Spring naar bijdragen

30+ en herstellen

Lessonsinlife
 Share

Aanbevolen berichten

@Misha87 naar van die eetbuien maar als je ziet hoe weinig je eet ...dan is het niet zo gek, je lichaam schreeuwt om voedsel en je valt alsnog af....zou je iets meer durven eten zodat je mogelijk minder kans op eetbuien hebt?

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Maartje:

@Misha87 naar van die eetbuien maar als je ziet hoe weinig je eet ...dan is het niet zo gek, je lichaam schreeuwt om voedsel en je valt alsnog af....zou je iets meer durven eten zodat je mogelijk minder kans op eetbuien hebt?

Sterkte!

Dank je wel :)  Ja klinkt heel logisch die schreeuw van het lichaam om eten. Jammer dat ik dan naar de kruidnoten grijp ipv boterham pindakaas ofzo ;) Zou een stuk verstandiger zijn haha.
Maar ik durf op dit moment niet veel meer te eten. Stom he?! Ik denk dat ik sinds 2014 doordeweeks al schommel tussen de 600 en 1000 kcal en de weekenden tussen de 1200 en soms wel een dag 3000. Dat leer je helaas niet in een dag af :(  Maar mocht je tips hebben, altijd welkom... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Misha87 nee dat is niet stom!! Je bent ziek! De eetstoornis heeft ook een functie, het is wel heel jammer en verdrietig!! Weet je ook waarom je niet durft?

Hoe zou jij voor jezelf stapjes kunnen maken (ik heb wel tips en ideetjes maar wat wil jij)? Heb je steun/hulp?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 weeks later...

Ik ben boven de 30. 33 om precies te zijn maar het speelt al sinds mijn 15de na vervelende gebeurtenissen. Sinds een half jaar ben ik bij een psycholoog waar ik steeds meer leer praten. Zij heeft aangegeven dat ik een eetstoornis heb. Zij zou me het liefst doorverwijzen omdat zij wel wat kennis heeft op dit gebied maar niet zoals bij organisaties die daar volledig op gericht zijn. Hier ben ik nog niet aan toe. Ze gaat nu eerst met emdr aan de gang om te werken aan dingen uit mijn verleden en wil kijken wat dit brengt in combinatie met de kennis die zij heeft op het gebied van eetstoornissen. Als dit niet voldoende blijkt dan vindt ze echt dat ik eerst aan mijn eetstoornis moet werken omdat zij zich veel zorgen maakt om mijn verlies van gewicht. Ook omdat ik de zorg voor twee kindjes alleen heb waarvan een zwaar beperkt  en ze bang is als het zo doorgaat ik dit lichamelijk niet meer kan doen. Mijn omgeving heeft hetzelfde maar die denken dat ik afval van de stress. Al heb ik inmiddels een paar keer de vraag gehad of ik eetstoornis heb. Erg confronterend. Dus hier ook boven de 30 maar eigenlijk is het er al heel lang. Ik hoop dat de hulp bij de psycholoog voldoende gaat zijn om hieruit te komen maar op dit moment loop ik heel veel hard. Bijna dagelijks en eet niet warm. Veel te weinig gaat erin in verhouding tot mijn beweging en ik kan mezelf daarin niet goed stoppen helaas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weeks later...

update on me..

Na een flinke terugslag rond de feestdagen heb ik uiteindelijk de knoop doorgehakt opnieuw hulp te zoeken..

Het ging gewoon niet meer.. voelde me heel alleen in deze strijd en merkte dat doordat mijn mood echt alles behalve goed was, de eetstoornis en dwanghandelingen weer veel ruimte kregen..

en ik ben het zo moe.. zo moe om toe te geven aan de ES, te 'moeten' voortdurend en hierdoor geen ruimte voor andere dingen te kunnen hebben..

Ben nu inmiddels sinds 2 weken aan de slag met therapeut 2x per week en dit voelt tot nu toe fijn.

Fijn is de herkenning, en dat ik het echt op mijn eigen tempo mag doen.. al wil ik gewoon graag vooruit!
Heb het nu wel even zwaar..

wil zo graag dat het meteen lukt..  de afgesproken intake van

Spoiler

700 cals

halen en proberen het compenseren te minderen (niet afgesproken, maar wil ik zelf zo graag!)

Ik baal ervan dat het deze week nog niet alle dagen gelukt is..

vandaag bvb laat wakker! ben zo moe..

en daardoor zit ik nu pas aan brunch :(
heel slecht ..

Hoop dat het steeds wat beter gaat en dat ik die stomme angsten opzij kan zetten en durf te gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn om te lezen dat je hulp hebt gezocht en je motivatie.

Blij dat het lijkt te klikken!  Zo belangrijk. .

Probeer jezelf niet voor zwaardere uitdagingen te stellen dan afgesproken. Dit kan juist je valkuil zijn en tegen je werken. Accepteer Hoe moeilijk ook kleine stappen. En wellicht daarmee een grotere kans op slagen en minder stress in je 'systeem'.

Heel veel sterkte dappere @Lessonsinlife.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je kunt een opmerking achterlaten als je bent aangemeld

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.