Spring naar bijdragen
Rebecca18

uitslag intake PsyQ

Aanbevolen berichten

Rebecca18

Ik heb gisteren mijn intake gehad bij PsyQ. Daar zeiden ze dat ik anorexia heb. Zoiets wil je helemaal niet hebben, maar toch was ik heel erg opgelucht en eigenlijk ook wel een beetje blij om dat te horen. Herkent iemand dit?

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Zeker. Het is een stukje erkenning. Want ergens wist je natuurlijk wel dat het zoiets zou zijn.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

@Rebecca18 dat is geen abnormale gedachte en ik herken het zeker bij mezelf. Aan de ene kant wil je geen anorexia hebben, maar aan de andere kant ook weer wel, want dan is er echt iets met je aan de hand. Wat ging er naast opluchting en blijdschap nog meer door je heen toen je de diagnose hoorde? Hoe gaat het nu met je?

Wat zijn de verdere stappen? 

Succes in je behandeling! 

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
chiara

Ha Rebecca,

Goed dat je hier deelt over hoe je je over de uitslag voelde. Ik kan me goed voorstellen dat er, bij het horen van die diagnose, allerlei verschillende gedachten kunnen spelen. Natuurlijk is het helemaal niet fijn om anorexia te hebben, maar ik kan me voorstellen dat het daadwerkelijk krijgen ook voor opluchting kan zorgen. Zoals Irina zegt is er dan 'echt iets aan de hand' en wordt dat bevestigd, wat misschien ook als (h)erkenning van jouw strijd kan voelen. 

Verder ben ik ook erg benieuwd hoe het gesprek verder voor je was en wat het opriep. Zou je daar iets over kwijt willen?

Groetjes,

Chiara

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

Hee, 

Fijn dat je je intake hebt gehad. Zo'n ziekte wil je inderdaad niet hebben. Maar weten dat je iets hebt is stap 1 naar genezing.
Heb je ook met PsyQ kunnen bespreken wat zij nu voor jou kunnen doen om je weer op weg te helpen?

X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Heej Rebecca,

Ik kan me goed indenken dat je je opgelucht voelde. Het is natuurlijk heel confronterend en pijnlijk om zoiets te horen maar het heeft dan wel een plekje zegmaar. Dat herken ik bij mezelf ook wel. Het heeft een naam dus je kan er iets aan doen!

Hoe ziet het verder eruit bij PsyQ? 

De eerste stap naar genezing is gezet!

Liefs Myrth

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

Sorry dat ik nooit gereageerd heb! Ik wist niet hoe ik moest uitleggen hoe het gaat en ik wilde liever iedereen op afstand houden...

Ik ben nu inmiddels een maand verder, na de intake. Ik weet nog niet wanneer mijn behandeling start, maar ik ga groepstherapie volgen. Met 3 fases, waarin ik in de eerste fase ga werken aan m'n eetpatroon en alles wat daar omheen is.

Dus het is spannend, vooral wanneer het begint!

Liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
chiara

Geen sorry nodig, Rebecca! Je mag reageren wanneer het voor jou fijn voelt/iets oplevert om hier te schrijven; als dat even te moeilijk is hoef je je daar nooit voor te verontschuldigen :-).

Dat lijkt me inderdaad spannend, zeg. Hebben ze van tevoren niks aangegeven over de wachttijd na de intake? Hoe kijk je er tegenaan om binnenkort te gaan beginnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

Het gekke is dus dat ik ZO graag wil beginnen! Ik wil zo graag vechten tegen die gekke gedachten en gevoelens. Ik ben er zo klaar mee dat ik me steeds zo rot voel.. Het frustreert me nu vooral heel erg dat ik het zelf niet echt aan kan vechten en dus nu maar niks moet doen tot de behandeling.

Ze hebben eerst gezegd dat het begin september, eind augustus zou zijn. Maar dat gaat niet meer lukken denk ik...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88
45 minuten geleden zei Rebecca18:

Het gekke is dus dat ik ZO graag wil beginnen! Ik wil zo graag vechten tegen die gekke gedachten en gevoelens. Ik ben er zo klaar mee dat ik me steeds zo rot voel.. Het frustreert me nu vooral heel erg dat ik het zelf niet echt aan kan vechten en dus nu maar niks moet doen tot de behandeling.

Ze hebben eerst gezegd dat het begin september, eind augustus zou zijn. Maar dat gaat niet meer lukken denk ik...

Hoelang sta je al op de w8tlijst na adviesgesprek?  en welke locatie?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

@lianne88 Ik sta nu een maand op de wachtlijst en het is de locatie Rotterdam Kralingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
4 uur geleden zei Rebecca18:

Kun je niet opbellen om te vragen hoe lang het nog ongeveer duurt. Kan me voorstellen als ze zo'n indicatie geven je daar ook naartoe leeft, en terecht!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88
Op 30-8-2017 om 22:06 zei Rebecca18:

@lianne88 Ik sta nu een maand op de wachtlijst en het is de locatie Rotterdam Kralingen.

Thanxs, andere locatie dan mij dus ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.