Spring naar bijdragen
AnnaP

Wat vind je van de website van Human Concern?

Aanbevolen berichten

AnnaP

Van wie de website van Human Concern (www.humanconcern.nl) weleens bezoekt, wil ik graag weten wat je oordeel over de website is. Zou je de volgende vragen willen beantwoorden?
Hoe vaak bezoek je website? Wat spreekt je aan in de website? Welke artikelen lees je graag, welke minder?

Welke informatie vind je belangrijk en wat niet? Wat mis je aan de website? 

Welke suggesties zou je willen doen om de website te verbeteren? 

Laat het me weten, met jouw input kunnen we de website misschien wel verbeteren! 

Lieve groet, Anna 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Ik zal er eens naar kijken om de vragen te beantwoorden ;)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Van de zomer toen ik bezig was met een kliniek zoeken om aan mijn eetstoornis te werken, ben ik bij Human Concern terecht gekomen. Ik heb de site toen een aantal keer bezocht en veel gelezen, vooral m.b.t. de visie, behandelwijze en het verhaal achter HC door Carmen Netten. Daarna heb ik de site niet meer bekeken tot na mijn intake. Toen was ik vooral geïnteresseerd in persoonlijke verhalen van de HC-therapeuten. De positieve verhalen inspireren, motiveren en bemoedigen mij. Ze geven hoop dat er een leven zonder ES bestaat, herstel mogelijk is. Nu bekijk ik de website eigenlijk vooral als de nieuwsbrief is binnengekomen en een artikel mij aanspreekt wat ik verder wil lezen.

Zelf vind ik de site heel overzichtelijk en volledig, maar toont toch ook de rust uit die jullie als HC ook in de verschillende vestigingen hebben. Tops zijn verder de filmpjes, artikelen, (HC) nieuws (huidige maats. vraagstukken), reacties van cliënten en persoonlijke verhalen van HC therapeuten. Je krijgt door de site echt een goed beeld van HC!

Tips/suggesties:

- Toevoeging onder reacties cliënten nl. op startgroep / oudergroep / hc bijeenkomsten

- Toevoeging onder professionals of elders: kopje voor stagiaires/studenten

- Kopje vestigingen valt wat weg, ik zou er denk ik eerder voor kiezen deze onder ‘contact’ te laten vallen, dan wel op de homepagina in de rechterkolom een duidelijke(re) link.

- Ik denk dat de sfeer die jullie in de vestigingen hebben op de homepagina ook nog duidelijker naar voor mag komen, met een mooie foto o.i.d., omdat dit wel een van jullie grote sterkte is t.o.v. reguliere GGZ

En verder… is de site zo uitgebreid, zo volledig… waardoor het dan toch weer wat moeilijk wordt om als je specifiek iets zoekt, het dan snel te kunnen vinden. Onder welk kopje zoek ik het dan?

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ingrid1971

Ik was een keer aan het googlen over eetstoornissen...(weet niet waarom meer, na al tig jarenp na herstel) en toen kwam ik op de site van Human Concern. In mijn tijd ( net of ik al bejaard ben) was ik in therapie bij iemand (die dus nu voor Human Concern werkt), en dat was ongeveer wel een beetje dezelfde insteek.

Ik vind het een zeer fascinerende website... En was gelijk zeer gechameerd ervan. Als ik nog een es had gehad had ik zeker voor therapie gekozen bij Human Concern. Vooral de mensen die zelf ervaren hebben wat een es is en vanuit die invalshoek ook werken en clienten kunnen begeleiden naar herstel.

De site heb ik meerdere keren bezocht maar wat er anders kan en hoe, dat moet ik toch echt overlaten aan degene die er nog middenin zitten. Ik kijk denk ik nu over de kleine dingen heen, het is te lang geleden.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
konijn

Ik vind de website best wel zweverig.

Nu vind ik het wel mooi, maar destijds had ik daar geen behoefte aan.

Ik vind het ook niet zakelijk genoeg.

Het is gericht aan op een bepaalde type vrouw.

Er wordt ook al een enorm beeld geschetst van hoe je zou moeten zijn als je daar in behandeling wilt worden.

Ik kan me in heel veel dingen en quotes niet vinden, en omdat die quotes de eerste dingen zijn die je ziet als je de site opent..

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Bedankt!!! Ook kritiek zoals Konijn, kunnen we zeker wat mee. Die quotes, de ene vindt het geweldig, de ander vindt het niks. 

Iemand anders nog?? Ben heel benieuwd naar jullie input. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berlin

Ik vind de boomstructuur van de site heel overzichtelijk en gemakkelijk. 

Ben eigenlijk wel blij dat de site wat informeler oogt ipv bv een reguliere ggz site. 

De filmpjes vind ik een hele goede toevoeging en het ondersteunt de tekst. De informatie die wordt gegeven is duidelijk en als ik zelf als leek op de site zou komen zou ik een hele boel info over een eetstoornis kunnen vinden. (dus meer info dan alleen : iemand met bv AN vindt zichzelf te dik).

Daarbij vind ik het ook fijn dat de ervaringsverhalen van de therapeuten en foto van de therapeuten op de site staan. Toen ik wist dat D mijn therapeut werd heb ik meteen haar verhaal gelezen en las ik dat we wel een aantal raakvlakken hadden. Dat gaf mij al een prettig gevoel en een klein inzicht in wie ze zou zijn.

Wat ik regelmatig doe is nieuwsgierig kijken of er nog nieuwe therapeuten zijn en wat hun verhaal is :P

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Berlin

Oh, waar ik ook veel aan heb gehad is de duidelijk uitleg op de site mbt verzekering etc. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Karlijn

Ik vind de boomstructuur van de site heel overzichtelijk en gemakkelijk. 

Ben eigenlijk wel blij dat de site wat informeler oogt ipv bv een reguliere ggz site. 

Mee eens, ondanks dat het door die quotes voor mij ook wat zweverig oogt. Ik vind dat nog altijd fijner dan de killere sites van reguliere ggz instellingen. 

Ook vind ik het fijn dat je zo ziet hoe je contact op kan nemen, want dat is -naast behandelaanbod- vaak het eerste waar ik naar zoek. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Duidelijk, 

heel veel info!!

De eerste keer had ik wel even iets van wow...waar moet ik starten  maar het is snel duidelijk via de "boom" zeg maar.

Dat van het tel/nr en mailadres vind ik ook erg belangrijk!

Leuk, de filmpjes, ervaringsverhalen en regelmatige updates! 

Het nodigt uit verder te lezen.

zelf heb ik geen twitter/facebook maar goed dat jullie daar actief zijn en vooral vernieuwen/updaten en aansprekende teksten/quotes/artikelen houden een site "levend" 

Ben jij verantwoordelijk hiervoor Anna?

Succes!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Ik vind dat de uitstraling van de website aansluit bij de hulpverlening van HC. Persoonlijk, toegankelijk en met aandacht voor de cliënt. Zelf lees ik vaak de blogs. Daarnaast vind ik het prettig dat iedere therapeut haar verhaal vertelt op de website en ook de ervaringsverhalen van cliënten vond ik fijn om te lezen. Ook de informatie over verzekering is helder.

Dan nu de minpuntjes: ;)

- Veel informatie, waardoor het onoverzichtelijk wordt

- Sommige informatie vind ik overbodig (bijvoorbeeld alle tijdschriften, reiswebsites en webshops onder  'speciaal voor jou')

- Veel van de documentaires kan ik niet bekijken (misschien ligt dat ook aan m'n browser)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Toen ik, intussen alweer bijna 10 jaar geleden, aan het zoeken was naar een behandelaar kwam ik op de HC-site terecht en voelde me direct heel erg aangesproken en begrepen in de beschrijving van de behandelvisie.

Als ik de site nu bekijk, vind ik de home-pagina vooral erg druk en onoverzichtelijk. Er staat zoveel onder en naast elkaar. Én die youtube-filmpjes én foto's die doorlinken naar bepaalde content én actueel én agenda én een poll én een link naar Facebook én dan nog dat vak dat aan informatie/contact gewijd lijkt. Ik denk dat het voor de home-pagina mooier en rustiger over zou komen als er minder zou staan. De youtube-filmpjes zouden bv toegevoegd kunnen worden aan de reeks foto's met korte beschrijving "lees meer". Je bent als bedrijf natuurlijk heel enthousiast over allerlei activiteiten, media-aandacht, etc, en je wilt graag dat al die dingen onder de aandacht gebracht worden op je site, maar ik denk dat het beter werkt hierin keuzes te maken en te proberen meer "eenheid" in de manier van uitlichten aan te brengen.

O en: Er staat een typfout in het citaat (hoe i.p.v. hou) en een puntkomma waar een gedachtestreepje of evt een dubbele punt zou moeten staan haha daar kan ik niet tegen. (Je weet dat je het maar hoeft te zeggen als je een parttime redacteur zoekt he, Anna  ;))

Verder vind ik de indeling van het hoofdmenu en de daaronderliggende menu's heel goed. Ik heb nooit gehad dat ik iets zocht op de site maar het niet kon vinden.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lydia

Ik kijk eerlijk gezegd nooit op human concern, dus ik klikte net de site voor het eerst open. Ik had de behoefte om het direct weer weg te klikken, zo druk en onoverzichtelijk kwam de home page op mij over. Zeker voor de hoeveelheid informatie die erop staat, zou ik de informatie breder over de site verspreiden. Nu wordt er zowel links als rechts een strook niet gebruikt. Met veel informatie wordt het dan al gauw 'een op elkaar gepropt zooitje'. Ik hou persoonlijk van overzicht. En zeker als ik zelf eetstoornis patiënt zou zijn met veel chaos in mijn hoofd, zoekende naar een behandeling, dan zou ik behoefte hebben aan een organisatie die meer zakelijkheid en rust uitstraalt.

Ik ben nog niet verder dan de homepage gekomen nu, dus nog geen verdere reacties op de rest van de website.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Nou Anna, met de feedback kunnen jullie weer flink vooruit ;) Succes!!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Karlijn

Ik ben een beetje aan het rondkijken en bij de downloads area doet 'herstelcriteria' (zowel behandelarenversie als clientenversie) en 'signalenkaart' het niet, de andere doen het wel dus misschien even naar kijken?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Hi allemaal, 

Inmiddels is onze nieuwe website live gegaan: www.humanconcern.nl. Met veel van jullie feedback hebben we wat gedaan. We hopen dat cliënten en andere geïnteresseerden op de nieuwe site de informatie die ze zoeken, goed kunnen vinden. 

Mocht je nog opmerkingen hebben, informatie missen, laat het ons weten! Zo kunnen we de nieuwe site optimaliseren. 

En natuurlijk BEDANKT!! voor jullie feedback!

Lieve groet, Anna 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marjolein

Moooooi! Even snel gekeken, maar het ziet er goed uit!

Ik zie alleen mijn therapeute niet op de website? :P

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yelena

Mooie website, in tegenstelling tot andere sites heb ik hier het idee dat iemand werkelijk snapt waar een eetstoornis om gaat. Veel informatie die verder gaat dan de standaard symptomen. Gelukkig niet zo kil en zakelijk als sommige andere sites.

Iets anders ingedeeld als eerst dus het is nog even zoeken naar waar wat staat. Op de oude site stond een artikel over wat een eetstoornis echt is, het heette; een eetstoornis, het gaat niet over eten. Ik vond het een mooi artikel omdat het voor mij precies omschrijft waar mijn eetstoornis om gaat. Ik wil het graag gebruiken om andere mensen uit te leggen wat anorexia voor mij inhoud, maar ik kan het al een poosje niet meer vinden. Weet iemand waar ik het artikel op deze site kan vinden?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Ik weet welke tekst je bedoelt Yelena! We zullen kijken of we hem weer ergens kunnen plaatsen. Dank voor je reactie!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wish

Ik vind hem mooi geworden. Duidelijker en overzichtelijk.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lara

Ziet er mooi uit de nieuwe website :).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bernice

De nieuwe website is een verademing ivm de vorige wat mij betreft.

Het is nog steeds meteen duidelijk dat HC een andere sfeer en werkwijze heeft dan de reguliere GGZ. Het oogt vooral overzichtelijker en rustiger. Kan alles logisch vinden in mijn beleving. Sommige dingen zijn heel persoonlijk; ik heb niet zoveel met quotes, ze landen bij mij iig niet. Maar ja het past wel weer bij HC visie en werkwijze.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik vind het mooi geworden! Nog steeds erg druk wel, maar meer eenheid in de manier waarop het bij elkaar staat.

Mag ik even mierenn**ken? ;) Als je op "Eetstoornissen" gaat staan met de muis en er een menu zichtbaar wordt, staat in het tekstje links 'herkent' waar 'herkend' had moeten staan.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Thanks Jessie! En laat vooral weten hoor, we zaten in tijdsnood dus  :blink:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Mooie website, in tegenstelling tot andere sites heb ik hier het idee dat iemand werkelijk snapt waar een eetstoornis om gaat. Veel informatie die verder gaat dan de standaard symptomen. Gelukkig niet zo kil en zakelijk als sommige andere sites.

Iets anders ingedeeld als eerst dus het is nog even zoeken naar waar wat staat. Op de oude site stond een artikel over wat een eetstoornis echt is, het heette; een eetstoornis, het gaat niet over eten. Ik vond het een mooi artikel omdat het voor mij precies omschrijft waar mijn eetstoornis om gaat. Ik wil het graag gebruiken om andere mensen uit te leggen wat anorexia voor mij inhoud, maar ik kan het al een poosje niet meer vinden. Weet iemand waar ik het artikel op deze site kan vinden?

Hoi Yelena, ik denk dat jij het stukje bedoelde helemaal onderaan deze pagina?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.