Spring naar bijdragen
Winanda

Voel me alleen

Aanbevolen berichten

Winanda
Spoiler

Ik was zo trots al 8 dagen niet gespuugd of gelaxeerd tot vandaag ik hield het niet meer de weegschaal alle ongezonde dingen die ik heb gegeten mensen die denken dat ik zwanger benūüė≠ etc.

Je darmen moeten zelf op gang komen en dat kan even duren zeggen ze 

Toch voel ik me zo alleen zoek mijn troost en beloningen in eten eten is mijn beste vriend en mijn grootste vijand. Ik wil zo graag hulp maar het duurt nog even ondertussen ben ik alleen met mijn gevecht. 

Sorry lieve mensen. Ik moet het even kwijt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marion

Het is goed, hoor. Schrijf het vooral van je af. Het is ook een heel zwaar en eenzaam gevecht, maar het is het waard. Echt waar. 

Liefs, Marion 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Bedankt voor je lieve reactie ik vind het ook zo lastig omdat niemand iets aan me ziet en ja praten kan ik er ook niet echt over en dus vind ik en moet ik van mezelf doorgaan  lang leve het masker

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
c'lotte

Jaa het is lastig om onzichtbaar ziek te zijn he? Waar heb je hulp gezocht? 

Wat goed dat je het ruim een week had volgehouden om niet te laxeren en niet te braken! Mag ik vragen hoe vaak je jezelf weegt? 

Weet je of je eetstoornis nog meer functies heeft, naast het niet voelen van de eenzaamheid? Zou je een gezonde manier weten waardoor je je wat minder eenzaam voelt? Zou die eenzaamheid ook voort kunnen komen uit te lage zelfwaarde? Aangezien je met genoeg zelfwaarde vaak beter met jezelf alleen kan zijn, doordat je jezelf meer lief hebt. Hoe kijk je daar tegenaan?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Hoi ik weeg mezelf minimaal 2 keer per dag soms wat meer en ja herken me wel ik je verhaal ik heb geen goed zelfbeeld ik leef voor mijn man en kinderen voor mezelf iets doen vind ik erg moeilijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Toch moet ook jij kwaliteiten hebben, al kan het lastig zijn dat bij jezelf te zien. Hoe denk je dat je man en kindjes jou zien? Wat waarderen zij in jou?

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda
3 minuten geleden zei Jessie:

Toch moet ook jij kwaliteiten hebben, al kan het lastig zijn dat bij jezelf te zien. Hoe denk je dat je man en kindjes jou zien? Wat waarderen zij in jou?

Nou ik ben er altijd voor hun met heel mijn hart mijn kinderen zijn met mij¬†en mijn man getrouwd allemaal n ring en in het boekje tekenen ūüėć ja we zijn wel erg hecht al ben ik een uurtje weg spingen ze als ik thuis kom alsof ik een jaar erg ben geweest. En mijn man zegt altijd dat ik zijn prinses ben al voel ik me net assepoester Hahaha ga nee ze houden erg veel van me¬†

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
c'lotte

Wel mooi dat je die liefde vanuit hun voelt. En dat je weet dat ze zoveel van je houden.. Nu is het nog 'de taak' om van jezelf te leren houden. Kan je oefenen met zelfzorg? Je lichaam verzorgen? Positieve eigenschappen van jezelf opschrijven en in de spiegel hardop tegen jezelf zeggen. Mag ik vragen waarom je jezelf minimaal 2 x pw weegt? Wat haal je daaruit? Ik heb mijzelf ook meerdere malen per dag gewogen maar het leverde alleen maar stress op, ondanks dat ik het deed voor de 'controle'. Je lichaam schommelt nu eenmaal in gewicht en door zovaak te wegen wordt je bewust van elke schommeling en maak je jezelf helemaal gek.. Zou je willen en kunnen oefenen met minder vaak wegen? 

Het kan helpen om een grafiek bij te houden en dan zie je over een periode van 2 maanden (dat je 1 x per week je gewicht opschrijft) dat het stabiel blijft, en dat je eetstoornis/gevoel dus met je op de loop gaat! Je lichaam kan sowieso - 2 + 2 kg schommelen! Door minder vaak te wegen krijg je veel meer rust in je hoofd, ondanks dat het in het begin heel spannend is en even spanning op roept. Maar daar moet je doorheen zodat het minder kan worden! 

Weet je op welk termijn je hulp krijgt? En zou je al wat van dit willen gaan toepassen in je leven zodat je al wat kleine stapjes maakt? :)

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda
11 minuten geleden zei c'lotte:

Wel mooi dat je die liefde vanuit hun voelt. En dat je weet dat ze zoveel van je houden.. Nu is het nog 'de taak' om van jezelf te leren houden. Kan je oefenen met zelfzorg? Je lichaam verzorgen? Positieve eigenschappen van jezelf opschrijven en in de spiegel hardop tegen jezelf zeggen. Mag ik vragen waarom je jezelf minimaal 2 x pw weegt? Wat haal je daaruit? Ik heb mijzelf ook meerdere malen per dag gewogen maar het leverde alleen maar stress op, ondanks dat ik het deed voor de 'controle'. Je lichaam schommelt nu eenmaal in gewicht en door zovaak te wegen wordt je bewust van elke schommeling en maak je jezelf helemaal gek.. Zou je willen en kunnen oefenen met minder vaak wegen? 

Het kan helpen om een grafiek bij te houden en dan zie je over een periode van 2 maanden (dat je 1 x per week je gewicht opschrijft) dat het stabiel blijft, en dat je eetstoornis/gevoel dus met je op de loop gaat! Je lichaam kan sowieso - 2 + 2 kg schommelen! Door minder vaak te wegen krijg je veel meer rust in je hoofd, ondanks dat het in het begin heel spannend is en even spanning op roept. Maar daar moet je doorheen zodat het minder kan worden! 

Weet je op welk termijn je hulp krijgt? En zou je al wat van dit willen gaan toepassen in je leven zodat je al wat kleine stapjes maakt? :)

Ja dat wil ik zeker proberen en ja weeg me nu in de ochtend en avond en dat bepaald míjn gevoel en gedrag  idd  1 keer per week vind ik wel een hele stap ben bang de controle te verliezen maar dat van wat meer tijd in mezelf steken dat vind ik een goed idee daar ga ik mee aan de slag bedankt voor het inzicht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
c'lotte

Zouden we hier een plan kunnen maken om dat af te bouwen? 

Wat heb je in gedachten? En dan kunnen we er af en toe naar vragen, zodat je soort van bijgestaan wordt en een soort stok achter de deur hebt? :) Wat jij wilt!

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda
26 minuten geleden zei c'lotte:

Zouden we hier een plan kunnen maken om dat af te bouwen? 

Wat heb je in gedachten? En dan kunnen we er af en toe naar vragen, zodat je soort van bijgestaan wordt en een soort stok achter de deur hebt? :) Wat jij wilt!

Uuhhh ja misschien is dat wel fijn maar hoe gaan we dat doen dan?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
c'lotte

Ik weet niet wat jij een fijn afbouwschema vindt? 

Ik ben bv. eerst naar 1 x per dag gegaan, hier 2 weken op gebleven, toen naar om de dag, hier 2 weken op gebleven, toen naar 3 x per week, hier 2 weken op gebleven, toen naar 2 x per week, hier een lange tijd op gebleven, toen naar 1 x per week en nu weeg ik wanneer ik wil (maar wanneer Ik wil, en niet mijn eetstoornis haha). Soms is dat 1 x per week, soms 1 x per maand, maar het heeft geen invloed op mijn eetgedrag oid! Ik heb 14 november mijn afsluitend gesprek! :)

Wat denk je dat voor jou helpend en haalbaar is? Misschien kun je dat hier delen? Dan kunnen we daar misschien wat feedback op geven en je ondersteunen in het uitvoeren ervan? Het is wel belangrijk dat het een plan is van jou, zodat je ook meer waarschijnlijkheid hebt dat je het echt uit gaat voeren! :)

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Oké ik ga er even over denken wat voor mij haalbaar is en kom hier morgen op terug.  En wat fijn voor je dat je 14nov je afsluit gesprek hebt 

• Like 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Sorry voor de late reactie maar gisteren heb ik me niet gewogen had gisteren ook best wel wat te doen ik denk dat ik ga proberen om de dag mezelf te wegen ipv elke dag 2 keer wish me luck 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

Wat goed van je @Winanda! En heel goed dat je als doel hebt jezelf om de dag te wegen ipv 2 keer daags! Hoe was dat voor jou om je gisteren de hele dag niet te wegen? 

Liefs, Irina

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Ja ben druk bezig geweest dus ging wel goed ook vroeg naar bed gegaan dus ja ging wel goed vandaag wel 3 keer op de weegschaal gestaan maar goed morgen weer een dagūüôĄ

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Irina

Zie het vooral als leerproces @Winanda:) Je motivatie en doelen zijn er in ieder geval! Meer afleiding werkt dus wel goed voor jou! Misschien dat je daar iets mee kan doen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Ja idd lekker bezig zijn morgen en heb net bericht gehad dat ik de 20ste op intake mag ik ben zo blij

• Like 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Vandaag niet z'n goede dag lieve mensjes 3 keer gewogen en veel te veel gegeten voor mijn gevoelūüė•

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Linsey

Naar dat je geen fijne dag had!

Behoorlijk in de greep van... als ik je zo lees.

Wat voor gedachte zit er bij om drie keer op een dag te wegen?

Kies je daar bepaalde momenten voor uit? En heeft dat getal nog verdere consequenties?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Winanda

Ja smorgens en voor en naa het douche en na het eten pff heb z'n zin om van alles te pakken nu maar tegelijk ben ik boos op mezelf en mag ik niets Het is zo dubbel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marjolein

Ik herken het Winanda, ik heb mezelf ook vaak genoeg gewogen op een dag voor een langere periode. Op een gegeven moment ging ik er ook mee aan de slag en met de tijd ontdekte ik dat het veel fijner is om je niet te wegen dan wel te wegen. Maar dat heeft dus tijd gekost... In ieder geval goed dat je er aan wilt werken! Ik denk dat dat besef dat ik toen heb gehad ook zeker bij jou kan komen!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

@Winanda : Vandaag een nieuwe dag met nieuwe kansen. Herstel gaat niet in 1x, net zo min als Rome in 1 dag is gebouwd.
Ga er vandaag weer voor? Misschien helpt het om elke ochtend even op een rijtje te zetten waar je het voor doet. Van welk moment je intens gaat proberen te genieten. En wanneer je bijvoorbeeld even in de armen van je man mag kruipen om zijn liefde te voelen.

Sterkte en succes <3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

√ó

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.