Spring naar bijdragen
LittleAngel

Eetstoornis; echt of niet?

Aanbevolen berichten

LittleAngel   
LittleAngel

Ik heb een vraag rondom mijn eetstoornis (niet gediagnoseerd.)

Maar eigenlijk vraag ik me af; of dat ik wel écht een eetstoornis heb?

Want ik eet normaal en kan de weegschaal laten staan dus heb ik dan wel een echte eetstoornis?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Sasha85   
Sasha85

Een diagnose kan alleen door een arts gemaakt worden. Maar je spreekt zelf van "een eetstoornis", waarom denk je zelf dat je een eetstoornis hebt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie   
Jessie

Ik kan jou niet diagnosticeren via het internet ;) Maar een eetstoornis bestaat uit meer dan hoeveel je feitelijk eet en hoe vaak je jezelf weegt. Het gaat ook om al je gedachten en gevoelens m.b.t. eten, je gewicht, aankomen/afvallen.

Iemand die voldoende eet, een gezond gewicht heeft en geen last heeft van angsten, paniek, ireële gedachten, de wens af te vallen, e.d. rond eten/gewicht heeft waarschijnlijk geen eetstoornis. Voldoe jij daaraan, denk je?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LittleAngel   
LittleAngel

@Sasha85

Ik weet dat ik een probleem heb met mijn zelfbeeld, het eten, bang om bij te komen, me blij voelen als ik ben afgevallen etc.. Of dat ik dit nu echt een eetstoornis kan noemen, geen idee.. 

Ik schrijf er zo over omdat ik niet weet hoe dat ik het anders kan/moet noemen, in mijn gedichten etc..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LittleAngel   
LittleAngel

@Jessie

Ik ben van overgewicht na een gezond gewicht gegaan op x aantal tijd. 

Soms eet ik weinig maar soms eet ik ook gewoon normaal. Ik ben/was bang om bij te komen. 

Ik woog mezelf wel 10 keer per dag en was ook bang om te eten omdat ik niet wou bijkomen.

Ik heb dan wel dit gehad maar ik denk niet dat ik mijn eetprobleem een echte eetstoornis kan noemen, omdat ik gewoon controle zoek over dingen door middel van mijn eetprobleem en vroeger ook door automutilatie dus ik zal dan wel geen echte eetstoornis hebben. Maar dan vraag ik me af; hoor ik hier dan wel thuis? (zonder eetstoornis)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nadine_S   
Nadine_S

Als jij het prettig vindt hier van je af te schrijven/mee te schrijven ben je meer dan welkom. Eetstoornis of eetprobleem maakt voor ons geen verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

Hoi!

Of je nou een eetstoornis hebt of niet dat maakt opzich geen verschil voor dit forum. Als jij het prettig vind om hier van je af te schrijven en met eventuele lotgenoten in contact te komen dan kan dat!
Wij zijn geen doktoren en kunnen jou dus niet diagnostiseren. Zou je hulp willen voor je probleem? 

Welkom hier in ieder geval...

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LittleAngel   
LittleAngel

@MyrthedD

Neen, ik wil geen hulp want ik heb in het verleden al veel hulp (van psycholoog en psychiater) gehad en dat heeft allemaal niet veel geholpen dus ik wil mijn probleem zelf (met de hulp van mijn vriend) oplossen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie   
Jessie

Wat doet je vriend precies wat jou helpt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LittleAngel   
LittleAngel

@Jessie

Naar me luisteren etc... 

Ik weet dat een psycholoog, psychiater etc.. dat natuurlijk ook doen maar toch, ik praat liever tegen iemand die dat ik al lang ken en helemaal vertrouw.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nadine_S   
Nadine_S

Als dat jou helpt en genoeg is, is dat natuurlijk top!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
LittleAngel   
LittleAngel

@Nadine_S

Dat is zeker genoeg en helpt mij ook want mijn vriend begrijpt mij echt heel goed. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie   
Jessie

Uiteindelijk gaat het er idd om wat voor jou werkt. Enige puntje om in de gaten te houden is dat je relatie gelijkwaardig blijft. Hij kan nooit de rol van psycholoog vervullen, en dat moet ook niet. Hij is je partner.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93   
IV93

Fijn dat de relatie met je vriend zo helpend is inderdaad!
Maar blijf er inderdaad voor waken dat jullie een steunpilaar voor elkaar blijven en geen hulpverleners. Dan word je relatie ongelijkwaardig en op lange termijn kan dat opbreken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Blackmos   
Blackmos

Welkom op het forum. 

Ik hoop dat je hier een beetje steun kan vinden. Als je vragen hebt stel ze gerust! Wat fijn dat je zo'n lieve vriend hebt die jou goed begrijpt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.