Spring naar bijdragen
Mandyhelfrich

Stage

Aanbevolen berichten

Mandyhelfrich

Over een paar weken begint me stage periode van 10 weken, ik zou graag me stage van me es op de hoogte brengen maar ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste in een mailtje kan zetten.

Hebben jullie misschien tips???

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
definitelybeautiful

Ik zou het misschien niet in een mailtje doen, maar in een persoonlijk gesprek. Dat vind ik zelf altijd wel fijn (maar misschien ben ik daar vreemd in).

Denk je dat ze een beetje okee gaan reageren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@definitelybeautifulik vindt het heel lastig om het in een persoonlijk gesprek te vertellen daarom heb ik ervoor gekozen om het via een mailtje te doen.

Ik heb geen idee hoe ze gaan reageren, ik hoop wel een beetje positief.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS

Heb je goed contact met je stagebegeleider? Wellicht  kun je er wel aan toevoegen dat je het moeilijk vind om er in een persoonlijk gesprek op terug te komen. Ergens denk ik ook wel, dat dit een goeie gelegenheid is om een stukje regie op gezond (nieuw) stuk te gaan pakken. Zo ga je indirect ook in tegen de angsten van de es, + maak je ook een stapje op je eigen (professionele) ontwikkeling en hou je het bij jouzelf, heb je ook grip op wat er met de info en jou gebeurd. 

ik heb in mijn huidige stage ook aangegeven bezig te zijn met mijn herstel van eetstoornis. Het onderwerp is dan minder actueel ook omdat mijn behandeling binnenkort afgelopen is en ik mij hersteld mag noemen. :) 

ik heb in de andere 2 stages ook moeite gehad om het te vertellen, toch heb ik het wel gedaan. Omdat ik ook ''veiligheids''gedrag wilde aanpakken en de es zo min mogelijk ruimte wilde geven. Het hielp mij wel dat de mensen op de hoogte waren. Deur was open. Bij onduidelijkheden kwamen collega's ook naar mij terug om het te vragen of ook om bijv helder te krijgen hoe ze het beste met mij of de es om konden gaan. Ik heb altijd moeite gehad om hulp te vragen, leerde hier ook op alle stages, dat ik de enige was die er verandering in kon aanbrengen. Stage moest geen therapie gaan worden maar ik leerde wel om de situaties die mij moeite of lastige gevoelens opwekten, te bespreken. 

Top dat je al een begin hebt gemaakt ! ben benieuwd naar de reactie! Heb je zelf nog punten waar je mee aan de slag moet voor je op stage gaat, of eenmaal op stage mee bezig gaat zijn in je herstel? 

zettum op! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@SanneStot nu toe heb ik nog niet heel veel contact met me stage begeleider. Ik vindt het altijd erg lastig om er een persoonlijk gesprek van te maken omdat als ik me verhaal begin dat het nooit een heel duidelijk verhaal wordt. Ik vindt het wel belangrijk dat me stagebedrijf ervan af weet, zodat ik daar ook begeleid kan worden tijdens de eetmomenten.

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
definitelybeautiful

Veel van wat @SanneS zegt is herkenbaar, op mijn laatste stageplek ben ik er ook open over geweest. Nou moet ik zeggen dat dat laagdrempelig kon: ik werk op een bepaalde manier met eetstoornissen, dus mijn ervaringsdeskundigheid was eerder een pré dan een zwakte. Maar het heeft wel geholpen, dat mensen er een beetje op letten (zonder te betuttelen), er af en toe naar vroegen in een moeilijke periode, en zich er gewoon überhaupt bewust van waren.

Als je dit een te persoonlijke vraag vindt, zeg het dan vooral, maar wat voor soort stage ga je lopen?

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@definitelybeautifulik ga 5 dagen in de week stage lopen, van 9 tot 15 uur

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

Ik heb net een mailtje gestuurd waarin ik me verhaal heb verteld en gelukkig had ik heel snel een mailtje terug, ze reageerde heel positief, ook stond erin ''helaas heb ik veel ervaring met een eetstoornis'' denk dat ze daarmee bedoelt dat ze in het verleden ook een eetstoornis heeft gehad, klinkt misschien een beetje hard maar voor mezelf zou ik het juist fijn vinden dat zij ook een eetstoornis heeft gehad, dan kan ze zich goed inleven hoe het is als je een eetstoornis heb.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Hoi lieve @Mandyhelfrich !

Ik zat net even in hetzelfde schuitje als jou. Ik begrijp dat dit heel lastig en eng is. Aan de andere kant laat het een stuk kracht zien!
Toevallig heb ik het net een uur geleden verteld, maar dan bij het afmelden van mijn stage. Wat fijn dat je een goede reactie terug hebt! En ergens hoop ik ook voor je dat zij zich goed kan inleven. Zo is het veel gemakkelijker om er over te communiceren.
Hou wel je grens in de gaten in hoeverre je iets wel en iets niet kwijt wilt.

Ik vind je dapper!!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

@Mandyhelfrich goed van je dat je de mensen op je stage op de hoogte hebt gesteld van je eetstoornis! Fijn dat ze zo begripvol reageerde. Hopelijk kan zij jou, vanuit haar eigen ervaring met een eetstoornis, goed begeleiden. Zet 'm op!

Liefs, Irina

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mlies

@Mandyhelfrich Super goed dat je erover communiceert! Dat is het belangrijkste!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marjolein

Wat goed dat je je verhaal hebt gedeeld en fijn dat je begrip terug kreeg!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS
Op 3-10-2017 om 15:19 zei Mandyhelfrich:

Ik heb net een mailtje gestuurd waarin ik me verhaal heb verteld en gelukkig had ik heel snel een mailtje terug, ze reageerde heel positief, ook stond erin ''helaas heb ik veel ervaring met een eetstoornis'' denk dat ze daarmee bedoelt dat ze in het verleden ook een eetstoornis heeft gehad, klinkt misschien een beetje hard maar voor mezelf zou ik het juist fijn vinden dat zij ook een eetstoornis heeft gehad, dan kan ze zich goed inleven hoe het is als je een eetstoornis heb.

Ik snap je laatste stukje heel erg goed! 

Begrepen worden op momenten dat je half in de es of in je hoofd zit op een moment dat mensen om je heen je totaal niet snappen (niet omdat ze niet willen maar er simpelweg geen weet van hebben) 

is dat begrip fijn! 

Ik hoop dat je begeleider je wat kan ondersteunen en je kan helpen met je doelen nastreven om je opleiding te kunnen volgen. 

Blijf bij jezelf, als je merkt dat je je niet prettig voelt, maak het bespreekbaar. 

Je leerproces moet er niet door onder druk komen te staan... 

hou de focus op je toekomst! Ik vind je heel erg moedig! 

Wat voor stage is het eigenlijk als ik vragen mag?

succes iigv! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@SanneSIk ga me stage lopen bij een dierenkliniek in Gouda, voor 5 dagen in de week van 9:00 uur tot 15:00 uur dit zijn de normale tijden voor een stagiaire die daar zijn of haar stage gaat lopen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Annemarie8484

Ik liep er een paar weken geleden in mn opleiding al tegenaan.. Op aanraden van een medestudent heb ik mijn SLB ( studieloopbaan-begeleider) gemaild en morgen hebben we een gesprek. Ook heb ik a.s. donderdag een gesprek bij het decanaat. Mocht ik dusdanig last van de ES hebben dat ik daardoor in problemen kom ( een negatief BSA aan het eind van het jaar), of praktische dingen al tijdens de opleiding, dan zijn er mogelijkheden dat ik hulp kan vragen..

Zoiets als "better safe than sorry"

7 november ga ik op stage, 1 dag per week. Ik denk niet dat ik het daar meld, tenzij ik merk dat ik te veel hinder heb, maar dan neem ik eerst contact met de SLB er op.

Heel veel succes en plezier op je stageplek!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gwendolyn

Goed dat je je verhaal hebt gedaan en fijn dat ze zo begripvol reageerde! Heel veel succes gewenst met je stage :-) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SanneS
Op 8 oktober 2017 om 10:21 zei Mandyhelfrich:

@SanneSIk ga me stage lopen bij een dierenkliniek in Gouda, voor 5 dagen in de week van 9:00 uur tot 15:00 uur dit zijn de normale tijden voor een stagiaire die daar zijn of haar stage gaat lopen 

hoe gaat het met je ? En je stage :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mandyhelfrich

@SanneShet gaat met baby stapjes de goeie kant op, maar weet ook dat ik er nog lang niet ben. Sommige dagen heb ik er meer last van dan andere dagen. Vanaf 6 november begint me stage dus dat is nog even afwachten hoe dat gaat lopen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Wat onwijs dapper Mandy dat je dat hebt aangegeven bij je stagebegeleidster!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.