Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

silke   
silke

Hallo, 

De eerste keer dat ik wat schrijf... Best spannend. 

Ik merk dat ik momenteel erg boos wordt op alles en iedereen als ik in een eetmoment zit. Alles gaat four op dat koment. Als ik een broodje eet en heb het belegd met kaas en wat tomaat/komkommer. Dan valt het er bijv af, nou dan kan ik het bord en alles wel door de hele keuken heen gooien. En krijg dan ook gelijk en huilbui. En in mijn ogen alleen maar om een lullig stukje brood. 

Herkent iemand dit? En waar zou het mee te maken kunnen hebben...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
flowi   
flowi

Hey! Ik herken het wel maar ik ken jou niet echt (no offence) dus vind ik het moeilijk om te reageren en/of evt tips te geven...

Wat mij hielp was "simpelweg" volhouden en doorgaan waarbij de boosheid beetje bij beetje weg is gevloeid (overigens had ik die boosheid niet alleen bij eten maar bijna de hele dag in die periode) Ik verklaarde die boosheid als mijn ziekte (anorexia) die ontzettend om zich heen begon te schoppen en enorm boos werd omdat ik na al die jaren eindelijk begon te doen wat ik wel nodig had, eten en voor mezelf zorgen..  Daarnaast was ik fysiek "op" wat zich ook mentaal uitte waardoor ik gewoon heel slecht om kon gaan met super kleine dingetjes die niet goed gingen (voor mijn gevoel dan:rolleyes:)

Tips heb ik dus niet echt behalve proberen te ontdekken waar die boosheid vandaan komt zodat je kan bepalen of je iets moet veranderen of juist door moet gaan ondanks die "boze stem", en nee ik denk ook niet dat de reden van jouw boosheid dan "een lullig stukje brood" is..

Probeer dus nog even niet te veel met borden te gooien en hou vol ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie   
Jessie

Misschien vind je het eetmoment zo lastig? Misschien is dat eigenlijk waar je boosheid om draait en niet dat stukje komkommer dat van je broodje valt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina   
Irina

Hoi Silke, 

precies datgeen wat @Jessie zegt: misschien ligt het eraan dat je het eten op dat moment zo lastig vindt. Bij sommigen uit zich dit in angst, bij anderen in verdriet en wellicht bij jou in boosheid. Kan dit kloppen? Hoe verloopt deze boosheid bij jou? Is dat na het eetmoment weer weg?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

Hoi Silke,

Dit is enorm herkenbaar voor mij.. Al vind ik het knap dat je het bord laat staan want bij mij ging-ie écht door de keuken (of het brood) ;) 
Dus dat is al een mooie stap dat je dat laat en dat meen ik echt..

Kan je (zoals hierboven al gevraagd wordt), zo zijn dat je het eetmoment heel lastig vind op dat moment? Mijn ervaring is dat je daardoor enorm prikkelbaar kan worden.

Zet m op he!

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93   
IV93

Heel herkenbaar...... 
Bij mij is het echt woede van de eetstoornis, tegen mezelf. Ik kan het dan ook het slechtste hebben als mensen "goed zo" of "gaat het?" zeggen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LM88   
LM88

Jep, heel herkenbaar, totaal van slag kan ik raken als het niet gaat zoals ik wil dat het zou moeten. Zo vermoeiend is het en zo verdrietig word ik ervan. 

Heb je je probleem al eens voorgelegd bij de therapeuten of ben je niet in behandeling?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
DayDreamer_DD   
DayDreamer_DD

Vind je het moeilijker als er mensen bij je zijn of heb je ook heftige emoties als je in stilte op je eentje kan eten?
"boos worden om een lullig stukje brood" Dat is een hard naar jezelf. Er is meer aan de hand dan gewoon het bestaan van "brood". Je bent boos omwille van wat achter de eetstoornis zit. Er zit blijkbaar wat achter. Boos worden op brood is een symptoom. Voor jou is een stuk brood/eten nu een taai ding.
Er komen heftige emoties bij je naar boven. Dat is helemaal niet leuk voor je. Ik kan ook niet zeggen wat er achter zit bij jou. 
Het kan een lange zoektocht zijn om de oorzaak van je emoties te begrijpen. Kan iemand je daar in begeleiden? 
Ik lees graag meer over je. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.