AnnaP

Bikini seizoen

29 berichten in deze discussie

Naar aanleiding van International No Diet Day vandaag heb ik een blog geschreven met als onderwerp Bikini seizoen. Ben benieuwd wat jouw mening is! 

Dove1-300x135.jpg

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

supertof Anna! Mooi geschreven ;)

Ik moet eerlijk zeggen het superspannend te vinden deze zomer. Het is zo heerlijk om te zwemmen of misschien zelfs te surfen met een vriendin... Maar aan de ene kant ben ik doodsbang dat mensen schrikken van mij in bikini. Mijn ouders bijvoorbeeld, als ik met hen mee ga op vakantie. Aan de andere kant  voel ik me supernaar in mijn lichaam. De ene keer voel ik me veel te dik, niet meer zo gespierd en fit als ik was toen ik nog veel turnde. Geen sportlichaam maar... Nu voelt het alsof alles flubbert en er vet zit op plekken waar ik wel om kan huilen. Aan de andere kant wil ik zo enorm graag gezond zijn. Genieten van het leven en me prachtig durven voelen in bikini. Ik besef me dat dat gevoel waarschijnlijk nog ver weg is. Soms zie ik mezelf zoals ik nu (denk ik?) ben. Dun, een lichaam wat niet past bij een jonge vrouw. Dan laait het verlangen weer op. Het verlangen om te leven, gezond te zijn en te genieten van zon, zee en bruin worden in bikini. 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi geschreven Anna! 

Ik heb zin in de zomer. Genieten van het mooie weer en gezellig zwemmen met vriendinnen, daar kijk ik naar uit. Wat voorheen echt een ramp was, is nu iets waar ik van kan genieten. De nieuwjaarsduik die ik dit jaar gemaakt had samen met een vriendin staat symbool voor de duik in een nieuw hoofdstuk van mijn leven.

Niemand is perfect, je hoeft niks te laten om gelukkig te worden van buiten, echte schoonheid zit van binnen.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

supertof Anna! Mooi geschreven ;)

Ik moet eerlijk zeggen het superspannend te vinden deze zomer. Het is zo heerlijk om te zwemmen of misschien zelfs te surfen met een vriendin... Maar aan de ene kant ben ik doodsbang dat mensen schrikken van mij in bikini. Mijn ouders bijvoorbeeld, als ik met hen mee ga op vakantie. Aan de andere kant  voel ik me supernaar in mijn lichaam. De ene keer voel ik me veel te dik, niet meer zo gespierd en fit als ik was toen ik nog veel turnde. Geen sportlichaam maar... Nu voelt het alsof alles flubbert en er vet zit op plekken waar ik wel om kan huilen. Aan de andere kant wil ik zo enorm graag gezond zijn. Genieten van het leven en me prachtig durven voelen in bikini. Ik besef me dat dat gevoel waarschijnlijk nog ver weg is. Soms zie ik mezelf zoals ik nu (denk ik?) ben. Dun, een lichaam wat niet past bij een jonge vrouw. Dan laait het verlangen weer op. Het verlangen om te leven, gezond te zijn en te genieten van zon, zee en bruin worden in bikini. 

Dat laatste... YES YOU CAN! houd vast aan dát verlangen! 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anna, goed geschreven joh, echt hoor! En ook goed stuk. Heel eerlijk vanuit jezelf ook, maar niet te zwaar ofzo.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi stukje, het is zo als het is.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey Anna

wat een mooi stuk en wat schrijf je leuk! Hele fijne stijl om te lezen, haha 'de moed zonk in je slippers"

Prachtige foto van jezelf!

Lijkt me een mooi stuk om naar kranten /tijdschriften te sturen!

Dank je wel!

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een leuk en goed artikel, goed geschreven AnnaP! (En dat ben jij toch op die foto? Ik vind je zo mooi, echt een natural beauty!)

En ik had die bikini angst altijd heel erg, bang ook dat anderen zouden kijken naar hoe 'dik' of on-afgetraind zou xijn. Maar na heel wat bezoekjes aan het zwembad weet ik dat mensen er echt niet mee bezig zijn met hoe ik eruit zie. En al zijn ze daar wel mee bezig, dan nog 'mag' ik prima in hikini popen ongeacht gewicht of allerlei imperfecties (die heeft immers iedereen)

Deaalniettemin ia de eerste x op het strand toch even spannend, maar na de eerste 5 minuten vooral heel leuk met vriendinnen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi stuk en mooie foto!! :)

Ik vind t ook wel heel lastig.. Met ondergewicht vond ik mezelf vreselijk in bikini, maar met gezonder gewicht ook.. En nu ga ik toch weer richting gezonder.. Maarja. Dat is wel zoals t "hoort", dus ik zal t toch echt ooit moeten accepteren...

:(

(alvast oefenen in Portugal in dat megamooie zwembad)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh ik heb ook echt zooo'n mooi badpak trouwens. Paar jaar terug bij de H&M gehaald en nu zie je m weer in reclames. Die 3-delige zegmaar. Waar doutzen in loopt :P

Het zou wel heel heel heel fijn zijn als ik me ook mooi zou kunnen voelen.. ooit..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gaaf Anna!!!

Ik heb hem gedeeld  :ph34r:

Mooi omschreven ook  :)

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen bikini-angst (meer), ik kijk erg uit naar de zomer. Na mijn reizen door Marokko en India afgelopen jaar zie ik het ook weer als een grote zegen dat we hier in bikini rond kunnen lopen. In die andere landen moest ik ook in het water lange mouwen en broek aan, zo ellendig! Fijn om de zon en het zand weer op mijn blote huid te voelen straks! :) X

3 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi geschreven! Ik heb nu ook voor t eerste jaar geen bikini angst meer. Niet meer mn  buik expres nog een beetje inhouden, niet meer steeds met mn armen alles bedekken. Geen handdoek steeds om mijn lichaam heen en snel daarna het water in.

Nee.

Ik ga met trots rondlopen!

Want ik ben écht trots op wat ik bereikt heb.

En hé, ben ik zwaarder dan ik ooit was? Ja.

Ben ik dik geworden? Nee absoluut niet!

Voel ik me vrij? JAA!!

4 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi geschreven! Ik heb nu ook voor t eerste jaar geen bikini angst meer. Niet meer mn buik expres nog een beetje inhouden, niet meer steeds met mn armen alles bedekken. Geen handdoek steeds om mijn lichaam heen en snel daarna het water in.

Nee.

Ik ga met trots rondlopen!

Want ik ben écht trots op wat ik bereikt heb.

En hé, ben ik zwaarder dan ik ooit was? Ja.

Ben ik dik geworden? Nee absoluut niet!

Voel ik me vrij? JAA!!

En terecht dat jij met trots rond gaat lopen..

Jij bent echt een bron van inspiratie!!

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag tijdens mijn pauze jouw blog gelezen. Super geschreven, Anna!

Ikzelf vind in bikini lopen nog te moeilijk. Dat heb ik al meer dan 10 jaar niet meer gedaan! Heeft ook te maken met het feit dat ik erg witjes ben en dat maakt de stap nog moeilijker. Vorig jaar wel in badpak geweest (dat was mijn eerste stap). Toen merkte ik dat niemand op mij lette, dat iedereen een ander lichaam heeft en dat is gewoon oke. Ook al durf ik nog niet in bikini, heb ik mij deze zomer wel voorgenomen om luchtere en kortere kleding aan te doen. Dus ik ga mij niet meer verbergen onder lange broeken en lange shirtjes en het superheet hebben, maar lekkere luchtige korte broekjes/rokjes/jurkjes aan!

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg mooi Anna! En helemaal waar! Zoveel gezonde meiden in mijn omgeving zijn er ook mee bezig, aangezien de zomer eraan komt. En dan kan ik alleen maar denken: je bent al zo prachtig! 

Ik sta zelf dus vol achter dit idee, al kan ik nog niet met mijn hoofd omhoog in bikini rondlopen. Ik trek hem ook deze zomer gewoon weer aan als ik dat wil, hoe onzeker ik ook over mijn lichaam ben. Uiteindelijk is iedereen vooral met zijn eigen lichaam bezig, en ik weet hoe anderen over mij denken. Veel milder en positiever. En wees nou eerlijk, hoe fijn is een bijgekleurd huidje en de warme zon in combinatie met het koele water nu voor je geluk? 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmiddag tijdens mijn pauze jouw blog gelezen. Super geschreven, Anna!

Ikzelf vind in bikini lopen nog te moeilijk. Dat heb ik al meer dan 10 jaar niet meer gedaan! Heeft ook te maken met het feit dat ik erg witjes ben en dat maakt de stap nog moeilijker. Vorig jaar wel in badpak geweest (dat was mijn eerste stap). Toen merkte ik dat niemand op mij lette, dat iedereen een ander lichaam heeft en dat is gewoon oke. Ook al durf ik nog niet in bikini, heb ik mij deze zomer wel voorgenomen om luchtere en kortere kleding aan te doen. Dus ik ga mij niet meer verbergen onder lange broeken en lange shirtjes en het superheet hebben, maar lekkere luchtige korte broekjes/rokjes/jurkjes aan!

Esmee ik hoop oprecht dat je deze zomer weer lekker je badpak aantrekt (als je een bikini nog te moeilijk vindt!) en dat witte huidje eens lekker wat bruiner laat worden! (want als ie nooit in de zon komt blijft ie natuurlijk wit!) En goedzo, lekker een jurkje aan hoor! Je hoeft je lichaam niet te verbergen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor alle duidelijkheid: ik pleit niet voor meer bloot deze zomer of dat je per se sexy dingen moet dragen (doe ik zelf ook niet hoor!). Het gaat erom dat als je een bikini aan wil op het strand, dat gewoon moet kunnen. 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lekker zwemmen in bikini doe ik eigenlijk ook pas een paar jaar. En ik voel mij heerlijk daarin. Ik heb vandaag nog gezwommen..in het openlucht bad. Zo word ik ongemerkt bruin.

Toch snap ik het wel, als je in bikini loopt dan voel je je bloot. Kleren aan hebben is veiliger. Ik moet er ook altijd wel aan wennen als ik voor de eerste keer in badkleding rond loop. maar hoe gekleurde ik ben, hoe fijner dat Voelt.

Zonnen in bikini vind ik wat minder, vooral als je dat zittend doet. maar dan denk ik, och ik ben zo als ik ben en dat voelt goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden