AnnaP

Onderzoek naar Activity Trackers bij mensen met een eetstoornis

28 berichten in deze discussie

Human Concern onderzoekt het gebruik van activity trackers bij mensen met een eetstoornis. Maak jij gebruik van zo’n activity tracker om je activiteiten, maaltijden, calorieën of slaapritme/kwaliteit bij te houden? Zo ja, wat zijn je ervaringen hiermee? Welke voordelen of nadelen ervaar jij bij het gebruik van dit soort trackers? Laat het ons weten en vul onze korte vragenlijst in, zodat we hier binnenkort uitgebreider op in kunnen gaan. Lees meer op onze website of vul direct de korte vragenlijst in.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Anna, geldt dit ook voor apps zoals de Eetmeter van het voedingscentrum of echt over andere gegevens zoals hardlopen etc? :ph34r: 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Marjolein:

Anna, geldt dit ook voor apps zoals de Eetmeter van het voedingscentrum of echt over andere gegevens zoals hardlopen etc? :ph34r: 

Hi Marjolein, geldt voor al deze apps. Hartslagmeter, hardloopmeter, voedingsapp etc etc. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb 'm ingevuld naar hoe ik ze gebruikte paar jaar geleden en hoe ik die nu gebruik (zelden eigenlijk) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sorry, ik vul m nu pas in. Maar ik heb nu 2x op "gereed" geklikt en dan kom ik op een nieuwe pagina, waarbij de vragenlijst qua nummers doorloopt met tellen maar wel dezelfde vragen tevoorschijn komen. Ik weet niet of ik mijn antwoorden nu niet of 2x heb verstuurd? :( (ik gebruik trouwens microsoft edge ofzo. die nieuwe (?) internet explorer)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh dat haD ik ook. Heb hem gewoon verstuurd want bij mij stonden er inderdaad dezelfde vragen. Kan zo niet terughalen of de nummers doorliepen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Cady:

Oh dat haD ik ook. Heb hem gewoon verstuurd want bij mij stonden er inderdaad dezelfde vragen. Kan zo niet terughalen of de nummers doorliepen....

Oke, dan hoop ik dat het goed is gegaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@AnnaPik had 'm direct al ingevuld maar vroeg me af -- krijgen we de resultaten ook te zien, hier of op de HC website? Ben namelijk wel heel benieuwd!

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jazeker! Er moeten alleen veel mensen hem invullen om er iets over te kunnen zeggen... Dus svp graag invullen wie dat nog niet had gedaan :-) 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Late reactie maar we zijn ermee aan de slag om de resultaten te gaan delen! 

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed gezien Liferider, wilde het ook net delen.

Conclusie: bij mensen met een eetstoornis kan een activity tracker triggerend werken...

Wie ervaart dit ook zo?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@AnnaP ik herken dat zo! 

Ik heb een hele tijd gehad dat ik elke dag meer moest bewegen dan de dag ervoor. Heeft ook lang geduurd voordat dat eruit was. Tot nu, ik heb officieel geen eetstoornis meer, maar wel een enorme gewichtstoename door medische oorzaak & dat in combinatie met opmerkingen van internist + getallen en procenten bij de diëtiste ben ik daar compleet in teruggevallen.

Bizar hoe veel invloed dat dan toch heeft & hoe gevoelig dat dan eigenlijk ligt..

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja he en het sluipt erin. Ik heb geen eetstoornis maar merkte het met hardlopen, mijn app deed niet meer wat ik wilde en ik raakte er helemaal van in de war. Toen ging ik erover nadenken: hoezo zou je niet gewoon zonder app kunnen hardlopen? Heeft toch met presteren en bevestiging van anderen te maken. 

Kun je het weer loslaten en heb je daar nog hulp bij?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@AnnaP mee eens. Net alsof het wat uitmaakt of je een paar honderd meter meer of minder loopt. En daar een minuut langer of korter over doet. Die apps hebben weinig meerwaarde, maar goed, dat is mijn mening haha .

Echt loslaten lukt niet, maar ik ga het wel met de diëtiste bespreken. Hoop dat er gauw duidelijkheid & uitsluitsel komt en ze kunnen gaan behandelen, dan groeit vertrouwen ook dat die gewichtstoename stopt en het vanzelf gaat afnemen. Nu probeer ik die toename te remmen & daar heb ik - helaas - weinig invloed op <_<

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Best herkenbaar inderdaad. Zelf een fitbit en merk dat het 'steeds meer' etc. moet en ontevreden ben als het te weinig is of niet alle balkjes groen zijn op een dag.

Het is ergens motiverend om wel voldoende te bewegen, maar triggert dus om méér te doen dan.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden