Spring naar bijdragen
Jelly

op zoek naar een Buddy voor mijn dochter

Aanbevolen berichten

Jelly

Onze dochter van 18 jaar heeft op dit moment anorexia en volgt daarvoor een aantal behandelingen.
In onze zorg voor haar zijn wij op zoek naar een buddy.
Een ervaringsdeskundige in de leeftijd 21-35 jaar ongeveer die de anorexia overwonnen heeft en mijn dochter zou willen begeleiden voor een aantal dagen en een maatje zou willen zijn. Dit tegen betaling natuurlijk.
In onze zoektocht hierna merk ik dat dit heel moeilijk is om iemand te vinden dus vandaar mijn oproep in deze forum, maar ik weet niet of dit de juiste plaats daarvoor is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie

Wat goed dat jullie een buddy voor haar zoeken! Ik weet zeker dat dit haar enorm kan helpen! Helaas ben ik zelf nog niet voldoende hersteld, anders had me dit echt wat geleken.

Op dit forum zitten wel een aantal mensen die hersteld zijn, dus wellicht zit er iemand bij die u zou willen helpen. En anders kunnen wij misschien nog wat lijntjes voor u uitzetten op andere plekken of binnen onze netwerken.

Wat misschien wel makkelijk is hierbij, is te weten waar u woont (of ongeveer woont, ivm privacy hoeft u echt niet exacte plaatsnaam te geven, maar een indicatie zou wel fijn zijn). 

Heel veel succes met uw zoektocht!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jelly

Bedankt voor je reactie !

En fijn te horen dat je dit idee ondersteunt !

Wij wonen in het Gooi. Dus iemand uit omgeving Hilversum, Naarden, Bussum, Weesp, Diemen zou handig zijn.

In afwachting op hoopvolle ontmoetingen.....

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaP

Hoi Jelly, 

Ik zet je oproepje uit in mijn netwerk!

Je bedoelt denk ik een paar dagen per week?

Lieve groet, Anna 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
chiara

Ha Jelly,

Wat goed dat je deze oproep plaatst! Je zou eventueel ook nog kunnen kijken bij 'Zorgstudent'. Dit is een plek waar hulpvraag en aanbod samenkomen voor allerlei soorten ondersteuning. Studenten kunnen dan solliciteren op de functie, waarna jij een keuze kan maken. Het enige is dat ik denk dat dit niet noodzakelijkerwijs ervaringsdeskundigen zijn; over het algemeen zijn het studenten in de sociale wetenschappen (Psychologie, Orthopedagogiek) en ook Geneeskunde die naast hun studie de handen uit de mouwen willen steken om iemand anders te helpen.

Heel veel succes met het vinden van een buddy voor je dochter! 

Hartelijke goet,

Chiara

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Rebekka
1 uur geleden zei Jelly:

Bedankt voor je reactie !

En fijn te horen dat je dit idee ondersteunt !

Wij wonen in het Gooi. Dus iemand uit omgeving Hilversum, Naarden, Bussum, Weesp, Diemen zou handig zijn.

In afwachting op hoopvolle ontmoetingen.....

helaas ken ik niet echt mensen in die omgeving maar wens je veel succes! 

Verder willen we haar natuurlijk via het forum ook ondersteunen. We hebben een pentopic waarbij we elkaar kaartjes sturen en sommigen spreken ook wel eens op dagen af. Wellicht dat dit nog ideeen zijn. Succes 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jelly

Klopt !

Het liefst 2 dagen per week en om specifiek te zijn graag de woensdag en vrijdag.

En als iemand in het bezit is van een rijbewijs zou dat helemaal perfect zijn. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jillie
19 minuten geleden zei chiara:

Het enige is dat ik denk dat dit niet noodzakelijkerwijs ervaringsdeskundigen zijn

Maar die zitten er vast wel tussen! Het is wel bekend dat veel mensen met een eetstoornis ook vaak een opleiding in die hoek zoeken: pedagogiek/psychologie/enz.

Ik ben zelf namelijk ook lid geweest van Zorgstudent (in een betere periode van m'n eetstoornis, dat wel), dus ik gok dat er best wel wat ervaringsdeskundigen tussen zitten.

Dus wie weet ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

Wat goed inderdaad dat jullie een buddy voor haar zoeken! Ik denk dat dat haar zeker steun en motivatie zal geven in haar herstel. Hoe lang is zij al in behandeling als ik vragen mag? Had mij zeker wat geleken om een buddy te zijn! Helaas woon in helemaal in Groningen. Hoop dat jullie snel iemand voor haar kunnen vinden, succes met de zoektocht! 

Liefs

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lucy

@Jelly wat zou de begeleiding precies inhouden? En hoe zien haar behandelaars dat? Vaak wordt er aangeraden om niet te veel kapiteins op 1 schip te hebben vanwege voortgang van de therapie,  eenduidigheid van adviezen, enz. 

Heeft je dochter wel eens contact gehad met Ixta noa ? Zij werken ook met een soort buddysysteem. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

@Jelly : Wellicht zou u het ook kunnen proberen bij ISA Power. De ervaringsdeskundige stagiaires daar begeleiden soms ook cliënten op basis van een buddy systeem. Op die manier weet u ook dat "de Buddy" begeleid word door een professional & een professional in de dop is :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lace

Bent u bekend met het leontienhuis? Ook zij werken met een buddy systeem. Mij heeft dit in het verleden heel erg geholpen.

Het is een inloophuis dus je kan er gewoon een keer naar toe gaan of een afspraak maken telefonisch zodat ze weten dat je langs komt. Hele warme fijne sfeer en zij werken met ervaringsdeskundigen. Heel veel succes en sterkte. 

http://www.leontienhuis.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Hoi Jelly

Wat mooi dat jullie voor haar een buddy zoeken!
Ik wens jullie allemaal veel kracht toe en succes met het zoeken naar een fijne buddy!

Liefs Myrthe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maartje

Beste @Jelly 

Mooi initiatief! Lijkt me waardevol!

Sterkte ermee!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ingrid1971

Hoi Jellly,

Ik vind het een goede zet van je als moeder om dit in te zetten voor je dochter, ik zou het zelfde gedaan hebben. Als het om mijn zoon ging.

Jammer dat ik niet in de buurt woon, en de leeftijd heb tussen de 21 en 35 jaar. Anders had ik deze taak graag op mij genomen.

Ik hoop dat je iemand anders al heb gevonden.

Sterkte met je dochter.

Gr. Ingrid

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lace

@Jelly is het nog gelukt om iemand te vinden?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.