Spring naar bijdragen
Gast anoniem

heb ik een eetstoornis

Aanbevolen berichten

Gast anoniem

Heey

Ik weet niet of ik dan eetstoornis heb of niet... Ongeveer 1 jaar geleden had ik echt problemen met hoe ik er uit zag terwijl ik eigenlijk al mager was en het was zover gekomen dat ik alleen nog maar avondeten at. (Zodat mijn ouders niets doorhadden) Uiteindelijk ging het beter maar nu weeg ik me weer super veel, sport veel met als doel magerder te worden, soms eet ik minder en kijk super veel in de spiegel.

Spoiler

Ik weeg ongeveer 44 kg en ben ongeveer 1m60.

Ik ben bijna 15. Heeft iemand dit ook? Heb ik een eetstoornis? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

Lieve gast anoniem, 

dat jij zoveel bezig bent met je gewicht, afvallen en niet eten is niet gezond. Of je een eetstoornis hebt en zo ja welke, dat moet een professional beoordelen. Hiervoor kun je het beste een afspraak maken bij je huisarts. Gaat dit jou lukken denk je?

Liefs, Irina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast anoniem

Dank je wel voor je reactie! Maar dat durf ik niet en mss is het ook niet nodig, want het gaat wat beter. Als het terug erger word, zoals vorig jaar zal ik er zeker werk van maken! X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion

Hoi!

Als een afspraak maken met de huisarts voor jou nu nog een stap te ver is, wil je dan misschien hier op het forum blijven? Dan kan je in ieder geval je zorgen delen en je verhaal kwijt als je dat wilt. Het klinkt in ieder geval niet fijn als het eten, wegen en de spiegel je leven zo beheersen.  

Je bent welkom bij ons! 

Liefs, Marion 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

Ik kan goed begrijpen dat de stap naar de huisarts heel eng is.

Klopt het dat je ook met heel veel vragen zit?

Je kent je huisarts misschien amper, wat en hoe moet je het vertellen, hoe gaat hij reageren, vertelt hij het direct aan je ouders of gelooft hij je niet,

wordt er direct actie ondernomen en wordt er dan verwacht dat je gelijk aan een eventuele eetstoornis moet gaan werken, meer eten, aankomen...enz. enz.

Ik vind dat je al best trots mag zijn dat je er naar durft te kijken of je een probleem hebt en de stap te zetten om je aan te melden op dit forum.

Gun je zelf de tijd om te kijken wat je er mee wilt maar stop het niet weg met te denken het valt allemaal wel mee, het gaat wel goed nu.

Lees je hier in en stel al je vragen, niks is gek, schroom niet en schaam je vooral niet omdat het bij anderen allemaal veel erger lijkt.

Vooral van het laatste heb ik veel last gehad, anderen hebben het veel erger dus mag het mijne er niet zijn maar ik heb geleerd dat linksom of rechtsom we hier allemaal met het zelfde dealen.

Ik vind je heel dapper!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast anoniem

Ik vind het heel fijn dat jullie hierop reageren en me tips willen geven! Als ik nog vragen heb zal ik ze zeker stellen... Dank jullie wel!!! Xxx

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Ik hoop absoluut dat je hier rond blijft hangen. Al is het alleen maar op te spuien. Het is zo naar dat je al die gedachten hebt :( 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Van harte welkom!!!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Lieve jij

Dat klinkt niet goed hoor. Je hebt in ieder geval veel gedachten over eten en niet eten en doet er ook veel mee. 
Dat klinkt zorgelijk.

Ga naar je huisarts en zorg dat je er op tijd bij bent!

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
dianab

ik ben laatst voor iets soortgelijks naar de huisarts geweest en dat was erg fijn. Namen me erg serieus en wilde me regelmatig terugzien voor een praatje.

Ik zou er zeker even naartoe gaan als ik jou was

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.