Born2move

10 stappen terug

33 berichten in deze discussie

Help. 

Ik lees het zelfhulp boek en zie niks andere dan herkenning.

ik wil er vanaf en ga het echt oppakken.

MAAAR

de stomme Es lijkt met de minuut te groeien ....

herkenbaar?

verschrikkelijk is het 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben nog niet zover dat ik aan hulp toe ben.

Het groeiende gevoel herken ik wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Born2move

Dat lijkt me confronterend zeg, dat je zo veel herkent! 
Het is voor mij zeer herkenbaar dat de eetstoornis groeit als je een stap richting herstel zet. Logisch ook, hoe meer je ertegen in vecht (al is het maar door dit soort dingen te lezen) voelt de eetstoornis dat er tegengesputterd wordt. Dit vind-ie natuurlijk helemaal niet leuk en haalt alles uit de kast om jou terug te winnen.

Kan je wel iets met het boek denk je?

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MyrthedD de herkenning is al fijn.

de opdrachtjes moeten nog komen. Ik ben bij eerste hfst.

@dianab hoe bedoel je dat? Nog niet aan toe? Als je het delen wilt ?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou het angstvallig geheim en blijf nog een beetje hoop houden dat ik het zonder hulp kan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei dianab:

Ik hou het angstvallig geheim en blijf nog een beetje hoop houden dat ik het zonder hulp kan

Denk je dat er

vermoeden in je omgeving heerst?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En @Born2move wat stoer dat je met een zelfhulpboek bent begonnen. Vind je de herkenning fijn om te lezen of confronterend? 

Heb je naast het boek andere hulp? En/of weet je omgeving ervan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei dianab:

Ik heb het m'n lief verteld. En het voelt zooo veeel minder allleen 

33 minuten geleden zei Sammi:

En @Born2move wat stoer dat je met een zelfhulpboek bent begonnen. Vind je de herkenning fijn om te lezen of confronterend? 

Heb je naast het boek andere hulp? En/of weet je omgeving ervan?

De herkenning. Laat me zien dat ik echt een es heb. Hoewel ik als ik in de spiegel kijk Enz enz. Vind van niet.

maar mischien heb ik wel een verknipt spiegel beeld.

ik merk ook als je leest over "ervarings verhalen" dat ik het ook wel als "tips" zie.

maaaaaar 

het gaat echt niet goed op het moment met mij.

en ik ben zelfs te zwak om een ondergewicht te creeeren. (Bizarre gedachte). Maar zo gaan die stomme hersenen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap dat het op kan luchten om te vertellen maar ik ben bang dat mijn man zich overdreven veel zorgen gaat maken en me in de gaten gaat houden.

Ondertussen ben ik veel aan het nadenken over mogelijke oorzaken, heb jij dat ook of weet jij waar het bij jou vandaan komt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dianab Goed dat je ermee bezig bent wat de orzaken van je eetissues zouden kunnen zijn! Hou daarbij in gedachte dat het niet per se een "groot", opvallend iets hoeft te zijn.

@Born2move Herkenbaar dat je andermans ervaringen als "tips" ziet. Ik zag járen geleden, voordat ik überhaupt een ES had, een docu over een meisje met boulimia en bij alles wat zij over braken vertelde, bv. hoe je dat beter/makkelijker kan doen, dacht ik: "Hmm handig om te weten!" Op een gegeven moment zei ze in de docu zelfs zoiets van, als je dit als een soort tips opvat heb je echt een probleem. Alsnog dacht ik, nah ik niet hoor. Ik ben daardoor zelf heel terughoudend geworden om echt dat soort details te delen met anderen die nog midden in hun ES zitten.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dianab ik ben het zelfhulp boekje gaan doen. (Nog in het begin hoor). 

Wat ik er al uit zie komen is dat ik mega moeite heb met emoties. Van me zelf vooral maar ook wel v anderen.

maar d'r komt vast nog veel meer uit.

morgen avond gaat m'n lief de weegschaal (ik hoop verstoppen ) hij zegt overrijden en weg gooien.

gemengd dubbel qua gevoel.

maar d'r is ook een trots

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Jessie. Fijn dat je benoemd dat het niks groots hoeft te zijn. Als ik andere lees zijn er altijd wel ernstige redenen en en dat heb ik helemaal niet. Fijne jeugd, een heel prettig leven en geen grote onzekerheden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Born2move. Wel echt een stap in de goede richting dus met hulp van je lief 

Mijn beste vriendinnen zitten in moeilijke relaties waardoor ik meestal niet veel over mezelf vertel omdat dat eigenlijk altijd goed gaat

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 hours ago, dianab said:

@Jessie. Fijn dat je benoemd dat het niks groots hoeft te zijn. Als ik andere lees zijn er altijd wel ernstige redenen en en dat heb ik helemaal niet. Fijne jeugd, een heel prettig leven en geen grote onzekerheden. 

Misschien heb je er wat aan om "als.. dan.."-zinnen af te maken. Dat kan wel eens helpen om je gedachteproces inzichtelijker te maken.

Als ik afval, dan...? Wat bereik je dan? Het zou bv. kunnen zijn: Als ik afval, dan heb ik een mooier lichaam. En dan pak je dat laatste weer: Als ik een mooier lichaam heb, dan...? En wat je daar opschrijft, gebruik je weer voor de volgende als-zin en zo ga je steeds door.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei dianab:

@Born2move. Wel echt een stap in de goede richting dus met hulp van je lief 

Mijn beste vriendinnen zitten in moeilijke relaties waardoor ik meestal niet veel over mezelf vertel omdat dat eigenlijk altijd goed gaat

Hopelijk ga je beseffen dat jouw verhaal er ook toe doet lieve Dianab.

Doordat je niets heftigs in je leven hebt meegemaakt, maakt dat jouw strijd rondom eten niet minder heftig dan die van een ander.

@Born2move je hebt me geïnspireerd om ook een zelfhulpboek aan te schaffen. Dat kan geen kwaad tot mijn behandeling zal starten...

En wat knap dat je de weegschaal weg doet. Ik ben erg benieuwd hoe dat je gaat bevallen.

Woon je samen met je vriend? Hoe reageerde hij toen je het vertelde? Was het voor hem donderslag bij heldere hemel of had hij het wel aan zien komen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Sammi:

Hopelijk ga je beseffen dat jouw verhaal er ook toe doet lieve Dianab.

Doordat je niets heftigs in je leven hebt meegemaakt, maakt dat jouw strijd rondom eten niet minder heftig dan die van een ander.

Misschien kom ik toch door jou berichten tot nieuwe inzichten @Sammi

Ik heb het gewoon erg goed. Als ik eens de tijd neem om met vriendinnen af te spreken gaat het vaak over financiële problemen, dan kom ik niet meer met mijn  twijfel over welke vakantie ik zal nemen.

Of over een echtgenoot die moeilijk is , dan kan ik niks meer zeggen over mijn man die altijd achter me staat, die me pusht om geld aan mezelf uit te geven. 

Bij alle mensen die dicht bij me staan heb ik dat gevoel; dat ik niet mag klagen

En nu ben ik ook, wat een succesnummer maar niet heus , met 2 vingers in mijn neus ( uuuh keel) succesvol afgevallen

Geen idee hoor of ik het in die hoek moet zoeken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Sammi goed te horen. Welk boek??

er vielen vallen een hoop kwartjes bij m'n vriend. Ja hij woont bij me.

maar hij houdt me nu ook in de gaten natuurlijk. Maar ik kan nu ook uitleggen als ik stress heb wat de reden dan precies is..

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Born2move:

@Sammi goed te horen. Welk boek??

er vielen vallen een hoop kwartjes bij m'n vriend. Ja hij woont bij me.

maar hij houdt me nu ook in de gaten natuurlijk. Maar ik kan nu ook uitleggen als ik stress heb wat de reden dan precies is..

Patronen doorbreken. Kan hem vanmiddag ophalen bij afhaalpunt dus hoop vandaag of morgen te beginnen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@dianab vind je het prettig als we zo met je meedenken? Is dit waar je naar op zoek bent op het forum?

Het leest alsof je jezelf minder belangrijk maakt dan een ander als je het gevoel hebt dat je niet mag klagen. 

Wat zou je willen bespreken met mensen die dicht bij je staan? 

... of waarover zou je is goed willen klagen? 

Of wellicht wil je het hier bespreken en/of doe je dit al door het zoeken van herkenning 

ps praten over je strijd met eten is geen klagen!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank weer voor je reactie Sammi.  Ik denk dat dat het ook een beetje is. Dat andere meedenken wat er nou eigenlijk speelt vind ik super fijn. 

Ik heb denk ik nog nooit zoveel over mezelf nagedacht en ik denk dat ik nu op een punt zit dat dat nodig is

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Born2move hoe gaat het vandaag met je? Zie je er tegenop om de weegschaal weg te gooien of ben je er blij mee?

Heb je al verder gelezen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Born2move!

Hoe is het met je boek? Ben je al wat verder?

Liefs  Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-7-2017 om 10:54 zei dianab:

@Born2move hoe gaat het vandaag met je? Zie je er tegenop om de weegschaal weg te gooien of ben je er blij mee?

Heb je al verder gelezen?

Goede morgen, 

sry dat ik even stil was.

week geen weegschaal en vanmorgen helaas anderhalf kilo zwaarder.

het enige wat ik voel is er moet nu 3 af en hoe gaan we dat doen...

Ik wil in Mm hoofd wel v es af en v die onrust. Maar aankomen neeeeeeee.

dus tja hoe gaat dit ooit over.

ik ben wezen stadten van de week.

bijna alle kleding staat niet, te groot...

1 pakje in xs wat leuk stond gekocht ...

maar ik zag zelf alleen maar een dikke koe  in de spiegel.

daarna gingen we naar een muziekband in de stad. Dat was wel leuk....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-7-2017 om 19:35 zei MyrthedD:

Hoi Born2move!

Hoe is het met je boek? Ben je al wat verder?

Liefs  Myrthe

Hai mythe 

dank je wel.

het boek is al bijna uit.

het geeft veeeel inzichten, maar ES in m'n hoofd is zoooo sterk.

nu ik na een week gewogen heb en dit tegen valt. Denk ik alleeen maar hoe gaan we dit eraf krijgen. 

Aantal keer sport moet meer en eten moet minder. Maar wellicht ben ik er weer te zwak voor om dit te laten slagen .

ja alle slechte gedachtes.

maar ik krijg ze niet uit M'n hoofd helaas.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden