Spring naar bijdragen
AnnaP

Blog Carmen Netten: EMMA

Aanbevolen berichten

AnnaP   
AnnaP

Ik voel de behoefte na deze documentaire meer uit te leggen over de context en de toedracht van wat we rondom en met Emma neergezet hebben. Om dat wat aan de verbeelding en invulling over wordt gelaten, iets meer feitelijke vorm en inhoud te geven. Daarbij laat de docu ‘enkel’ de 3 laatste weken van haar hele leven zien. Emma is 18 jaar geworden, waarvan 12 jaar zonder eetstoornis, waarvan 6 jaar diverse mooie en minder mooie ervaringen binnen de hulpverlening. Wat valt er te leren van haar leven, haar lijden, haar verlossing. Wat valt er te leren van de verschillende behandelingen. Wat sloeg aan, wat niet, waar gingen dingen onbedoeld anders of mis. Duidelijk is dat alle betrokken instanties, behandelaren, artsen en andere medestanders zonder enige twijfel goede intenties hebben gehad. Iedereen wilde Emma op weg helpen naar een beter, eetstoornis-vrij leven. Ondanks deze brede en gezamenlijke inspanningen is het óns met zijn allen niet gelukt haar in het leven te houden. Haar eetstoornis heeft de strijd gewonnen.

Lees de blog van Carmen Netten, directeur Human Concern en casemanager Emma

emma.jpg

• Like 6

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hobbelaar   
Hobbelaar

Carmen heeft het heel mooi verwoord. En wat een respect voor het team om Emma heen die met zoveel liefde en aandacht haar heeft begeleid. Ik ben trots op HC die laat zien dat menselijkheid soms meer doet dan alle regels, behandelstrategieën, etc. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion   
Marion

Helemaal met je eens @Hobbelaar. Het was intens verdrietig om Emma zo te zien en wat had ik het haar gegund om te herstellen, maar de liefde die ze gekregen heeft van Carmen, Charlotte en de anderen, dat is me zo in mijn hart gaan zitten. Dat is wat we nodig hebben. Soms zijn er regels nodig, soms medicatie, enz, maar bovenal heeft een patiënt liefde en aandacht nodig en dat is wat HC haar gegeven heeft op het moment dat ze niet meer in staat was om die liefde van haar ouders aan te nemen. 

• Like 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sjoerd   
Sjoerd

Carmen was gisteren al sterk maar dit heeft ze ook weer prachtig verwoord. Human Concern verdient wat mij betreft een standbeeld. Een instelling met hart voor de patiënt en dat zeg ik terwijl ik nog in de wacht sta. HC staat naast de patiënt terwijl heel veel zorginstellingen zichzelf boven de patiënt plaatsen. Juist die gelijkwaardige relatie is belangrijk om een vertrouwensband op te bouwen. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
rozelover   
rozelover

Wat een prachtig initiatief dat er zorg op maat aan Emma is geboden.

Ik hoop net als Carmen dat er in de toekomst meer projecten van zorg op maat kunnen worden gerealiseerd.

Trots op dat de instanties zo goed hebben samengewerkt aan de hand van de noodkreet van Emma!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS   
SanneS

Prachtig geschreven . Maar ook een ode aan de blog van @Marion. En ook vele anderen waaronder hier actief in een DB op forum of het topic van Emma docu, 

allen respect voor wat jullie opgeschreven hebben. 

Mooi hoe ieder het op eigen wijze mag be-leven.

het leeft. 

@AnnaP, ook een dikke sticker voor jou, je bent altijd betrokken en heb op de manier van je schrijven en je gevoel daarbij hoe je die erin legt, + je combi van functie bij hc etc.. respect voor jou hoe je die persoonlijke touch ook hier weer toevoegt en mensen weer "connect" .. :) 

warm! Mooi mens! 

En nee, dit was niet om te slijmen.

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.