Spring naar bijdragen
Rebecca18

School en een eetstoornis

Aanbevolen berichten

Rebecca18

Hoihoi!

Ik merk dat ik het nu al haast niet meer kan opbrengen om naar school te gaan.. Herkent iemand dat ook?

Liefs xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Rebecca18ik zit nu weer 3 weken op school na de vakantie, en ik heb er ook ontzettend veel last van.

Weet je school van je es? Zo niet kan je misschien een gesprek aangaan, dat heb ik ook gedaan en ik heb de mogelijkheid om minder dagen per week naar school te gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

@Mandyhelfrich ohh, wat ervaar jij?

Ja, ze weten er wel van maar ik krijg altijd de indruk dat het ze niet zo veel boeit...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Rebecca18ik ben erg moe en heb veel moeite om me gedachtes bij de les te houden. Bij mij op school weten ze er ook van, af en toe wordt er wel naar gevraagd. Wat ervaar jij??? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

@Mandyhelfrich ah dat is zwaar ja!

Ik merk dat ik het niet eens kan opbrengen om m'n bed uit te gaan. Ik vind het eng om na te moeten denken over wat ik moet eten op een dag.. En als ik de hele dag in m'n bed blijf liggen dan is niet eten makkelijker want dan verbruik je ook niet zo veel.. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

@Mandyhelfrich Wat heb jij met je school afgesproken nu ze het weten?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Rebecca18ik heb afgesproken dat als het even wat minder gaat dat ik minder dagen per week in overleg naar school hoef om ook me rust te krijgen die ik nu hard nodig heb, voor de rest mogen bepaalde mensen van school contact opnemen met me ouders als ze zien dat ik achteruit ga, of als me ouders zien dat het niet zo goed gaat moet dat ook op school doorgegeven worden zodat er extra op me gelet zou worden, wat soms wel erg vervelend is, heb de hele tijd het idee met elke stap die ik zet achtervolgd wordt door iemand om te kijken of ik me wel aan me afspraken hou

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Rebecca18heb jij afspraken gemaakt op school, zo ja wat voor afspraken 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18
21 uur geleden zei Mandyhelfrich:

@Rebecca18ik heb afgesproken dat als het even wat minder gaat dat ik minder dagen per week in overleg naar school hoef om ook me rust te krijgen die ik nu hard nodig heb, voor de rest mogen bepaalde mensen van school contact opnemen met me ouders als ze zien dat ik achteruit ga, of als me ouders zien dat het niet zo goed gaat moet dat ook op school doorgegeven worden zodat er extra op me gelet zou worden, wat soms wel erg vervelend is, heb de hele tijd het idee met elke stap die ik zet achtervolgd wordt door iemand om te kijken of ik me wel aan me afspraken hou

Ik kan me voorstellen dat het inderdaad rot is dat je steeds in de gaten gehouden moet worden. Maar misschien kan je daar motivatie uithalen, vechten voor het punt dat het gewoon niet meer nodig is! Dat zou vet zijn toch?

En ik heb geen afspraken gemaakt. Ik zit op het HBO en daar zijn ze gericht op zelfstandigheid dus volgens mij laten ze het maar gewoon zo. Ik heb morgen wel een gesprek met m'n studieloopbaancoach, dus wie weet.

Liefs xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@Rebecca18zo heb ik wel een paar dingen waar ik me motivatie uit kan halen. Heel veel succes morgen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93
Op 12-9-2017 om 19:02 zei Rebecca18:

En ik heb geen afspraken gemaakt. Ik zit op het HBO en daar zijn ze gericht op zelfstandigheid dus volgens mij laten ze het maar gewoon zo. Ik heb morgen wel een gesprek met m'n studieloopbaancoach, dus wie weet.

Hoe is je gesprek gegaan. Ik zit ook op het HBO en mijn ervaring is dat ze echt wel willen meedenken. Het studieprogramma staat natuurlijk voor 90% vast dus daar zit weinig flexibiliteit in maar vaak is er via een decaan veel te regelen. Bijvoorbeeld wat vaker afwezig mogen zijn of een privé ruimte voor een toets. Mij werd zelfs een rustruimte aangeboden op school waar ik even zou kunnen gaan liggen tussendoor. 

Vaak zijn de voorzieningen er wel maar lang niet iedereen weet de weg er naartoe. Hopelijk je SLB'er wel en anders kan je altijd een doorverwijzing vragen naar de decaan! XX

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

@IV93 Het was wel een prima gesprek. Besproken hoe het nu gaat en ik heb uitgelegd dat het me vaak niet lukt om naar school te komen.. we hebben inderdaad afgesproken dat ik een afspraak ga maken met de decaan. Ik ga beginnen met therapie ook dit jaar dus stel dat ik op de een of andere manier studievertraging oploop of inderdaad weinig naar school kan komen dan is het in ieder geval bekend! 

Dankjewel voor het meedenken! xx

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Hoi Rebecca

Wat moeilijk dat je geen puf meer hebt om naar school te gaan.
Super dat je wel in gesprek daarover gegaan bent. Ik hoop dat je afspraak bij de decaan goed gaat en je goede afspraken kan maken. 
Wanneer gaat je therapie beginnen, weet je dat al?

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebecca18

@MyrthedD Ik weet nog niet wanneer de behandeling begint.. ik hoop heel snel!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

ik vind het ook super lastig weer naar school te moeten, heb er wel een dubbel gevoel over - aan de ene kant schaam ik me en ben er veel bezig, aan de andere kant voelt het (soms) ook gewoon fijn dat ik er dan niet zoveel mee bezig ben ofzo. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mlies

Ik werk en herken wat jullie zeggen. Ook wat jij zegt @Rebecca18 dat je je niet kunt concentreren. Ik ben al minder gaan werken maar het lijkt nu alsof ik helemaal moet stoppen. Het voelt voor mij als een ontzettende afgang en dat alles waar ik had voor heb gewerkt de afgelopen jaren nu weggaat. Mensen zeggen dat het de beste keus is maar het voelt niet als een keus, dat is het lastige. Ik merk dat open communiceren erg belangrijk is en wel helpend op het werk.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Cobra

Hoi allen,

Momenteel ervaar ik hetzelfde, ben vandaag zelfs thuis gebleven. Ook vanwege zorg vanuit docenten heb ik het gevoel op mijn vingers gekeken te worden en het idee dat ze zich met mii bemoeien. 

Maar ik ben vooral erg moe en kan de lange dagen niet goed meer volhouden. 

Ben hierover in gesprek gegaan met de decaan en daaruit kwam voort dat ik 2 dagen thuis zou kunnen blijven per week, (zelfstudie, die verplicht op de academie is). Ik verzette me er hevig tegen, maar heb nu toch besloten vandaag thuis te blijven. Wat voelt als falen, het is namelijk pas dinsdag..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.