Spring naar bijdragen
Rebecca18

Vakantie - Mensen veranderen

Aanbevolen berichten

Rebecca18   
Rebecca18

Hoihoi,

Ik typ dit vanuit mijn tentje in Zeeland. Ik lig hier met een vriendin naast mij. Ik heb haar drie jaar geleden leren kennen op een kamp. Dikke vriendinnen zijn we geworden, ik zag en spreek haar 4 keer in het jaar maar dat is ook goed en fijn! Nu ben ik voor het eerst zonder ouders op vakantie en met haar. Ik keek ernaar uit, want zij is toch mijn beste vriendinnetje?

Nu ik hier lig voelt het alsof we vreemden voor elkaar zijn. Waar ik haar eerst alles vertelde wat er in mij omging, vertel ik nu niks meer. Waar ik eerst geluksmomentjes voelde als ik naar haar keek,voel ik nu niks meer. Ze is veranderd en ik ben veranderd. Zij is sinds een paar maanden single en is niet zonder haar telefoon en jongens op de app te zien. Ik ben meer in mezelf keert als ooit.. ik kan niet genieten, ik voel me moe, depressief en schuldig.. waar is de vriendschap naartoe? Heb ik ervoor gezorgd? Is dit een van de vele vrienden die ik kwijt ben raak?

xxx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blackmos   
Blackmos
4 minuten geleden zei Rebecca18:

Hoihoi,

Ik typ dit vanuit mijn tentje in Zeeland. Ik lig hier met een vriendin naast mij. Ik heb haar drie jaar geleden leren kennen op een kamp. Dikke vriendinnen zijn we geworden, ik zag en spreek haar 4 keer in het jaar maar dat is ook goed en fijn! Nu ben ik voor het eerst zonder ouders op vakantie en met haar. Ik keek ernaar uit, want zij is toch mijn beste vriendinnetje?

Nu ik hier lig voelt het alsof we vreemden voor elkaar zijn. Waar ik haar eerst alles vertelde wat er in mij omging, vertel ik nu niks meer. Waar ik eerst geluksmomentjes voelde als ik naar haar keek,voel ik nu niks meer. Ze is veranderd en ik ben veranderd. Zij is sinds een paar maanden single en is niet zonder haar telefoon en jongens op de app te zien. Ik ben meer in mezelf keert als ooit.. ik kan niet genieten, ik voel me moe, depressief en schuldig.. waar is de vriendschap naartoe? Heb ik ervoor gezorgd? Is dit een van de vele vrienden die ik kwijt ben raak?

xxx

Hoi Rebecca, 

Wat moet je je eenzaam voelen nu.. kun je het morgen bespreekbaar met haar maken? Dat je je zo voelt? Of het zo ervaart? Misschien voelt zij wel hetzelfde doordat ze zo met haar telefoon bezig is. 

Wat vervelend dat dat juist nu moet gebeuren. Nu je voor het eerst alleen weg bent. Kun je eventueel eerder terug naar huis als je dat zou willen? 

Ik hoop van harte dat jullie het er morgen over kunnen hebben en alsnog een leuke vakantie krijgen! Ik wens je veel sterkte. 

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
VeraS1990   
VeraS1990

Lieve @Rebecca18,

Wat vervelend om dit te lezen:( Vind het heel naar dat je je zo voelt. Maar idd, ik denk dat het goed is om het hier juist met haar over te hebben. Hoe moeilijk dat misschien ook is. Maar het kan ook erg opluchten en wie weet kunnen jullie er daarna toch nog een leuke vakantie van maken! Want dat gun ik je zo erg.

Sterkte en een dikke knuffel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie   
Jessie

Eens met wat de dames boven mij al zeggen: Maak dit bespreekbaar met haar. Het is mooi dat je ziet dat jullie allebei anders doen en dat het dus niet alleen jouw of alleen haar "schuld" is. Als je over zoiets begint, is het altijd handig om vanuit jezelf te spreken. Anders loop je het risico dat het verwijtend overkomt. Vertel haar dat het voor jouw gevoel anders is tussen jullie en vraag of zij dat ook zo beleeft, bijvoorbeeld. Je kan daarbij vertellen dat je sowieso niet lekker in je vel zit en je misschien wat sneller terugtrekt nu.

Het is in elk geval echt nog véél te vroeg om te zeggen dat je een vriendin verloren bent :) Maar het kan altijd gebeuren dat een vriendschap eerst vanzelf ging en dan ineens niet meer. Dan moet je de vriendschap even een handje helpen door erover te praten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93   
IV93

Aah lieverd,

Wat naar!
Zo herkenbaar van mijn eerste vakantie met 3 vriendinnen (ook in Zeeland). Hielden zich totaal niet aan de afspraken en was compleet kut en naar. 
Ik heb toen de fout gemaakt het niet bespreekbaar te maken. Of het zou hebben geholpen weet ik niet. Dat weet je tenslotte nooit. Maar je weet niet hoe zij zich voelt. Misschien wel precies hetzelfde en kan het bespreekbaar maken jullie dichterbij elkaar brengen dan ooit! Vecht voor je vriendschap meis. Echte vrienden raak je niet zo makkelijk kwijt.

X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
definitelybeautiful   
definitelybeautiful

Dit is superherkenbaar, toen ik na mijn eindexamen op reis ging met vrienden was mijn beste vriendinnetje uit de groep ineens echt een vreemde voor me.

Het klinkt kut maar sommige vrienden zijn niet gemaakt om zo lang met elkaar samen te zijn. Zo moet ik er niet aan denken om met elk van mijn vrienden een huis te delen bijvoorbeeld. Een therapeut gaf me ooit een advies over 'verschillende soorten vrienden'. Sommige vrienden zijn voor lange serieuze gesprekken, anderen voor grapjes en plezier maar zeker niet voor diepgang, en met weer andere zou ik zes jaar in een tentje in Vietnam kunnen liggen, bij wijze van spreken.

Ik ben het zeker eens met de bovenstaande reacties, dat je dit absoluut het best bespreekbaar kunt maken. Maar hou ook de verschillende soorten vriendschappen in het oog. Het kan ook zo zijn dat jullie hartstikke goede vriendinnen zijn, maar dat samen op vakantie gaan niet zo jullie ding is. Dat betekent niet dat je haar kwijt bent of dat jullie minder goede vrienden zijn dan je dacht. Zoek in dat geval naar wat wel voor jullie werkt en blijf dat vooral doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88   
lianne88

Hoe is het nu @Rebecca18?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18   
Rebecca18

Lieve mensen,

lief dat jullie allemaal reageerden!! 

Ik heb het er wel een soort met haar over gehad. We hadden het erover dat ze zo veranderd is en dat ik dat heel erg wennen vind en haar soms dan ook overweldigend vind. Ik legde haar uit dat het kwam omdat ik me niet zo goed voel enzo.

Het is wel iets beter nu, maar ik vind het heel moeilijk om het gezellig te maken omdat we veel eten op vakantie en ik heb veel angst voor maandagochtend, m'n intake... maar we gaan morgen naar haar huis en de volgende dag ga ik naar huis. 

Liefs xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.