AnnaP

Behandeling op maat bij Human Concern

13 berichten in deze discussie

Iris van der Tier was bij Human Concern in behandeling voor de eetstoornis NAO. Inmiddels is ze uit behandeling, maar niet uit beeld: samen met een collega begeleidt ze de Startgroep in Bilthoven. 

Al een paar keer was haar gevraagd: “Ben je klaar om je behandeling af te ronden?” Het ging immers best goed. Nee, wist ze steeds. Pas toen ze door kreeg waar haar ups en downs vandaan kwamen, voelde ze: ik kan het alleen. De ruimte die ze bij Human Concern heeft ervaren om mede richting te geven aan haar behandeling maakte voor haar een groot verschil. “Anders was ik vast te vroeg gestopt”, zegt Iris van der Tier (27).

Lees haar verhaal op onze website

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar ben je bang voor? Een keer de stoute schoenen aantrekken? Wat kan er gebeuren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is het zó waard donutworry!!

Ik heb echt geen seconde spijt gehad.. Nu nog niet trouwens :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat houdt je tegen Donut? Waarom zou jij niet recht hebben op een leven zonder es? Als ik je een laatste duwtje in de rug mag geven... Momenteel zijn de wachttijden relatief laag... Dus ga ervoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

wat een mooi verhaal weer, al die "successtory's"....zo mooi ...

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik baal zó dat ik niet gewoon naar de HA durf voor de verwijzing... :(

Lieve donutworry,

Ik zou zeggen, ga toch maar gewoon.

Ik vond het ook echt heel eng en ik durfde ook niet, maar als je het hebt gedaan kán het zo'n opluchting zijn!

(Dat was het voor mij wel achteraf)

Die gun ik jou ook ;)

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik baal zó dat ik niet gewoon naar de HA durf voor de verwijzing... :(

En hoe denk je er nu over? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oeps! Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd! Ik weet dat het belangrijk is om het tóch te doen. 

Wat er kan gebeuren... Tja. Weinig. Hij kan me geen verwijzing willen geven, maar ja. Dat is niet het einde van de wereld. Het kan gebeuren dat hij me wel een verwijzing geeft en HC met dan niet kan helpen. Ook niet het einde van de wereld. Ik weet het niet. 

Ik wil graag, maar het lukt niet. Sorry! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geeft niet hoor. Maar dit is je ratio die antwoord geeft. Waar zit je echte angst? (als je antwoord wilt geven hoor, hoeft niet!)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geeft niet hoor. Maar dit is je ratio die antwoord geeft. Waar zit je echte angst? (als je antwoord wilt geven hoor, hoeft niet!)

Mijn angst schreeuwt dat de huisarts me niet kan helpen, dat een behandeling bij HC me niet kan helpen en dat ik het niet verdien, ik ben immers niet ziek. Ik zal niet uit mijn woorden kunnen komen, ik kan niet praten. Daar kan niemand iets mee en toch probeer ik steeds te zoeken naar een behandeling. Ik moet mezelf eerst maar eens leren praten.

Dat soort dingen... Als dat was wat je bedoelde. Ik vind het een lastige vraag, hihi.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat bedoelde ik! Maar als je de stap niet waagt, het niet probeert, dan zul je het nooit zeker weten. Geef jezelf een kans, dat verdien je! 

En ik geloof niet dat je niet kunt praten... en anders kun je dat leren in therapie, om te praten over je gevoelens. En bij HC doen we ook veel creatieve therapie en bewegingstherapie, om je op een andere manier te kunnen uiten! 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden