Spring naar bijdragen

Je bent niet mager

Gast
 Share

Aanbevolen berichten

@Sammi, op de middelbare school had ik niet zoveel mensen, dus daar voelde ik me heel alleen. En heb verder nooit met iemand gepraat, ook niet met mijn ouders. Misschien waren ze er wel voor me geweest als ik het had aangegeven, maar ik kon er gewoon niet over praten. Het heeft ook heel lang geduurd voordat ik weer een beetje vertrouwen had in mijn vrienden, maar merk dat ze er nu echt voor me zijn. Gisteravond bv hebben meerdere vrienden me gebeld, alsof ze aanvoelden dat het nu eigenlijk niet gaat..Ben wel heel blij met ze. 

Goed om te horen dat je je weer een stuk rustiger voelt. Voel je je vandaag ook weer wat beter?

Haha wat toevallig! Volgens mij lijken we best veel op elkaar;) Dit is de beschrijving van het boek: 'In this reissue of the popular volume from the Insights for a New Way of Living series, Osho examines the nature of joy from a radically different perspective. With an artful mix of compassion and humor, Osho shows us that joy is the essence of life, that even unhappiness has its root in joy. Osho encourages us to accept joy by being grateful to be alive and for the challenges and opportunities in life, by finding the good in all that we have - rather than setting conditions or demands for happiness. By embracing joy, one comes closer to a true, peaceful, and balanced state.'

Geen dank, het is geheel wederzijds! 

Dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ja @VeraS1990 ik denk ook dat we best op elkaar lijken. Vind je mindfulness ook echt een goed idee, vind het alleen eigenlijk te duur. 

Maar bedacht vandaag dat ik het via mijn werk misschien een cursus kan volgen.. 

Fijn om te lezen dat je vrienden er zoveel mogelijk voor je proberen te zijn. Vind het heel naar voor je dat je door zo'n diel dal heen moet... 

Het word wel écht beter, de tijd zal het leren. Je kan dit Vera, samen strijden we! We trotseren de donkere dagen en over een tijdje blikken we terug en zeggen we: "weet je nog tóen...." 

... maar dan kunnen we ons niet meer voorstellen hoe we ons nu voelen omdat we dan te erg van het leven zijn gaan houden. 

Met een nog mooier scenario zou ik zeggen dan proosten we er een wijntje op! 

Met mij gaat het wel, ben net naar yoga geweest. Wilde naar yin yoga (wil ik eigenlijk altijd maar mag ik niet van mezelf, té rustig) maar wilde vandaag lief zijn. Drie keer raden.... gaat die les niet door! Dus alsnog naar de ashtanga les geweest, haha 😅 

Dat soort dingen kan ik dan gelukkig wel om lachen

Het boek klinkt als een boek wat ik zeker wil lezen! 

Probeer je trouwens wel is te dansen op muziek als je je slecht voelt? Of mee te zingen met een liedje? Dat speelse kan soms heel lekker aanvoelen. 

Ik denk aan je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve@Sammi!

Was weer even in mijn eigen bubbel beland na therapie woensdag. Was een hele dag van half 10 tot half 5.

Haha grappig he! Maar goed idee om te kijken of je via werk een cursus kunt volgen. Ik heb dinsdag de introductie-avond, ga samen met een vriendinnetje. Ben echt benieuwd!

Laten we inderdaad als doel stellen dat we samen over een tijd kunnen proosten met een wijntje! En er dan ook intens van genieten. Weet ook zeker dat we dat ooit kunnen! Ik heb eindelijk het gevoel dat ik woensdag wat stappen heb gezet bij therapie. Kwam er echt aan als een dood vogeltje, maar vooral na mijn 1 op 1 sessie met mijn therapeut was ik echt opgelucht, zo van, ik ben dus toch niet knettergek aan het worden. We zijn nu bij de functies van mijn eetstoornis. Wat zie ik als voor- en nadelen en wat zijn de daarbij horende functies. Ik begin langzaam in te zien waarom ik dit gedrag vertoon en dat het helemaal niet raar als ik bedenk wat ik allemaal heb meegemaakt vroeger. Ik denk dat mijn inzicht van de dag dit was: vroeger ben ik gepest en mocht er dus eigenlijk nooit zijn. Was super onzeker, verlegen en eigenlijk totaal niet mezelf. Thuis kon ik ook nergens over praten en hield ik mezelf ook klein. De eetstoornis is daardoor al mijn ruimte in gaan nemen als een soort van protectie. Van dit is mijn ruimte en daar komt nu niemand meer aan. Ik ben wie ik ben en daar blijf je vanaf. Dus als ik het gevoel krijg dat ik iemand mij ook maar heel klein beetje probeert te veranderen, of mij beperkt in de dingen die ik wil doen, zegt wat ik moet doen, ga ik als een idioot om heen slaan om die ruimte te beschermen. Blijkbaar laten mijn vrienden me zijn wie ik ben en geven me alle ruimte waardoor dat juist heel goed gaat. Maar met mijn vriend werkt dat nu dus echt het tegenovergestelde. Ik krijg het gevoel alsof ik geen adem meer kan halen en maak de raarste sprongen om maar niets van die ruimte kwijt te raken. Uiteindelijk zal ik moeten leren om die ruimte buiten mijn eetstoornis te gaan zoeken..Maar heb besloten om voor nu voor mezelf te kiezen, ik wil echt beter worden. Ook als dat helaas nu zonder vriend betekent...Moeilijke beslissing, maar anders ga ik er echt aan onderdoor. Verder zijn er natuurlijk ook functies zoals controle, veiligheid, iets doen waar je goed in bent etc, maar deze sprong er wel uit bij mij.

Mijn ouders waren 4 maanden in Zweden, maar mijn moeder komt volgende week een weekje terug. Ik ga proberen mijn avondeten iets meer uit handen te geven. Ik kom er zelf niet meer uit en eet dan dus ook niet..Afgelopen week weer afgevallen, dus gaat niet de goede kant op. Heb nu wel de afgelopen dagen met vrienden gegeten, ze hebben voor me gekookt. Echt super lief! Merk dat dat dus voor mij rust geeft, dat ik niet hoef na te denken wat ik moet kopen en koken etc. Dat had jij ook wel toch? Dat je dan vaak bij je schoonmoeder ging eten? Voel me net zo'n klein kind weer haha pff

Wat lekker dat je naar yoga was geweest! Haha en blijkbaar moest het zo zijn dat je die andere les toch ging doen;) Gelukkig kan je erom lachen! Weet niet of je je e-mail hier wilt geven, weet ook niet of dat in een prive berichtje oid kan? Maar dan kan ik het boek naar je sturen!

Goed idee van dansen of meezingen! Nog nooit gedaan, maar wie weet kan het wel opluchten ja. Goede tip!

Heb je leuke plannen het weekend?

Veel liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee lieve @VeraS1990

Altijd fijn als je weer uit je bubbel kruipt. Hoe gaat het nu met je? 

En wat een inzichten heb je opgedaan! Hoe is/voelt dat? Krijg je daardoor wat meer hoop voor de toekomst? 

Kan je nagaan he, je bent pas net begonnen en tegelijkertijd alweer zo ver!

Sterk dat je de relatieknoop door hebt gehakt. Soms is iets stoppen moeilijker dan alsmaar door te blijven gaan. Ben je er ok onder? 

Gingen jullie lang samen?

Ik eet inderdaad (liever) niet meer alleen. Ik kan het niet opbrengen dan goed te eten of überhaupt te eten... Als m'n vriend er niet is eet ik bij m'n schoonmoeder, of vrienden of m'n jongste broertje. 

Al heb ik die struggle ook tegen een goede collega verteld en zij vond samen eten ook leuk. Dus heb ik er weer een slachtoffer bij, gehe 

Voel me niet persee een klein kind, maar meer radeloos met m'n ziel onder m'n arm. Of is dat hetzelfde? ;) 

Wat lief dat je vrienden er zo voor je zijn! En fijn dat je moeder er een weekje is. Hoe is het voor je als je ouders er zo lang niet zijn? 

Dit weekend ben ik met mijn schoonmoeder logeren bij haar moeder; mijn 'schoonoma'. Zo kan ik mezelf thuis even ontvluchten en het is nog erg gezellig ook. Ze woont in een klein dorpje vlakbij Utrecht dus mega vakantie gevoel. 

Hoe is jouw weekend? Heb je nog een mooie bos bloemen voor jezelf gekocht? 

Ik denk aan je. veel liefs, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve@Sammi,

Je boek is onderweg naar je! Ben benieuwd wat je ervan vindt.

Wat fijn dat je met je schoonmoeder naar je moeder bent en dat het nog gezellig is ook! Heel goed om te horen. Een andere omgeving kan soms zo goed werken en een vakantiegevoel in eigen land is helemaal top! Is het vandaag bij jullie ook zo lekker weer? Kan je nog heerlijk van de zon genieten ook.

Het gaat wel redelijk met me:). Gister met mijn vriend gepraat en dus voor mezelf gekozen. Erg moeilijk maar ergens luchtte het ook wel op. Kan me nu echt op mezelf focussen zonder dat ik me daar schuldig over voel. We kenden elkaar ook nog niet zo lang, vanaf begin dit jaar. Dat maakte het misschien ook moeilijk, want hij leerde me echt op het moment kennen dat mijn ES sterker was dan ooit.. 

Ik ben heel blij met de nieuwe inzichten van afgelopen woensdag. Het lijkt alleen nog zo ver weg hoe ik dit kan doorbreken oid. Ben blij dat ik daar hulp bij heb want alleen zou ik het niet kunnen bedenken. Ik hoop met name dat ik leer om ooit iemand toe te laten in mijn leven. Want hoe fijn vrienden en familie ook zijn, soms voelt het toch ook echt alleen. Maar het klopt, het geeft wel weer wat meer hoop voor de toekomst. En dat probeer ik vast te houden!

Wat fijn dat je een nieuw slachtoffer erbij hebt haha! Ook al kan je dat geen slachtoffer noemen want het is volgens mij hartstikke gezellig om met jou te zijn. Haha, die vergelijking zouden we ook kunnen maken:p Maar ziel onder je arm, ja dat klinkt herkenbaar. Toch fijn dat we dan mensen hebben waar we nu samen mee kunnen eten he? Ik mis mijn ouders wel nu..Vroeger heb ik nooit echt steun van hen gehad en het voelde beetje alsof zich dat weer ging herhalen. Dus ben heel blij dat mijn moeder een weekje komt. Kan mij goed voorstellen dat jij die steun ook mist vanuit je moeder? Of vangt je schoonmoeder ook een groot deel op?

Ik ben gister nog naar de gay pride geweest, hilarisch! Echt gelachen, was heel fijn. En mijn beste vriend zei zo iets goeds: veer, kijk eens om je heen, iedereen hier accepteert zoals hij/zij is, als zij het kunnen, kan jij het ook. Dus was een goede afleiding! Ga straks met een vriendinnetje naar de parade in Utrecht en op de terugweg nieuwe bloemetjes kopen;)

Jij morgen ook weer aan het werk?

Veel liefs! Hopelijk kan je genieten van je boek in het zonnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sammi: ik moest nog denken aan je advies van meezingen en dansen. Dit liedje maakt mij zo blij: free at last van roaman ft Ny Oh, Sam Garrett & Jesse Sheehan. Krijg kippenvel van de tekst! Wilde ik nog graag met je delen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee @VeraS1990,

Het was dit weekend echt perfect weer. Juist omdat het zaterdag regende mocht ik van mezelf niksen - naast het feit dat ik niets te doen had behalve een boek lezen. Had om mezelf te dwarsbomen expres geen hardloopkleding o.i.d. meegenomen. Vind het met mooi weer moeilijk om niet toe te geven aan bewegingsdrang, dus vind ik het stiekem fijn als het gewoon regent en prutweer is op een vrije dag. Zondag scheen de zon volop, maar had ik te weinig energie om ook maar iets te doen dus werd het slapen in de zon. Prima !

Al moet ik zeggen dat ik vorige week wel echt een goede week heb gehad, heb sinds jaren weer een eierkoek gegeten (dat vond ik vroeger zo lekker en dat wilde ik al heel lang eten maar mocht ik niet) en dat maakte me erg blij. Hoe simpel kan het soms zijn he...

Het klinkt alsof je een fijn weekend hebt gehad Vera. De parade is zo leuk! Ben je in de zweefmolen geweest?? Dat is mijn favoriet :)    Hoe gaat het nu met je?

Wat een leuke muziek van Roaman, raak er helemaal van in de vakantiestemming! Doet me beseffen dat ik weer op zoek wil naar een pianoleraar, zodat ik me weer wat kan vermaken met pianospelen (voor oefenen is les een pre anders haak ik weer snel af). Muziek maken kan soms behoorlijk therapeutisch werken, al je emoties kwijt in de toetsen van de piano. Mmm!

Bespeel jij een instrument? Zo ja, herken je dat gevoel?

Zou het je heel erg gunnen dat je iemand toe leert te laten in je leven. Door zoveel over jezelf te leren en daarin bewust keuzes te leren maken, zal je een partner vinden die bij je past en het beste in je naar boven haalt. Daar heb ik helemaal vertrouwen in, je bent een super leuk & mooi mens. :)

Zeker fijn dat we mensen hebben waar we mee kunnen eten. Hopelijk kan je hierdoor weer wat beter eten, zodat je wel energie behoud om oa je werk te blijven doen. Merk jij het ook zo snel als je een paar dagen slecht hebt gegeten? Dat je dan wakker word alsof je bent overreden door een vrachtwagen....

Weten je ouders van je gemiste steun uit het verleden en hoe je dit graag anders wilt/hoopt te zien? Waren ze er bewust niet of hebben ze nooit doorgehad dat je je zo alleen voelde tijdens je opvoeding?

De steun van mijn moeder (vader ook) mis ik zeker en dat doet me erg veel verdriet. Vooral het feit dat ze van niets weten terwijl ik ze vroeger alles wel vertelde. Ben nu echt veel te bang dat mijn moeder de strijd met me aan zal gaan of dat ze het gedoe rondom eten weer gezeur vindt. Wil dit graag bespreken tijdens therapie en ben erg benieuwd of mijn ouders bij de behandeling betrokken zullen worden. Nu zijn mijn ouders drie weken op vakantie wat ik echt een verademing vind, want afgelopen periode ontliep ik ze eigenlijk een beetje.

Mijn schoonmoeder doet erg haar best en probeert op haar manier voor me te zorgen. Daar ben ik haar erg dankbaar voor. Al kan ik er met haar niet over praten (ze heeft een Niet Aangeboren Hersenletsel door een tumor in haar hoofd) waardoor ze zich niet meer in kan leven en met een soort kokervisie leeft. Ze zal me dus nooit kunnen begrijpen, of het proberen, maar houdt wel rekening met me en daar haal ik op dit moment erg veel steun uit.

Zo'n weekendje bij haar moeder op bezoek is dus voor mij fijn, maar voor haar ook omdat ze anders haar familie niet kan bezoeken. Ze mag zelf niet autorijden doordat ze maar één oog heeft waarmee ze kan zien (beschadiging opgelopen tijdens de operatie). Dus zo zorgen we (en zijn we er) eigenlijk voor elkaar.

Ben vandaag inderdaad weer aan het werk, maar had even een ikookvanmij onderbreking. Ga nu weer aan de slag!

Ben jij ook weer aan het werk vandaag? Hopelijk kan je je een beetje concentreren.

Veel liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.