Spring naar bijdragen
VeraS1990

Eeuwige strijd

Aanbevolen berichten

VeraS1990   
VeraS1990

Hi,

Ik heb een heftige dag gehad..Ben letterlijk helemaal knettergek geworden van mijzelf. Zou eigenlijk met mijn vriend naar een evenement gaan maar toen ik vanochtend wakker werd brak de paniek uit. Ik moest en zou nog gaan sporten die dag en mocht van mezelf niet teveel eten vandaag. De vragen kwamen omhoog in mijn hoofd. Wat was er op dat evenement te eten? Moest ik dan meer eten dan ik wilde omdat ik met anderen was? Had ik wel genoeg energie voor zo'n hele dag? Het werd me teveel..Uiteindelijk in tranen besloten om niet mee te gaan. Daarna mega boos op mezelf. WAAROM kan ik niet normaal doen, genieten van het leven, genieten van leuke dingen met mijn vriend en moest die rotziekte dit weer verpesten.

Ben net begonnen met therapie het valt me zwaar..Voelt alsof ik me door elke dag heen moet ploeteren en zie niet in wanneer dit ooit minder gaat worden..

Is dit voor jullie herkenbaar? Ik heb me zo eenzaam en verdrietig gevoeld vandaag..Hopelijk morgen een beter dag!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maruit1974   
Maruit1974

Ja, ik herken het heel erg.

En dan bedoel ik het van tevoren enorm stressen over het eten, als je dag anders gaat verlopen dan je gewend bent.

Om dan uiteindelijk maar helemaal niet weg te gaan.

Wel goed van je zeg, dat je met therapie bent begonnen.

Wat voor soort therapie is dat?

Ik hoop dat je er baat bij zult hebben!

Liefs,

Marjo

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Horizon   
Horizon

Hee Vera, wat vervelend dat je je zo slecht hebt gevoeld. Ik hoop voor je dat je er in gaat geloven dat het wél beter kan worden. Het duurt misschien lang en het is zwaar, maar ook voor jou gaat uiteindelijk de zon schijnen. Of misschien dat ie even schijnt en dat er dan weer wolken komen, maar daarna komt de zon weer terug. Kun je je gevoel bij iemand kwijt (eenzaam en verdrietig)? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
VeraS1990   
VeraS1990

@Maruit1974 Fijn om te horen dat ik niet de enige ben Marjo, het is zo'n strijd..Ben begonnen met ambulante therapie bij Human Concern. 1x in de week therapie en nu in het begin om de 2 weken nog groepstherapie. Heb jij behandeling gehad of nu?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
VeraS1990   
VeraS1990
11 minuten geleden zei Horizon:

Kun je je gevoel bij iemand kwijt (eenzaam en verdrietig)? 

@Horizon Bedankt voor je bericht! Ik kan mijn gevoel bij mijn vriend kwijt, hij staat elke sec vd dag voor me klaar. Maar ik wil ook dat hij geniet op zo'n dag als ik niet meega, dus wil hem dan weer bellen om te zeggen dat het eigenlijk niet gaat..Bij mijn vrienden vind ik het lastig, het is zo moeilijk aan anderen uit te leggen wat er in je hoofd omgaat en wat je voelt. 

Spreek je uit ervaring dat het beter kan worden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cynthia   
Cynthia

Heel herkenbaar helaas. Ik hoop dat je therapie helpt en dat je over een tijdje gewoon met je vriend mee kan om iets leuks te doen!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maruit1974   
Maruit1974
13 minuten geleden zei VeraS1990:

@Maruit1974 Fijn om te horen dat ik niet de enige ben Marjo, het is zo'n strijd..Ben begonnen met ambulante therapie bij Human Concern. 1x in de week therapie en nu in het begin om de 2 weken nog groepstherapie. Heb jij behandeling gehad of nu?

Ik heb deeltijdtherapie gedaan, maar dat is al heel lang geleden.

Helaas heb ik nog steeds anorexia, maar die therapie heeft destijds toch wel mijn leven gered.

Ik heb daar weer leren eten, want dat durfde ik bijna niet meer.

Ik hoop dat je baat zult hebben bij de ambulante therapie van Human Concern.

Ik denk er zelf ook over weer iets in die richting te gaan doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93   
IV93

Heel herkenbaar. Ik wou dat ik er nu een pasklare oplossing voor had.
Het enige wat ik kan meegeven is dat sommige dagen het beter gaat dan andere dus blijf vooral leuke dingen inplannen en proberen te doen! Belangrijk voor je succes ervaringen.

1 uur geleden zei Maruit1974:

Ik hoop dat je baat zult hebben bij de ambulante therapie van Human Concern.

Ik denk er zelf ook over weer iets in die richting te gaan doen.

Zou een mooi streven zijn. Ik geloof nog steeds heilig dan eetstoornis vrij kan .. voor iedereen.
Mits je genoeg effort erin stopt en de juiste therapieën en behandelaren treft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina   
Irina

Lieve Vera, 

wat vervelend dat je (negatieve) gedachten vandaag de overhand hadden en je niet hebt kunnen genieten van een dagje weg. Helaas wel erg herkenbaar je gedachten! Ik hoop dat je bij Human Concern genoeg uit je therapie haalt om hier een volgende keer anders mee om te kunnen gaan. Fijn dat je in je zo goed je gevoel bij je vriend kwijt kan zeg! 

Heel veel sterke en succes met de therapie. Het gaat allemaal makkelijker worden; het heeft alleen tijd nodig. Je komt er wel meid!

Liefs, Irina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sammi   
Sammi

Het is zeker herkenbaar, ik heb zoveel gelaten om maar te kunnen sporten en zo min mogelijk te kunnen eten...

De eenzaamheid van die momenten zijn nu meestal mijn drijfveer om juist wél mee te gaan. 

...maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan ...

Hopelijk voel je je vandaag weer een stukje beter! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
VeraS1990   
VeraS1990

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik werd vanochtend nog steeds super moe wakker, maar werk heeft gelukkig voor wat afleiding gezorgd. 

Het moeilijkste vind ik dat nu ik net begonnen ben met therapie het alleen maar erger lijkt te worden..

@Irina Ik geloof inderdaad wel dat het tijd nodig heeft en dat dat bij iedereen anders is. Ben jij in behandeling of in behandeling geweest? Het zou zo fijn zijn om te horen dat het echt minder wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina   
Irina

@VeraS1990 Ik ben inderdaad destijds in behandeling geweest voor anorexia nervosa. Ondanks dat ik "genezen" werd verklaard en geen gesprekken meer nodig had, had ik die negatieve gedachten die jij nu ervaart best een lange periode daarna ook nog. Therapie heeft enigszins wel geholpen, maar bij mij was het vooral de tijd die het leert. Wees dus vooral niet bang dat het jou niet gaat lukken! Ik ben ervan overtuigd dat ook jij straks weer volop kan genieten van het leven, dagjes weg en het bijbehorende eten! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

Hoi Vera,

Wat een nare strijd is het toch ook he? Het is vervelend om te horen dat je niet hebt kunnen genieten. Ik herken dat wel heel erg. Ik wilde altijd zo graag genieten op zo'n dagje weg en zou willen dat ik de eetstoornis dan thuis kon laten maar zo makkelijk gaat dat nou eenmaal niet :( 

Ik vind het echt wel heel dapper om te lezen dat je weer met therapie begonnen bent! Dat is gewoon 1-0 voor jou hoor!
Logisch dat het je zwaar valt, en misschien dat juist nu de eetstoornis bij jou extra gaat roepen, want hey jij probeert je te verzetten! Dat vind de eetstoornis ronduit verschrikkelijk ;)

Hou vol he, je bent echt al goed op weg!

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
VeraS1990   
VeraS1990

@MyrthedD Bedankt voor je berichtje lieve Myrthe. Het is zeker een nare strijd.. Dat lijkt nu inderdaad precies het geval te zijn, dat nu ik ga vechten, mijn eetstoornis nog harder gaat vechten. Ga zeker niet opgeven, dankjewel! Weet alleen op dit moment niet echt wat te doen, mijn vriend was erg verdrietig om het feit dat het met mij niet zo goed gaat. Ben gister naar mijn moeder gegaan om even wat ademruimte te krijgen. Maar het voelt nu dat ik het er echt niet bij kan hebben dat vrienden/familie/vriend verdrietig zijn om mij en dat ook naar mij uiten. Is dat voor jullie herkenbaar? Het voelt echt enorm egoistisch maar ik heb al moeite om mezelf overeind te houden. Gelukkig praat mijn moeder er niet meer met mij over, als het haar verdriet doet. Ze gaat nu naar haar vriendinnen en praat daar mee. 

Hoor heel graag hoe jullie hierover denken, want zit er op dit moment echt heel erg mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD
5 uur geleden zei VeraS1990:

@MyrthedD Bedankt voor je berichtje lieve Myrthe. Het is zeker een nare strijd.. Dat lijkt nu inderdaad precies het geval te zijn, dat nu ik ga vechten, mijn eetstoornis nog harder gaat vechten. Ga zeker niet opgeven, dankjewel! Weet alleen op dit moment niet echt wat te doen, mijn vriend was erg verdrietig om het feit dat het met mij niet zo goed gaat. Ben gister naar mijn moeder gegaan om even wat ademruimte te krijgen. Maar het voelt nu dat ik het er echt niet bij kan hebben dat vrienden/familie/vriend verdrietig zijn om mij en dat ook naar mij uiten. Is dat voor jullie herkenbaar? Het voelt echt enorm egoistisch maar ik heb al moeite om mezelf overeind te houden. Gelukkig praat mijn moeder er niet meer met mij over, als het haar verdriet doet. Ze gaat nu naar haar vriendinnen en praat daar mee. 

Hoor heel graag hoe jullie hierover denken, want zit er op dit moment echt heel erg mee.

Lieve Vera,

Ook dit klinkt voor mij heel herkenbaar. Ik kon zelfs boos worden als mijn vriend zijn zorgen uitte. Ik had eigenlijk al genoeg aan mijn eigen gevecht en alles wat daar bij kwam kijken. Daar kon ik ook niet nog andermans zorgen bij dragen. Het voelde voor mij ook erg egoïstisch op dat moment mae dar nu als ik er daar op terugkijk, weet ik dat het goed geweest is om dan even afstand te nemen of echt tegen diegene te zeggen als het even niet in mijn koppie paste. Dit gevecht vergt ontzettend veel van je Vera, dat beseft de omgeving niet altijd. Een eetstoornis overwinnen is voor mij het zwaarste wat ik ooit gedaan heb. 
Je omgeving kan alleen maar invullen wat het betekent om elke dag en nacht strijd in je hoofd te hebben.

Geef het aan aan je omgeving als je de zorgen of emotie even niet erbij kan hebben. Dat is gewoon oke.

Je bent goed bezig!

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18   
Rebecca18

Lieve Vera!

Ik herken wat je zegt! Ik hoop dat je deze momenten steeds minder zult ervaren! Super knap dat je in therapie bent!

Liefs xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
VeraS1990   
VeraS1990

Lieve @Rebecca18,

Bedankt voor je berichtje! Het gaat heel erg met ups and downs. Maar probeer nu mijn gevoel er te laten zijn ipv het weg te stoppen, dat heb ik al te lang gedaan. Moet erin blijven geloven dat het beter gaat worden. Hoe gaat het met jou? Ben je ook in therapie?

xxx

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
VeraS1990   
VeraS1990
Op 2017-7-7 om 16:33 zei MyrthedD:

Ik had eigenlijk al genoeg aan mijn eigen gevecht en alles wat daar bij kwam kijken. Daar kon ik ook niet nog andermans zorgen bij dragen. Het voelde voor mij ook erg egoïstisch op dat moment mae dar nu als ik er daar op terugkijk, weet ik dat het goed geweest is om dan even afstand te nemen of echt tegen diegene te zeggen als het even niet in mijn koppie paste. 

@MyrthedD; dit is echt precies wat ik bedoelde. Het is onmogelijk om nu anderen te troosten omdat ze verdrietig zijn om jou.. Heb gelukkig met mijn vriend gepraat en hij begreep het helemaal. Het is voor hen idd moeilijk voor te stellen hoe het is om zo'n strijd te voeren. Maar ben blij dat ik me nu hierop kan focussen ipv te proberen anderen ook nog gerust te stellen. Denk je dat het enige wat ik nu kan doen is om mijn gevoel er maar te laten zijn? Hoe ging jij ermee om als je echt niet meer weet wat je moest doen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18   
Rebecca18

Als jij vecht voor beter, dan gaat het absoluut beter worden! Probeer te kijken naar wat er nu al beter gaat als eerst!

Ik heb 31 juli mijn intake, dus ik ga in therapie! Ook vechten voor beter! Bij mij gaat het ook met ups en downs. Ik heb momenten dat ik haast niks eet, momenten dat ik extreem gezond eet, momenten dat ik alles eet wat los en vast zit, momenten dat ik 'gewoon' normaal eet.. Heel rot, maar het wordt beter net zoals bij jou!

xxx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD
Op 13-7-2017 om 13:11 zei VeraS1990:

@MyrthedD; dit is echt precies wat ik bedoelde. Het is onmogelijk om nu anderen te troosten omdat ze verdrietig zijn om jou.. Heb gelukkig met mijn vriend gepraat en hij begreep het helemaal. Het is voor hen idd moeilijk voor te stellen hoe het is om zo'n strijd te voeren. Maar ben blij dat ik me nu hierop kan focussen ipv te proberen anderen ook nog gerust te stellen. Denk je dat het enige wat ik nu kan doen is om mijn gevoel er maar te laten zijn? Hoe ging jij ermee om als je echt niet meer weet wat je moest doen? 

Het gevoel accepteren is al een hele belangrijke stap. Dat is moeilijk maar wel nodig om jou en situatie serieus te nemen. Want jij mag er gewoon zijn en zeker ook met dit gevoel. Ik ging er in het begin niet echt op een goede manier mee om want ik duwde mijn omgeving weg en had last van woede. Bij HC heb ik geleerd om te voelen wat er was ipv mijn woedeuitbarstingen. Die uitbarstingen kwamen overigens ook omdat ik me geen raad wist met mijn gevoel. Ik heb geleerd om te praten en te vertellen wat er in me omging. Desnoods via een app/brief. Dit was voor mijn omgeving ook een stuk fijner en zorgde dat zij ook meer konden invoelen hoe ze met mijn situatie om moesten gaan. Het gaat er vaak om dat je dus de omgeving laat weten wat er in je om gaat, want zij kunnen niet in je koppie kijken. Een eetstoornis is voor de omgeving ontzettend ingewikkeld en vaak niet te begrijpen. 

Dus praten praten praten en je kwetsbaar opstellen. Dat was voor mij de sleutel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.