Spring naar bijdragen
AnnaP

Back to school / work / studie, hoe combineer je dat met een ES?

Aanbevolen berichten

AnnaP

Nav de chat vanavond; rond deze periode starten weer velen met een nieuw school/studiejaar. Hoe doe je dat, de combinatie met een ES en ook nog een sociaal leven en misschien ook therapie? Wat vertel je tegen je omgeving? Hoe houd je de ballen omhoog? Deel het hier!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS

tof topic @AnnaP ! wellicht kunnen we dit chatthema nog eens herhalen ! :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rowa

Dat vind ik ook. Loop er zelf ook wel behoorlijk tegen aan. :mellow:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Waar loop je precies tegenaan Rowa? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rowa

Vooral tegen doen wat ik wil doen, werken, studeren en mijn paarden gecombineerd met herstellen. 

Spoiler

Oke niet alleen herstellen, es trekt enorm en die extreme vermoeidheid is niet meer grappig maakt dingen ook ingewikkeld.  

Ik heb inmiddels wel een keuze gemaakt, (deadline was gister). Ik heb dus besloten niet te gaan studeren dat is wat ik normaal wel gedaan had.. doorgerend, meegegaan in mijn es. Maar ik vind het heel moeilijk en heel eng.. wat nu dan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider

Wow, echt zo dapper van je @Rowa om deze beslissing te nemen en nu eerst even voor herstel te kiezen! Heb je hier al concrete plannen? Heb je hulp?

Sorry, mss heb je dat al ergens verteld, ga zo even op zoek op het forum. ;)

Maar iig heel knap en ik wens je veel sterkte!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rowa
5 minuten geleden zei Liferider:

Wow, echt zo dapper van je @Rowa om deze beslissing te nemen en nu eerst even voor herstel te kiezen! Heb je hier al concrete plannen? Heb je hulp?

Sorry, mss heb je dat al ergens verteld, ga zo even op zoek op het forum. ;)

Maar iig heel knap en ik wens je veel sterkte!

Dankjewel, lief van je!

Geen sorry nodig hoor! Na de vakantie van mijn therapeut gaan we over naar twee keer per week. Ik denk dat ik dat nodig heb, maar concreet vind ik het wel nog heel ingewikkeld. Waar moet ik beginnen..?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider
Just now, Rowa said:

Waar moet ik beginnen..?

Bij het hier en nu. En dan komt de rest van zelf. En je hebt niet voor niks de hulp van een professional. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Ik vind je keuze ook heel dapper Rowa. Je kiest voor herstel en daar maak je nu ruimte voor. Kan me voorstellen dat het eng is, maar waarschijnlijk kijk je er later op terug en ben je blij dat je deze keuze gemaakt hebt. 

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rowa

dank jullie wel! Ik denk dat ik er ook gewoon een beetje vertrouwen in moet hebben en het ook eng mag zijn.. 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS
4 uur geleden zei Rowa:

En het ook eng mag zijn.. 

:) precies dat! Sta het jezelf toe! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Heb er zelf ook moeite mee, met name vermoeidheid en school te combineren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP
Op 1-9-2017 om 21:19 zei Mandyhelfrich:

Heb er zelf ook moeite mee, met name vermoeidheid en school te combineren

Weet je school het Mandy?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@AnnaPme school is wel op de hoogte van de eetstoornis, maar niet over de extreme vermoeidheid, ik vind net nog erg lastig om hulp te vragen en om te praten met andere over de eetstoornis, hoop dat dit naar mate wat makkelijker gaat. 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

ik vind het zelf heel lastig om mijn hoofd boven water te houden, zeker aan het begin!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS
1 uur geleden zei Rebecca18:

ik vind het zelf heel lastig om mijn hoofd boven water te houden, zeker aan het begin!

Hoe doe je het nu? Wat hielp wel en wat niet? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP
21 uur geleden zei Mandyhelfrich:

@AnnaPme school is wel op de hoogte van de eetstoornis, maar niet over de extreme vermoeidheid, ik vind net nog erg lastig om hulp te vragen en om te praten met andere over de eetstoornis, hoop dat dit naar mate wat makkelijker gaat. 

Misschien kun je een gesprek aangaan met de studiebegeleider/decaan om aan te geven dat je zo moe bent, wie weet kun je minder lessen volgen bijvoorbeeld.

Denk goed aan jezelf en je lichaam want als je te lang zo door gaat stort je op een gegeven moment in en dan ben je verder van huis... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP
2 uur geleden zei Rebecca18:

Er komt weer veel op je af zeker? Pak je rustmomenten en maak je niet te druk! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18
3 uur geleden zei SanneS:

Hoe doe je het nu? Wat hielp wel en wat niet? 

Ik merk dat alles nu heel druk is en ik geen overzicht heb. Hierdoor voelt het alsof ik totaal de controle kwijt ben dus is de eetstoornis heel erg aanwezig. Het lukt me ook niet zo goed om daar tegenin te gaan :unsure:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dees0703

Ik merk momenteel vooral dat de structuur mij goed doet, maar het vele werk voor mijn studie nu ook ervoor begint te zorgen dat ik het moeilijk vind om op tijd rust in te plannen. Momenteel ook veel destructieve gedachten en nare gevoelens, wat het moeilijker maakt om te focussen op mijn studie. Het contrast tussen de opname van een aantal weken geleden en alles wat ik moet doen nu is enorm. Hoewel ik wél constructief zorg voor mijzelf en er alles aan doe om dat te behouden, is het even heel erg wennen. Ik heb ook geen zin om steeds te gaan lunchen of wat te drinken met studiegenoten. Vind het heel gezellig, maar risico met betrekking tot mijn gezondheid is te groot. Veel spanning momenteel & ik kan dat niet zo goed handelen..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

@Dees0703 Wat vervelend dat je het zo ervaart en dat het je zwaar valt! Wat ik vandaag heb gedaan is eventjes een dagje vrij nemen. Ik ben niet naar school geweest en heb vandaag de tijd genomen om op te schrijven wat ik allemaal moet doen en wat er van mij verwacht word. Nu heb ik weer een beetje een overzicht van wat mij te wachten staat, dat helpt. Misschien kun je dat ook eens proberen! 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dees0703
8 minuten geleden zei Rebecca18:

@Dees0703 Wat vervelend dat je het zo ervaart en dat het je zwaar valt! Wat ik vandaag heb gedaan is eventjes een dagje vrij nemen. Ik ben niet naar school geweest en heb vandaag de tijd genomen om op te schrijven wat ik allemaal moet doen en wat er van mij verwacht word. Nu heb ik weer een beetje een overzicht van wat mij te wachten staat, dat helpt. Misschien kun je dat ook eens proberen! 

Ah, wat goed van je! Ik heb ook besloten om vrijdagmiddag thuis te studeren, in plaats van op school. Ga het morgen bespreken in therapie & het weekend aan mijn opdrachten, dus komt vast goed.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18
Zojuist zei Dees0703:

Ah, wat goed van je! Ik heb ook besloten om vrijdagmiddag thuis te studeren, in plaats van op school. Ga het morgen bespreken in therapie & het weekend aan mijn opdrachten, dus komt vast goed.

Ik geloof er in dat het goed komt! Doe je best! Je kant het, dat weet ik zeker! Kijk soms ook eens terug naar waar je nu al staat!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD
18 uur geleden zei Dees0703:

Goed dat je zo vooor jezelf opkomt meid!! Goed bezig lief <3

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dees0703
14 minuten geleden zei MyrthedD:

Goed dat je zo vooor jezelf opkomt meid!! Goed bezig lief <3

Heldin :) super lief ♡

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.