Spring naar bijdragen
lianne88

montrose manor

Aanbevolen berichten

lianne88

Is er iemand die ervaring heeft met deze kliniek in Zuid-afrika?? Ik ben aan het kijken hiervoor maar mis een beetje reviews/ervaringen etc.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
5 uur geleden zei lianne88:

Is er iemand die ervaring heeft met deze kliniek in Zuid-afrika?? Ik ben aan het kijken hiervoor maar mis een beetje reviews/ervaringen etc.

Lianne, ik vroeg me af... enige tijd geleden wilde je vanwege je dochter echt geen opname. Wat maakt dat je dan nu wel naar het buitenland zou willen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88

@Maartje ik ben vooral erg benieuwd naar de ervaringen. Dit is het openbare gedeelde van forum dus wijdt ik liever niet over mijn dochter uit :) Ik tag je wel even in afgesloten gedeelde

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
2 uur geleden zei lianne88:

@Maartje ik ben vooral erg benieuwd naar de ervaringen. Dit is het openbare gedeelde van forum dus wijdt ik liever niet over mijn dochter uit :) Ik tag je wel even in afgesloten gedeelde

snap ik helemaal!  en niet verlicht voelen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Waarom probeer je het niet eerst bij een andere kliniek in Nederland? Je hebt er nog maar één geprobeerd naar mijn weten? Er zijn nog meer mogelijkheden... Ik hoor bijv. ook heel goede verhalen over Amarum in Zutphen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dees0703
4 minuten geleden zei Jillie:

Amarum in Zutphen. 

Haha Jillie, dáár zijn de meningen heel erg over verdeeld ;) Wat was ik blij dat ik daar weg mocht..

• Sad 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
2 minuten geleden zei Dees0703:

Haha Jillie, dáár zijn de meningen heel erg over verdeeld ;)

Ligt er wellicht aan wanneer je daar zit, hoe de groep was, wat je problematiek is, enz. Maar goed, we gaan erg off topic ;).

@lianne88 Heb je je al georiënteerd op andere mogelijkheden in Nederland? Niet overal is zo'n lange wachttijd...

En voordat je alles voor het buitenland geregeld hebt (verzekering/geld enz) ben je ook wel een tijdje verder...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88
1 uur geleden zei Jillie:

@lianne88 Heb je je al georiënteerd op andere mogelijkheden in Nederland? Niet overal is zo'n lange wachttijd...

En voordat je alles voor het buitenland geregeld hebt (verzekering/geld enz) ben je ook wel een tijdje verder...

Ik hoor graag waar een korte wachttijd is en boostopnames. Want ik kan ze niet vinden ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
19 minuten geleden zei lianne88:

Ik hoor graag waar een korte wachttijd is en boostopnames. Want ik kan ze niet vinden ;)

Ga niet af op websites. Dat zegt vaak niks. Bellen, bellen, bellen. Heb je misschien geen puf voor, geen zin in, maar het kan echt sneller. Jij wilde naar Novarum toch? Wat was daar wachttijd, iets van paar maanden?

Bij Psyq Groningen is 'ie momenteel 7 weken voor aanmeldtijd, 4 weken voor opname, dat is in totaal ook nog 11 weken. Maar als je die aanmelding kan versnellen/ spoed erop laten zetten door huisarts bijv, dan kan je die 7 weken al eind inkorten. Ik ken iemand bij wie namelijk 12 weken was gezegd, en uiteindelijk was ze na 6 weken opgenomen...

Ursula Leiden is trouwens nog korter, 4 weken aanmeldwachttijd, 3 weken behandelwachttijd.

En je kan altijd nog wachttijdbemiddeling via zorgverzekaar aanvragen, hè. Soms krijg je dan ook nog wat voor elkaar.

Maar goed, nu ben ik misschien 'makkelijk' aan het denken. Wachttijden zijn gewoon prut in Nederland :angry:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88
32 minuten geleden zei Jillie:

Ga niet af op websites. Dat zegt vaak niks. Bellen, bellen, bellen. Heb je misschien geen puf voor, geen zin in, maar het kan echt sneller. Jij wilde naar Novarum toch? Wat was daar wachttijd, iets van paar maanden?

Bij Psyq Groningen is 'ie momenteel 7 weken voor aanmeldtijd, 4 weken voor opname, dat is in totaal ook nog 11 weken. Maar als je die aanmelding kan versnellen/ spoed erop laten zetten door huisarts bijv, dan kan je die 7 weken al eind inkorten. Ik ken iemand bij wie namelijk 12 weken was gezegd, en uiteindelijk was ze na 6 weken opgenomen...

Ursula Leiden is trouwens nog korter, 4 weken aanmeldwachttijd, 3 weken behandelwachttijd.

En je kan altijd nog wachttijdbemiddeling via zorgverzekaar aanvragen, hè. Soms krijg je dan ook nog wat voor elkaar.

Maar goed, nu ben ik misschien 'makkelijk' aan het denken. Wachttijden zijn gewoon prut in Nederland :angry:

Nee, meedenken is fijn :) Ik ben zelf ook al druk aan het bellen, bellen en nog eens bellen. Alleen diegene die jij nu noemt hebben geen boostopnames dus dat valt af. Overigens vind mijn huisarts er geen haast achter zitten want ik heb zelf lang hulp geweigerd dus moet ik nu maar gewoon wachten. Zorgverzekeraar idd gebeld voor bemiddeling, kan idd alleen andere opties geven. Gaven Haarlem als optie. Psy vind haarlem niet bij mij passen ( teveel vrijheden ) Ik sta op wachtlijst als er bij Novarum eerder plek is.

Dus ik kwam zelf niet echt veel verder helaas...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

Ik hoop dat je vind wat je zoekt! De wachttijden zijn zo naar! Ik wacht al sinds februari....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Ik stuur je pb.

bewerkt door Jillie
Inhoud verwijderd, i.v.m. privacy/ feit dat dit openbare deel van website is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Ursula heeft niet een hele lange wachttijd, en is ook in Nederland 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion

Is het misschien ook een fijn idee om zo ver weg te gaan? Klinkt wellicht raar omdat je je kindje hier hebt, maar even ik kan me zo voorstellen dat alles achterlaten voor een bepaalde tijd ook heel erg helpend kan zijn. 

Maar dat terzijde. Kwam zomaar in me op toen ik dit allemaal las.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske
45 minuten geleden zei Marion:

ik kan me zo voorstellen dat alles achterlaten voor een bepaalde tijd ook heel erg helpend kan zijn. 

Ik vond dat wel heel erg fijn toen ik naar Beleef ging. Dan kun je echt even volledig op jezelf focussen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88

Ja, ik sta er idd gek genoeg beter in dan opname in nl. Misschien omdat het mij lijkt dat het zoveel meer te bieden heeft dan alleen op ES front. Even helemaal alleen, focus op mijzelf ipv altijd nog bezig zijn met thuis.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
powerlessgirl

Ik ben zelf ook wel geïnteresseerd. Denk dat het wel goed kan zijn tijdelijk even helemaal weg te zijn uit je vertrouwde omgeving om uit je patronen te komen en tevens een ander klimaat spreekt mij aan. Hier in NL klinisch zie ik eigenlijk niet zo zitten.. het weer naar huis gaan staat me dan wel tegen maar misschien wel helpend i.c.m goede nazorg. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje
2 uur geleden zei powerlessgirl:

. het weer naar huis gaan staat me dan wel tegen maar misschien wel helpend i.c.m goede nazorg. 

Die goede nazorg is denk ik sowieso van belang, of je nu in NL een behandeling kiest of in het buitenland.

Ik weet dat Solutions ook een buitenlands programma had/heeft

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88
2 uur geleden zei Maartje:

Die goede nazorg is denk ik sowieso van belang, of je nu in NL een behandeling kiest of in het buitenland.

Ik weet dat Solutions ook een buitenlands programma had/heeft

Tis idd zo iets alleen andere organisatie..

Ik heb a.s vrijdag al intake en maandag deel 2+ advies gesprek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Julia17

@lianne88 Mijn vriendin zit daar op dit moment (nu iets meer dan een maand). De verhalen die ik hoor, vind ik heftig, maar goed. Ik denk dat het een plek is waar je veel kunt halen!! Stuur me gerust een berichtje als je vragen hebt, dan zal ik proberen te beantwoorden wat ik weet :)

• Like 1
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
16 uur geleden zei lianne88:

Ik heb a.s vrijdag al intake en maandag deel 2+ advies gesprek.

Bij Montrose Manor?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88
36 minuten geleden zei Jillie:

Bij Montrose Manor?

Yep! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
2 minuten geleden zei lianne88:

Yep! 

Hebben ze intakes e.d. gewoon in Nederland? Hebben ze daar een kantoor ofzo?

(sorry, ben helemaal niet nieuwsgierig :P)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88
37 minuten geleden zei Jillie:

Hebben ze intakes e.d. gewoon in Nederland? Hebben ze daar een kantoor ofzo?

(sorry, ben helemaal niet nieuwsgierig :P)

Yep! Gaat via changeggz. Kantoren in breda en zwolle. En vraag gerust. Ik heb een hele waslijst aan vragen naar julia gestuurd haha

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
powerlessgirl
2 uur geleden zei lianne88:

Yep! Gaat via changeggz. Kantoren in breda en zwolle. En vraag gerust. Ik heb een hele waslijst aan vragen naar julia gestuurd haha

Oeh zou ik die info dan ook mogen? Of liever niet? X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.