ben heel erg benieuwd... nog eventjes en dan ga ik er ook heen!!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje   
Maartje

Mooi! Tine: gek worden?? Of zou het ook heel heilzaam kunnen zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tine88   
tine88

Nee sorry gek worden is het verkeerde woord, ik zou het niet kunnen. En voor de meiden/vrouwen werkelijk enorm veel respect wat knap dapper en sterk als je dit überhaupt aangaat! Ik zit daar mijlen ver vandaan en nogmaals sorry met gek worden bedoelde ik dat ik het niet zou kunnen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tine88   
tine88

Zeker een mooi artikel, ben heel erg benieuwd... nog eventjes en dan ga ik er ook heen!!

Wat onwijs dapper van je!! Respect!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje   
Maartje

He geen sorry! Ik las je DB en het is ook eng en moeilijk Tine! Sterkte en kracht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melanie   
Melanie

Wat onwijs dapper van je!! Respect!!!

Dankjewel  :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miriam   
Miriam

Miek ik sluit me helemaal bij jou mening aan hoor: ook boulimia, binge eating, nao etc etc zijn allemaal welkom en op hun plek in Portugal!

Uiteindelijk gaat het bij elke eetstoornis om de onderliggende problematiek, en om het doorbreken van vastgeroeste patronen.

Of dat patronen van eten, niet eten, bewegen of juist niet bewegen, braken of anderzijds compenseren is, dat maakt helemaal geen verschil:

Elke client die een GO krijgt voor Portugal heeft zijn eigen doel, en dat is keihard de confrontatie aangaan, en het gevecht dat je dagelijks voert in banen te lijden, en zelf de regie terug te vinden welke de eetstoornis overgenomen lijkt te hebben.

Moest ik even kwijt.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje   
Maartje

like en fijn dat je het even kwijt moest :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ashley510bl   
ashley510bl

Echt super mooi artikel en ook wel een beetje inspirernt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tine88   
tine88

Wat voor eetstoornis ook, bovenal een dikke WHOOW en een groot respect voor wie dit aangaat! Nogmaals..Ik bedoelde het niet zo.. Kijk juist met bewondering naar jullie, vind het juist knap. Es is es.. heb inmiddels op dit forum al zoveel gelezen over verschillende es en er is geen erg of minder erg Het is allemaal een zware strijd en hoe mooi is het als je via deze weg de strijd voor 100% aan gaat! En dat ik dat niet durf.. tsja.. dat is en probleem van mij, maar dat wil absoluut niet zeggen dat ik dan mijn oordeel maar klaar heb liggen.. juist niet! Het zet je aan het denken.. was niet mijn bedoeling geweest die indruk wel te wekken. . Nogmaals... RESPECT!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miriam   
Miriam

Mooi als ik lees dat je aan het denken gezet bent: dat opent mogelijkheden....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tine88   
tine88

Hoe bedoel je opent mogelijkheden vind het knap van jullie betekent niet dat ik het zou kunnen/durven..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melanie   
Melanie

Mooi geschreven Miriam!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje   
Maartje

Tine: beetje off topic, maar zit hier ook een stukje van het probleem? Dat je het eigenlijk heel eng vindt en dat je dan sommige dingen/opmerkingen als bedreigeind ervaart, ook al is het goed bedoeld?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tine88   
tine88

Je heb gelijk maartje maar weet niet hoe ik die berichten weg krijg. Naja bij deze de gene die dat wel kan haal asjeblieft weg..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ramona   
ramona

Er wordt niks weggehaald Tine! Je reactie mag er zijn (tenzij ze echt heel erg zijn). Je bent bang, boos , gefrustreerd enz....tja dan reageer je weleens zo. Je wilt niet weten hoe mijn reacties soms zijn waarvan ik later denk : oei...Maar tis ook een leerproces voor jezelf toch? Ook openstaan voor (opbouwende) kritiek. Dat gaat niet over jou (dus niet over de persoon Tine), maar over je gedrag.

Loop er aub niet voor weg, zou jammer zijn als je wegblijft want ik heb echt het idee dat jij hier heel ver kunt komen!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
tine88   
tine88

wow... slik... ik geef toe.. dat is mijn punt :( ik kan echt niet omgaan met kritiek.. dat is waarom alles steeds mislukt.. en gaat er iets mis.. loop ik weg.. blijf ik weg... hou ik mijn dagboekje niet bij... want ja.. daar ga ik kritiek op krijgen en ik wil helemaal niet zo reageren... en snap ook niet waarom ik dat telkens weer doe, je mag best weten dat ik me doodschaam... stupid me...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje   
Maartje

Hey

Niet meteen jezelf weer de grond in boren!

Kan je het woord kritiek vervangen door 'feedback', dat klinkt al milder!

En door feedback kan je inzicht krijgen in bepaalde gedragingen, gedachtepatronen etc! De hulpverleners kunnen je beter helpen als je juist de momenten waarop iets niet lukt ook laat zien, je bent mens! Waarom ben je anders in behandeling!

Sluit me dus helemaal aan bij Ramona!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ramona   
ramona

Misschien een goede om mee te trainen Tine! En schamen is echt niet nodig. Maar sterker worden en om kunnen gaan met kritiek/andersdenkenden is wel handig hoor, ook voor derest van je leven.

Even on topic: Be-Leef vond ik van te voren ook doodeng en daar ook nog. Maar wat een uitdaging en wat n ontdekking dat je veel meer kunt dan dat jij je voor mogelijk houdt!!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.