Spring naar bijdragen
AnnaP

HC Bijeenkomst in Eindhoven: Hoe overleef ik de feestdagen?

Aanbevolen berichten

AnnaP   
AnnaP

Het ‘anders eten’ tijdens de feestmaand december (door Sinterklaas, de kerstdagen, oud en nieuw) kan behoorlijk stressvol zijn als je een eetstoornis hebt. Terugval (overeten, compenseren, lichamelijke klachten) ligt op de loer en de eetmomenten kunnen tot veel spanningen leiden in de thuissituatie. En door de feestdagen en vakanties heb je soms even geen therapiesessie waar je dit kunt bespreken. Daarom organiseren we op de vestiging Eindhoven voor alle Human Concern cliënten een bijeenkomst: Hoe overleef ik de feestdagen? De bijeenkomst wordt begeleid door HC-diëtist José Groot en HC-therapeut Wendy Boon. 

Maandag 15 december 13.00-15.00 uur
Locatie Eindhoven
Prijs: gratis deelname voor HC cliënten

Thema’s die besproken worden zijn:

·         Hoe om te gaan met voeding en de bijbehorende gedachtes en gevoelens tijdens de feestdagen?

·         Druk van familie / omgeving (lange eetmomenten, ongelimiteerd door eten van anderen).

·         “Toch gezellig houden”.

·         Invloed van ‘anders eten’ op gewicht, darmen, compensatiegedrag (voor, tijdens en na de feestdagen).

·         Verleidingen/ angst voor controleverlies (aanbod in winkels / bij bezoek, grotere voorraad in huis, lang tafelen, gourmetten / fonduen / buffetten, etc).

·         Aandacht voor diëten in media, met name na de feestdagen (afvallen/goede voornemens).

Aanmelden via intekenlijst op de locatie Eindhoven of een mailtje aan office@humanconcern.nl. Meer informatie of vragen? Mail José Groot: j.groot@humanconcern.nl.

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fierdemoi   
fierdemoi

Oeh ik kom! Goed onderwerp, kan ik wel goed gebruiken eigenlijk.. Heb het in mijn agenda staan!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Anniee   
Anniee

Uhm, hc-clienten. En wat als je oud-client bent?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka   
Rebekka

Zit hier al de hele avond in tranen om die rot feestdagen, vooral om kerst wat eraan zit te komen. Kan vanavond helaas niet bij de chat aanwezig zijn, maar z'n bijeenkomst vind ik ook dodelijk eng. Weet 't gewoon even niet meer :(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Espoir*   
Espoir*

K zou wel willen, maar die dag intake bij HC (:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berlin   
Berlin

Misschien kom ik wel, weet alleen niet of ik dat durf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pipje   
Pipje

Kun je ook naar die bijeenkomst komen als je intake nog niet geweest is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

Leuk Fier! Zie ik je daar!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fierdemoi   
fierdemoi

Jaaaa leuk Rainbow! :D

En Rebekka, lijkt me dan juist goed als je komt? Maar keuze ligt bij jou natuurlijk. Lijkt me wel gezellig.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka   
Rebekka

Jaa Fier, miss wel. Ik zal het in mijn agenda schrijven en er nog over nadenken. Maar denk dat de angst te groot gaat zijn om me erover heen te zetten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

Ik hoop ontzettend dat diegene komen die willen. Wees niet bang! Desnoods kom ik jullie allemaal knuffelen om jullie op je gemak te stellen haha...

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka   
Rebekka

Nou wil ik nu wel een digitale knuffel van jou Rainbowmeisje :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

KNUFFEL KNUFFEL KNUFFEL! Sorry wat later misschien, maaaaaaar t is nooit te laat voor een knuffel meid! Hou vol!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka   
Rebekka

Dnkjewel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berlin   
Berlin

Ik kom niet. D wees me er vandaag op toen ik er was, maar durf het niet en is niet handig met school. En ik ben bang voor de diëtist  :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fierdemoi   
fierdemoi

Ah jammer Berlin! En José is juist aardig hihi.

Hangt er al een lijst om je dan in te tekenen? Want dan kan ik dat dinsdag net zo goed doen als ik er toch ben :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Karlijn.   
Karlijn.

helaas ik moet dan gewoon naar school. en Jose is lief dus niet bang zijn meiden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berlin   
Berlin

Fier, ja ik tafel dacht ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP   
AnnaP

Hoi dames, even nagevraagd, oud-clienten en clienten die nog op intake moeten komen zijn ook van harte welkom!

Je kunt je dus intekenen op de lijst die op de tafel in Eindhoven ligt, of via een mailtje naar: office@humanconcern.nl.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka   
Rebekka

Ik twijfel nog steeds, durf eigenlijk niet te gaan... Denk beter zoiets te doen als ik eenmaal bij HC ben begonnen en mij wat veiliger voel bij alles enzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP   
AnnaP

Gewoon de stoute schoenen aantrekken! Ik denk dat het juist een veilige omgeving zal zijn, met mensen die je van het forum kent en die met hetzelfde probleem als jij zitten... 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
fierdemoi   
fierdemoi

Sluit me bij Anna aan :D Mijn eerste keer bij HC (intake) was ik zo nerveus, maar echt.. Ik heb ruim 20 ziekenhuizen en meer dan 40 klinieken/woongroepen of psychiatrische instellingen gezien (ook van mijn zus namelijk ö) en ik meen eerlijk, bij HC voel je je echt welkom en thuis en fijn. Dit heb ik bij alle andere nooit gehad, zo gemoedelijk en sfeervol is het daar. Spanningen zijn niet meer te vinden. 

En meen het zoals ik bij je status zei Rebekka, als je samen wilt gaan? Dat we vanaf een station samen gaan bijvoorbeeld: be my guest, voor mij ook fijn, hoef ik ook niet alleen en voor jou misschien ook makkelijker? 

Maar keuze blijft bij jou natuurlijk! :)

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

Ik ben het helemaal met jou eens Fier!

Ook ik heb verschillende ziekenhuizen/instellingen gezien.. 

Maar de sfeer bij HC is zó hartelijk!

Echt heel erg fijn...

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka   
Rebekka

Ja van die sfeer was ik inderdaad ondersteboven na mijn intake, maar dat is toch weer anders als direct in een groep terecht komen... maar al jullie lieve bemoedigingen/uitnodiging/duwtjes in de rug doen me wel goed. Voor wanneer moet je je uiterlijk opgeven?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berlin   
Berlin

Ai ik twijfel nu. Misschien wel handig om wel te komen. Maar vind het zo eng en ben bang dat als er mensen van hier komen me dik vinden ofzo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.