Spring naar bijdragen
Jetje1994

Iemand ervaring met de fairburn CGTE therapie?

Aanbevolen berichten

Jetje1994

Hoi Iedereen,

Ik ben hier een tijdje niet geweest en kijk nu weer even rond. Ik ga binnenkort beginnen met CGTE van Fairburn tegen mijn Eetbuistoornis. Heeft hier iemand ervaring mee? Zo ja, hoe werkte het voor jou? En heb je nog tips? Alvast bedankt. 

liefs 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Goed dat je in behandeling gaat! Waar staat de E in CGTE voor? Ik heb wel CGT (cognitieve gedragstherapie) gehad. Is wat jij gaat doen iets vergelijkbaars?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
lianne88

Ik volg op dit moment therapie volgens die methode. Ik wordt over 1.5 week opgenomen en daar werken ze ook volgens de fairburn methode.

Ik vind het erg fijn werken omdat de motivatie echt bij jou ligt. Je stelt zelf je doelen vast, evalueert over jezelf etc. Daarnaast gaat de methode vooral erg in wat de instandhoudende factor is van je ES en om dit te verbreken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
AnnaW
1 uur geleden zei Jessie:

Goed dat je in behandeling gaat! Waar staat de E in CGTE voor? Ik heb wel CGT (cognitieve gedragstherapie) gehad. Is wat jij gaat doen iets vergelijkbaars?

Volgens mij is dit waar Jetje het over heeft. In het nederlands noemen ze het daarom denk ik cgt-e (?). Is dit wat je bedoelt Jetje? 

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb het al wel eerder voorbij horen komen. Ben erg benieuwd, lees even mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jetje1994
16 uur geleden zei Jessie:

Volgens mij staat de E voor edvanced, dus iets van een nieuwere vorm dacht ik. Ja het is vergelijkbaar denk ik :) Hoe bevalt het? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jetje1994
16 uur geleden zei lianne88:

Ik volg op dit moment therapie volgens die methode. Ik wordt over 1.5 week opgenomen en daar werken ze ook volgens de fairburn methode.

Ik vind het erg fijn werken omdat de motivatie echt bij jou ligt. Je stelt zelf je doelen vast, evalueert over jezelf etc. Daarnaast gaat de methode vooral erg in wat de instandhoudende factor is van je ES en om dit te verbreken.

Ja precies, dan leer je ook dat je juist wel controle hebt over wat jij wilt.. Veel succes over 1.5 week, je kan het! ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jetje1994
15 uur geleden zei AnnaW:

Volgens mij is dit waar Jetje het over heeft. In het nederlands noemen ze het daarom denk ik cgt-e (?). Is dit wat je bedoelt Jetje? 

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar heb het al wel eerder voorbij horen komen. Ben erg benieuwd, lees even mee.

Ja klopt! Ik snap alleen nog niet goed het onderscheid tussen CGT en CGT-e. Ik had wel gehoord dat de fairburn methode bij BED zorgt voor 70% kans op genezing (erg hoog dus!). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie
2 minutes ago, Jetje1994 said:

Hoe bevalt het?

Is alweer jaren geleden ;) maar ik heb wel wat aan cgt gehad! Daarmee heb ik vooral meer inzicht in mijn gedachtegangen en gevoelens gekregen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Lessonsinlife

Klinkt oke, 

ben erg benieuwd hoe dit verloopt! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ikbenhet

Ik ben ook heel benieuwd, succes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.