Spring naar bijdragen
AnnaP

Als je boulimia of binge eating disorder hebt

Aanbevolen berichten

AnnaP   
AnnaP

Het lijkt soms of het altijd over anorexia gaat als het over een eetstoornis gaat.

Maar ook heel veel mensen lijden onder eetbuien en hebben boulimia of BED (eetbuistoornis). 

En vinden het misschien nog moeilijker om over te praten. Ik heb daarom dit topic geopend, ook omdat uit een enquete die we een tijd geleden verstuurd heb bleek dat sommigen vinden dat het op het forum vooral gaat over anorexia en aankomen.

Heb jij boulimia, BED, overgewicht? Wat zou jij graag willen bespreken op het forum? Laat je reactie hieronder achter! 

Liefs, Anna 

PS meer lezen over boulimia, eetbuistoornis of Andere gespecificeerde eetstoornis kan op de website van Human Concern. Lees ook persoonlijke verhalen van anderen. 

• Like 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS   
SanneS

Ik hoor vaak lotgenoten met Boulimia of BED zeggen dat zij zich een "mislukte anorect" voelen... 

ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit zo ervaren..? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion   
Marion
15 uur geleden zei SanneS:

Ik hoor vaak lotgenoten met Boulimia of BED zeggen dat zij zich een "mislukte anorect" voelen... 

ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit zo ervaren..? 

Wellicht fijn om het in dit topic juist even niet over anorexia te hebben ;)

Wat ik moeilijk vind nu ik overgewicht heb is dat mensen het meteen koppelen aan ongezond zijn. Los van het feit dat ik dat ben, ik ben tenslotte chronisch ziek, vind ik dat heel vervelend. Ik mag wel overgewicht hebben, als ik maar gezond ben. Het feit dat het nu voor mij veel belangrijk is om mentaal gezond en stabiel te zijn, dat lijken mensen niet te kunnen begrijpen. Als ik heel eerlijk ben denk ik ook dat sommige mensen het niet willen begrijpen. 

Ik zou het fijn wel fijn vinden om ervaringen van anderen met overgewicht te horen. En dan niet in de zin van wat is waar en wat niet waar en wat is wel zo bedoelt en wat niet, maar gewoon; wat en hoe ervaren jullie dat? Terecht of onterecht is wat mij betreft even van ondergeschikt belang, als je begrijpt wat ik bedoel :)

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion   
Marion

Weet iemand trouwens of er al een topic is gericht op overgewicht alleen? Ik heb dan wel geen eetstoornis meer, maar loop nog wel tegen allerlei dingen aan die hiermee te maken hebben. Ik kan zo snel geen topic vinden, dus als iemand het weet, let me know!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP   
AnnaP
35 minuten geleden zei Marion:

Weet iemand trouwens of er al een topic is gericht op overgewicht alleen? Ik heb dan wel geen eetstoornis meer, maar loop nog wel tegen allerlei dingen aan die hiermee te maken hebben. Ik kan zo snel geen topic vinden, dus als iemand het weet, let me know!

Je staat vrij er een te openen Marion!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske   
Elske

Er is er wel eentje over eetstoornis en overgewicht, maar niet over overgewicht op zichzelf. Ik zou het wel fijn vinden het hier over te hebben, omdat ik ook in mijn behandeling meer ruimte ga maken voor dit thema. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion   
Marion

Ik heb een topic geopend, maar dat is op het gesloten gedeelte en gaat puur over overgewicht.

Ik hoop dat dit topic ook actief blijft, zeker voor degene die nog niet op het besloten forum kunnen. Stel vooral hier je vragen en laat ons weten wat je graag zou willen bespreken. Daar kunnen we dan hier verder op ingaan of eventueel een apart topic voor openen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.