Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Honger

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Hebben jullie aan het begin van de behandeling ook last gehad meer honger dan normaal gesproken, en waar komt dit vandaan? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Toen ik meer ging eten leek ik haast wel onverzadigbaar. Veel honger en voelde me niet gauw vol. Ik denk dat het komt omdat je eerst zo lang te weinig gegeten hebt en het een verschijnsel is dat je lichaam helpt bij het aansterken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mamalou

@Jessie heb je toen toegegeven aan je honger?

Ik heb ook zo'n honger maar ben bang als ik er aan toe geef dat en de kilo's er aan vliegen, te hard gaan kan ik niet handelen en ik ben bang dat ik eetbuien ga krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Unicorn26

Ik had dit ook. Ik denk dat 't vooral komt omdat je lichaam snakt naar voedingsstoffen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

@Mandyhelfrich Ik geloof dat dat een hele normale reactie is van je lichaam en ik heb ooit gelezen dat dit vaker wordt gezien bij (restrictieve) eetstoornissen. Je spijsvertering heeft heel wat leed moeten ondergaan ten en wordt compleet in de war gebracht door het voedsel dat nu wel binnenkomt. Geef je lichaam de tijd te herstellen en probeer niet weer onder de aanbevolen hoeveelheid voeding te zitten. 

Hoe ga je met die honger om? 

Liefs, Irina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Irinaik moet me houden aan 6 eetmomenten op een dag, en dat gaat tot nu toe nog steeds goed, als ik merk dat ik honger heb is dan meestal net voor een eetmomenten dus wacht gewoon tot ik weer iets kan eten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Mamalou Ik weet het niet precies meer, eigenlijk. Weet nog wel dat ik in die aankomtijd echt alles heb gegeten wat daarvoor verboden was. Het idee dat ik toch nog xx kilo aan moest komen hielp me. Ik heb mn gewicht in die tijd niet strak gemonitord dus ik weet niet hoe snel ik aangekomen ben. Het maakte me ook eigenlijk niet echt uit hoe snel het ging. Ik vond het destijds veel belangrijker dat het aankomen bij bmi 20 zou stoppen. Nou, dat stoppen precies bij bmi 20 gebeurde dus niet haha maar ik ben wel tot een gewicht gekomen dat gewoon bij mij past. En nog belangrijker, ben tot een eetpatroon gekomen waarbij ik me fijn voel. Niet alleen maar alles gezond-gezond-gezond en afgemeten hoeveelheden maar vooral ook ruimte voor wat ik lekker vind.

(Niet dat 'gezonde' dingen niet lekker zijn. Ik vind bv. groentes heerlijk. Soms kook ik even een stronk broccoli of gooi ik wat worteltjes in de oven en die eet ik dan tussendoor op. Maar ik hou ook van chocola en van Ben&Jerry's en van een biertje op zn tijd.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Liferider
16 hours ago, Jessie said:

Weet nog wel dat ik in die aankomtijd echt alles heb gegeten wat daarvoor verboden was. Het idee dat ik toch nog xx kilo aan moest komen hielp me. Ik heb mn gewicht in die tijd niet strak gemonitord dus ik weet niet hoe snel ik aangekomen ben. Het maakte me ook eigenlijk niet echt uit hoe snel het ging

Wow, wat dapper!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Dit heb ik ook gehad inderdaad. Het leek alsof ik alle honger die ik had geleden de jaren daarvoor in 1 keer wilde inhalen ofzo. Ik zat nooit vol! 
Ik mocht ineens hierdoor van mezelf ook bepaalde dingen wel eten, al had ik daarop ook niet echt een rem. Dat vond ik wel moeilijk.
Maar ook dat is een normale reactie van je lijf als je zo ondervoed bent!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

@Liferider Daar was natuurlijk het nodige aan voorafgegaan :) Ik had met behulp van therapie het punt bereikt waarop mijn eetstoornis me alle moeite en alle ontzeggingen en alle nare bijkomstigheden gewoonweg niet meer waard was. Wat ik er daarvóór uithaalde, vooral het gevoel van autonomie, had ik op een andere manier leren ervaren. Dat stukje groei heeft vervolgens mijn anorexia volledig ondermijnd.

(Zo beschrijf ik het wat 'makkelijk', enigszins kort door de bocht, maar dit is in feite wat er gebeurd is.)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.