Spring naar bijdragen
MarcoH

Wat is de reden van jouw komst op Ikookvanmij?

Wat is de reden van jouw komst op Ikookvanmij?  

64 leden hebben gestemd

1. 1. Wat is de reden van jouw komst op Ikookvanmij?

• Ik zoek lotgenoten
      37
    • ik wil genezen van mijn eetstoornis
      32
    • ik wil contact met professionals
      13
    • ik wil nog niet genezen maar wel mee schrijven
      11
    • tips die ik kan gebruiken
      22
    • informatie
      17

Aanbevolen berichten

MarcoH

Wat is de reden van jouw komst op Ikookvanmij? ^_^

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS
Op 8-6-2017 om 22:01 zei MarcoH:

:) het vinden van (lotgenoten) contact op Mn pad richting herstel. Inspiratie vinden, krijgen, opdoen en delen op weg naar herstel :) 

En natuurlijk, stickers :P voor alle overwinningen en moeilijke dingen enzo :P 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LM88
Op 8-6-2017 om 22:01 zei MarcoH:

Het onbevooroordeeld mijn gedachtes kunnen delen. Hoe vreselijk ze soms ook voor mij kunnen zijn. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion

Ik kwam hier in 2013 omdat ik had gelezen dat ik hier ook mocht zijn terwijl ik nog niet toe was aan herstel. Dat was voor mij zo ontzettend fijn. Veel sneller dan verwacht was ik daar wel aan toe, maar ik denk dat dat niet gelukt was zonder die paar maanden dat ik hier echt mezelf mocht zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
definitelybeautiful

Ik heb een hele tijd in pro-anamilieus gezeten en het contact met mensen die hetzelfde zijn vond ik zo geweldig. Nu hoop ik die mensen hier ook te vinden en zo de stap naar herstel helemaal te kunnen zetten

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Xtina

Ik was op zoek naar lotgenoten 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Omdat herstel moeilijk is en het fijn is als mensen dat begrijpen. Mijn omgeving doet echt zijn best, ik mag niet klagen, maar uiteindelijk snapt niemand echt waarom "gewoon eten" zo lastig is. Gelukkig maar dat ze het niet snappen haha. 
Hier voel ik de ruimte om in mijn tempo, maar met onwijs veel motivatie en liefde, toch de stappen te zetten die nodig zijn!

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS

Wat een mooie berichten allemaal! Goed dat jullie er zijn!! :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lace

Ik zoek niet perse professionals maar in het bijzonder ervaringsprofessionals die zijn genezen. Positieve vibes :) 

• Like 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
donutworry

Beetje gek misschien... maar ik heb even op Proud2BMe gezeten. Heel af en toe kom ik daar nog. Het is ergens wel prettig, maar ik mis iets. Er is zoveel wat er "niet mag zijn" en dat vind ik lastig. Want het is er wel... Het maakt bijna dat ik grenzen op ga zoeken. Dat ik ga proberen hoe ver ik kan gaan (lekker kinderachtig, I know)... 

Hier ervaar ik dat helemaal niet. Hier voel ik dat het er mag zijn. Dat ik er mag zijn en dat ik eerlijk mag zijn. Ongeacht van hoe het gaat. Dat vind ik heel erg prettig en dat waardeer ik enorm aan dit forum. 

Daarbij komt het stuk lotgenotencontact en de contacten met ervaringsdeskundigen. Dit ervaar ik zeker als prettig. :) Ook worden er vaak bruikbare tips gegeven. 

Ik merk wel wat ik het soms allemaal nog wat "vaag" vind op dit forum. Hoe het allemaal werkt. Zeker nu het weer is aangepast... 

• Like 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marjolein

@donutworry Ik heb voor dit forum (toen ik bij de Ursula in behandeling was, 2012) ook een tijdje op Proud2bme gezeten en ik snap precies wat je bedoelt. Alles wat daar niet gezegd kan worden, mag hier gewoon lekker in een spoiler. En hier voelt het ook wat volwassener ofzo. Maar goed, elk forum, en zo ook proud, heeft z'n eigen fijne sfeer en z'n eigen forumleden die vertrouwd kunnen voelen! 

Neem de tijd om te wennen aan de aanpassingen! In principe is alleen de indeling wat veranderd, er staat nu meer onder 1 categorie. Je hoeft nu niet meer te zoeken bij wel hulp/geen hulp.. Ik ben zelf ook helemaal niet goed met veranderingen maar deze ging best goed haha. Anyway, neem je tijd hoor!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
8 uur geleden zei donutworry:

Het is ergens wel prettig, maar ik mis iets

Heel herkenbaar hoor... 

Ik heb vanaf het begin op proud gezeten tot 2012 ongeveer. Alles wat niet mocht, de massaliteit van dat forum. 
Ik vind het goed dat Proud bestaat, het heeft voor mij ook erg veel betekend. Maar het geeft weinig ruimte om de eetstoornis te laten zijn zoals die op dat moment is. Om je gedachten uit te spreken zoals ze zijn. En ik vind dat ergens goed omdat ik het idee heb dat zij een iets jongere doelgroep hebben.... die wil je ook niet aan alles blootstellen. 

Fijn dat er nu meerdere gezonde forums zijn om voor te kiezen!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maruit1974

Ik kom hier omdat ik nu eindelijk eens helemaal eerlijk wil zijn over hoe het écht met me gaat.

Ook ik zit op Proud. Vind het daar prima, maar voel me niet 'vrij' genoeg om veel te delen.

Of ik dat hier wel krijg moet nog blijken, ik hoop het.

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Ik kwam hier in 2013 als aanvulling op de behandeling van HC die ik had, ik was actief lid. Nu ben ik actief als ervaringdeskundige :) 

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Willeke

Ik zoek verhalen van lotgenoten, die me kunnen steunen en misschien dat ik zelf anderen kan steunen. En ook als het even tegen zit mijn ei kwijt te kunnen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DayDreamer_DD
Op 2017-6-12 om 20:58 zei Marion:

Ik kwam hier in 2013 omdat ik had gelezen dat ik hier ook mocht zijn terwijl ik nog niet toe was aan herstel. Dat was voor mij zo ontzettend fijn. Veel sneller dan verwacht was ik daar wel aan toe, maar ik denk dat dat niet gelukt was zonder die paar maanden dat ik hier echt mezelf mocht zijn.

Dag Marion, 
Ik weet niet of jij je mij nog kan herinneren (zelfde naam, nieuw account) 
ik ben blij jou hier terug te zien :) 

mijn reden om terug te komen : ik merk dat de eetstoornis een deel van me blijft. ik ben "genezen" maar ik zoek een plekje waar het oké is dat om heel soms nog een beetje niet genezen te zijn. En om verdere inzichten te krijgen om me te sterken. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion

@DayDreamer_DD En of. Dank je wel voor je lieve woorden. Fijn dat je je zo vrij voelt om op deze manier toch nog steun te komen halen hier op het forum en ik ben ook heel blij dat je weet dat je hier mag zijn ook met dat stukje eetstoornis wat er zo af en toe nog zit. X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka

Toen ik van mijn vorige behandeling doorverwezen werd naar HC en mij begon in te lezen in de brochures zag ik IOVM voorbij komen. Op dat moment zat ik in een fase dat ik enorm opzoek was naar erkenning en herkenning van mijn eetprobleem. In mijn omgeving kende ik op dat moment alleen 1 (ex) studiegenootje met een eetstoornis.. ik mistte het begrip bij vrienden maar ook het begrijpen van mezelf. Het kunnen praten en lezen met en van anderen die eetproblemen/stoornissen hebben, heeft mij heel erg geholpen toen ik nog niet in behandeling was. Pas 4 mnd later had ik mijn intake en daarna heeft het nog 6 mnd geduurd voor ik met m'n ambulante behandeling kon starten. Het is voor mij dus ook een overbrugging geweest. Het forum heeft in die tijd een bijdrage gehad om m'n hoofd boven water te houden en gelijktijdig motivatie vast te houden dan wel te verhogen om aan herstel te werken. Door de lange wachttijd raakte ik dat toen wel kwijt. En zeker de verhalen/tips van herstelden.. geeft altijd wel de reminder "herstellen is mogelijk!" 

Ik vind het stuk lotgenotencontact gecombineerd met de ervaringsdeskundigheid nog steeds erg fijn. Ik voel hier meer dan in real life de ruimte om echt al mijn eetstoornis issues te kunnen opengooien. Daar voel ik tegenover vrienden/collega's en familie vaak toch schaamte voor of voel ik me heel bezwaard.. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik wil vrij zijn
Op 6/8/2017 om 22:01 zei MarcoH:

Iemand die me beetje erdoorheen kan helpen als het niet meer gaat en iemand die me begrijpt en misschien beetje kan helpen en tips kan geven... 

X Tessa. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cynthia

Het zien dat ik niet alleen ben in mijn gedachten, geeft me een soort bevestigend gevoel. Ik mag bepaalde gedachtes best hebben. Ik moet een manier vinden om hiermee om te gaan, het forum kan me hierbij helpen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
dianab

Ik hoop híer herkenning te vinden zodat ik het gevoel krijg dat ik niet de enigste ben

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mufasa
Op 2017-6-8 om 22:01 zei MarcoH:

Ik kom hier... om met lotgenoten contact, begrip en herkenning. Begrepen worden. Eventjes eerlijk mogen zijn dat het eten niet zo goed gaat. Terwijl iedereen denkt dat het weer beter gaat. Steun bij iedere worsteling: samen  sta je sterker " 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blackmos

Ik zoek erkenning herkenning en mensen die mij begrijpen.. zo lastig om begrip te krijgen.. en elke dag aan te moeten horen dat je veel bent afgevallen en ze vooral niet snappen wat voor strijd ik met mezelf heb en dit eigenlijk ook niet is wat ik wil... maar niet weet hoe ik het aan moet passen omdat het ook wel weer veilig voelt? Er een grote schaamte bij mij zit om erover te praten en hier mensen zijn die het wel begrijpen.. Lastig allemaal zeg! Snap het zelf naar half als ik dit zo aan t typen ben :(

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.