Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Intake - Behandelcentrum Ursula

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Aanstaande maandag 10 juli heb ik me intake bij behandelcentrum Ursula. 

Hoe ziet zo'n intake er uit en wat willen ze allemaal van je weten?

Hoe kan je je het beste voorbereiden op zo'n intake? 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Spannend ! 

Als je geweest zou je dan willen vertellen hoe het was?
Ik ben bezig met mijn aanmelding daar namelijk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@IV93ik zal je zeker op de hoogte houden, en alvast heel veel succes. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lucy

@Mandyhelfrich ik ben zelf niet bij de Ursula onder behandeling geweest, maar de meeste intakes gaan ongeveer op dezelfde manier. Er wordt met je gepraat over je leven, je dagelijkse bezigheden, je gezinssamenstelling, enz. Verder gaat men vaak in op de oorsprong van je eetstoornis en vertel jij wat over het ontstaan en het beloop. Niet overal hoef je te wegen en te meten, ik weet niet hoe dat bij de Ursula is. Soms zit je met 1 iemand, soms heb je een paar gesprekken met bv. een psycholoog, een arts en een therapeut. Die zullen allemaal andere vragen stellen, ieder vanuit z'n eigen beroep. 

De enige tip die ik je kan geven is om zo eerlijk mogelijk te zijn. Je behandeling wordt samengesteld op basis van wat jij daar deelt. Dus ga niet stoer doen en zeggen dat het allemaal wel meevalt en houd ook geen dingen achter. Er zijn misschien dingen waar je je voor schaamt, maar die mensen hebben werkelijk ALLES al een keer voorbij horen komen dus zij kijken nergens meer van op. Wees daarom ook eerlijk over de dingen die eng zijn om uit te spreken, want alleen met het volledige verhaal kunnen zij voor jou een goed behandeltraject samenstellen. Heel veel succes!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Hoi Mandy!

Een intake is vaak een aantal gesprekken met verschillende mensen. Een psychiater/psycholoog/dietiste/therapeut. Deze mensen zie je vaak voorbij komen op een intake. Zij zullen je vragen stellen over je leven, dingen waar je tegenaan loopt, je eetpatroon en compensatie eventueel. Lichamelijk onderzoek is vaak ook: wegen meten en soms ook je bloeddruk/bloedprikken. 

Ze zijn meestal ook benieuwd hoe je eetstoornis eruit ziet en wat je allemaal al voor behandelingen gehad hebt. Hoe je omgeving erin staat en hoe het met je motivatie is.
Ik ben zelf nooit bij Ursula geweest, maar de meeste intakes zijn op globale wijze hetzelfde.

Succes!!

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@IV93vandaag heb ik me intake bij ursula geweest. Het is wel verstandig dat je 1 of beide ouders mee neemt. Als je nog bij de ouders woont kiezen ze ervoor om met jou apart en met je ouders apart een gesprek te doen, je wordt niet gewogen en gemeten, uiteindelijk wordt je weer naar de wachtruimte gebracht en wordt er overlegt met een supervisor en dan wordt je er weer bij gehaald om te bespreken welke behandeling jij interesant vindt. Ook wordt er als je nog thuis woont een extra gesprek ingepland dit is met je volledige gezin. Uiteindelijk krijg je binnen een week een adviesgesprek en daar wordt in besproken welke behandeling je gaat doen. Heel veel succes met je behandeling 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
23 minuten geleden zei Mandyhelfrich:

@IV93vandaag heb ik me intake bij ursula geweest. Het is wel verstandig dat je 1 of beide ouders mee neemt. Als je nog bij de ouders woont kiezen ze ervoor om met jou apart en met je ouders apart een gesprek te doen, je wordt niet gewogen en gemeten, uiteindelijk wordt je weer naar de wachtruimte gebracht en wordt er overlegt met een supervisor en dan wordt je er weer bij gehaald om te bespreken welke behandeling jij interesant vindt. Ook wordt er als je nog thuis woont een extra gesprek ingepland dit is met je volledige gezin. Uiteindelijk krijg je binnen een week een adviesgesprek en daar wordt in besproken welke behandeling je gaat doen. Heel veel succes met je behandeling 

Thanks voor de info...! 
Hoe voelde de intake voor jou? Vond je het prettig?

En mag ik vragen binnen welk zorgpad je instroomt? (Jeugd, anorexia of boulimia)
Want ik las in mijn brief niks over iemand meenemen. 
Wel fijn om te weten dat je niet gewogen en gemeten word. Dat vind ik altijd zo naar als je mensen voor de allereerste keer ontmoet. 

Ben benieuwd welke behandeling je uiteindelijk gaat volgen. In elk geval mega dapper dat je gegaan bent! X

(Ik heb gelukkig nog 5 weekjes hihi)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@IV93bij mij is het nog een twijfel geval als ik bij de jeugd of de volwassene hoor, ik ben nu net 19 dan zou je eigenlijk bij de volwassene mogen maar omdat ik nog thuis woon hebben ze liever dat ze ook het gezin erbij betrekken. Verder weet ik nog niet welke behandeling ik ga volgen dat krijg ik aankomend vrijdag te horen. Verder had het een hele fijne uitstraling, was heel huiselijk ingericht. Ook hebben ze gezegt dat alles op vrijwillige basis is, dit houd in dat ze je niet mogen dwingen om een behandeling te doen uiteindelijk bepaal je zelf wat je wilt, dit gaf mij ook wel een fijn idee. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Het klinkt wel als een fijne plek Mandy wat je omschrijft! Wat denk je dat ze je vrijdag gaan adviseren? En wat hoop je?

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Ik heb vandaag me adviesgesprek gehad, ga na de zomervakantie begin met individuele behandelingen, helaas zal dit wel meerdere jaren duren voordat je volledig van de eetstoornis af bent. Ook is deze behandeling halverwege altijd nog bij te stellen. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
2 uur geleden zei Mandyhelfrich:

Ik heb vandaag me adviesgesprek gehad, ga na de zomervakantie begin met individuele behandelingen, helaas zal dit wel meerdere jaren duren voordat je volledig van de eetstoornis af bent. Ook is deze behandeling halverwege altijd nog bij te stellen. 

Ga je meerdere therapie onderdelen p.w. volgen? Wel heftig om te horen lijkt mij altijd? Zo'n meerjarenplan. 
Zie je het zitten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@IV93volgens de psycholoog waarmee ik gisteren dit gesprek heb gehad zit ik nu in de fase dat ik ga toegeven aan de eetstoornis, wat ik eerst nog niet kon. Na de vakantie heb ik een behandelplan gesprek en daar wordt in besproken hoe we de behandeling ga doen, dus daar weet ik zelf ook nog niet heel veel van af. Zelf was ik er al op voorbereid dat ik een behandeling zou doen die meerdere jaren zou duren dus dat was niet echt een schok 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

@Mandyhelfrich : Hoe is het nu met je? Al meerdere gesprekken gehad?

Ik had eergisteren mijn intake. Gesprek met de psycholoog van 1,5 uur (normaal een uur). 
Vandaag besproken in het behandelteam, advies: Intensieve behandeling met verblijf.

Word zsm gebeld om een afspraak in te plannen met de betreffende afdeling. Wachttijden schijnen niet schokkend lang te zijn dus dat is goed. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@IV93ik ga een individueeel behandeling volgen, ben er wel tevreden, onder voorbehoud kan ik me studie na de vakantie gewoon gaan afronden, alleen als ik merk dat me school of behandeling er onder gaan leiden zal ik wel een jaar over moeten doe. Ik heb me behandelplangesprek 17 augustus. Voor de rest gaat het wel redelijk, begin te merken dat die eetstoornis steeds lastiger wordt om er tegen in te gaan. hoe gaat het nu met jouw? ben je het eens met je behandeling?

Hoe veel dagen zal je in verblijf zijn per week? 

Heel veel succes en sterkte alvast 😘 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
31 minuten geleden zei Mandyhelfrich:

Ik heb me behandelplangesprek 17 augustus. Voor de rest gaat het wel redelijk, begin te merken dat die eetstoornis steeds lastiger wordt om er tegen in te gaan. hoe gaat het nu met jouw?

Goed dat je dan 17 aug. dat gesprek hebt. Hopelijk kan je dan snel goed van start zodat je voldoende weerstand kan blijven bieden. Mooi doel om studie en therapie te kunnen blijven combineren lijkt me.

Ik sta erachter. Wist ergens wel dat dit eraan zat te komen, en misschien nog wel belangrijker. Dat dit voor nu inderdaad het beste is. Ga er gewoon vol voor zodat het in de toekomst nooit meer nodig is. 
Geen idee hoeveel dagen precies. Tussen de 5 en 7 gok ik. Dat hoor ik allemaal tijdens de intake met het intensieve team. Hopelijk bellen ze aankomende week ergens om alles vast te stellen zodat ik een beetje weet waar ik naartoe leef. 

Jij ook X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.