Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Eetstoornis trekt enorm

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich   
Mandyhelfrich

Sinds een paar weken ben ik gestart met een behandeling, gaat nu wel met baby stapjes vooruit.

Maar de ES trekt enorm, om me iedere keer maar weer in zijn macht te krijgen maar dat wil ik niet meer, wil gewoon weer vrij zijn.

Hebben jullie hier ook last hiervan en hoe gaan jullie er mee om

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS   
SanneS
5 minuten geleden zei Mandyhelfrich:

Sinds een paar weken ben ik gestart met een behandeling, gaat nu wel met baby stapjes vooruit.

Maar de ES trekt enorm, om me iedere keer maar weer in zijn macht te krijgen maar dat wil ik niet meer, wil gewoon weer vrij zijn.

Hebben jullie hier ook last hiervan en hoe gaan jullie er mee om

Goed van je dat je bent gestart! Zit je intern? Of ambulant? 

Want ik kan mij voorstellen dat je wellicht hulp wilt vragen maar heb je zelf duidelijk waar en bij wie je dan terecht kunt ? 

Herkenbaar dat verlangen om vrij te willen zijn! Dat ga je ook zeker worden! 

Weet je al meer wanneer die es hard of harder aan je begon of gaat trekken? 

Ben je bewust van je gevoel op dat moment? Of wat probeer je misschien uit de weg te gaan waar je nu (nog) je es voor in zet ? 

Ik ga er mee om door het "aan te gaan". Als ik naar binnen kan kijken bij mijzelf en bewust ben geworden van mijn "veiligheidsgedrag" kan ik dat doelgericht aanpakken. Waarom doe ik dit? Wat brengt het me als ik dit blijf doen zoals ik altijd deed? Wat ben ik "gewaar " geworden in gevoel, wat is er voor nodig om het oude in nieuw om te zetten? En dan ... nog doen... met of zonder hulp... angst voor nieuwe gedachten en emoties of besluiten nemen etc... 

zo ging en gaat bij mij vaak n balletje rollen.. 

op welk gebied trekt jouw es? Zijn er misschien nog topics waar je evt ik zou kunnen schrijven? :) 

overigens, goed van je dat je een topic gemaakt hebt! Daarin zie ik geen eetstoornis maar iemand met eetstoornis aan t woord, maar jij hebt nu wel de regie! Topper!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich   
Mandyhelfrich

@SanneSik ben een ambulante behandeling gaan doen, sinds een paar weken merk ik heel erg dat die es enorm trekt, vooral bij stress, spanning en zenuwachtig voor iets zijn. Momenteel weet ik niet waar ik me es voor gebruik, hoop in de loop van me behandelingen daar wel achter te komen.

Helaas heb ik wel een hele grote angst waarvan ik hoop dat die NOOIT uit zal komen en dat is, de strijd tegen de eetstoornis te verliezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD   
MyrthedD

Hoi Mandy

Wat dapper zeg dat je in behandeling bent nu en zelfs baby stapjes maakt. Super!! Baby stapjes zijn ook stapjes, het maakt niet uit hoe groot je ze maakt. Ik had het ook toen ik in behandeling ging voor mijn eetstoornis dat de eetstoornis meer trok. Dat is opzich ook logisch want je gaat nu vechten tegen de eetstoornis in. Dat is de eetstoornis niet gewend en gaat er nu alles aan doen om je weer voor zich te winnen. 

Zoals je hierboven zegt dat je grootste angst is dat je verliest van je eetstoornis, dan heb je veel vechtlust in je. Als je die angst hebt, is de angst voor het leven minder groot. Tenminste zo komt het op mij over en dat getuigd van enorm veel kracht!

Bespreek alles ook goed met je behandelaar en blijf vechten!

Liefs Myrthe 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.