Spring naar bijdragen
Katjakim

Verdriet

Aanbevolen berichten

Katjakim

Ik eet elke dag minder en minder...ik ben  15 en zit dus nog op de middelbare school. Maar ik heb helemaal geen vrienden meer. Toen katja verkocht werd en ik niet meer de oude ik was. (Ik ben er kapot van). En nu na maanden lang huilen. Gaat het elke dag slechter ik slaap pas rond 4 uur middernacht, ik loop de hele nacht na te denken waarom katja verkocht is waarom niemand met me wil omgaan enz. Ik val huilend in slaap.

Spoiler

Ik eet haast niks meer een het ergste is ik snij mezelf. Nee niet 1 keertje fzo. Nee ik kom uit school en voor alles wat ik fout heb gedaan in mijn ogen moet ik mezelf straffen. Dit dus door te snijden. Mijn hele polsen liggen inmiddels open en ook.mijn onderarmen zitten vol littekens. Het is winter dus kan ik lange mouwen dragen. Maar bij gym heb ik een probleem ik heb afgelopen weken een excuus verzonnen. Maar op een gegeven moment zal dit niet meer werken. Mijn gymleraar heeft er ook naar gevraagd. En ik heb mijn slecht verzonnen excuus verteld en ik zag gelijk dat hij het niet geloofde maar ja...hij ging er niet verder op in gelukkig. Maar hoe kan ik dit verbergen?????

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Heey lieve Kim!

Wat lastig zeg.. ik zit met hetzelfde als jij hoor. En een oplossing heb ik niet voor je. Misschien wel wat tips:

Littekencreme (wel vrij prijzig)

Idd lange mouwen dragen

Maar weetje, mensen zullen het zien, mensen zullen gaan denken. Smoesjes kun je vertellen maar ookal heb je een goede smoes is het alsnog de vraag of mensen het geloven. 

Maar je bent ziek, en dit maakt deel uit van jouw ziekte. 

Zou je kunnen kijken naar andere manieren? Je hoeft jezelf niet te straffen (ookal kan dit zo voelen). Misschien kan het helpen om wat vaker naar de goede dingen te kijken die je doet. En daarvoor jezelf belonen. 

Ik probeer ff mee te denken, niet om je probleem minder te maken. 

Ik wou dat ik echt oplossingen had voor jou (voor ons). 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jessie

Ik zou liever met je meedenken hoe je zover kan komen dat je het niet-eten en het snijden niet meer nodig hebt dan nadenken over hoe je het allemaal kan verbergen.

Het is toch vreselijk om je zo rot te voelen steeds? Ik gun jou hulp daarbij. Je hoeft het niet allemaal in je eentje te doen.

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Miryanna

Dat was ook iets wat ik mij afvroeg trouwens. Want je zei dat je bij de (mogelijke) depressie geen hulp krijgt. Maar je hebt ook een eetstoornis. Krijg je hier ook hulp bij??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Katjakim

@Miryannanee ook hier krijg ik geen hulp bij

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
maartje1

@Katjakim super knap dat je het met ons deelt!

Wat is het soms moeilijk.. 

Ben je opzoek naar hulp? 

Wat wil je zelf het liefst op dit moment? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
SylviaVG

@Katjakim Wat goed dat je je verhaal deelt met ons! Bedankt daarvoor. Is er iemand in je omgeving die je ook durft te vertellen over de dingen waarmee je worstelt? Ik kan mij voorstellen dat je je schaamt, ik heb mij ook heel lang geschaamt. Maar als het je lukt om iemand in vertrouwen te nemen, kan dat je heel erg helpen. Ik vind de vraag van Maartje1 een goeie, wat wil je het liefst zelf op dit moment? Wat heb jij nodig? Wat kan jou helpen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Katjakim

@maartje1 @SylviaVG ik wil wel geholpen worden, ik denken dat ik gewoon iemand om me heen nodig heb die ik kan vertrouwen. Maar ik heb niemand (niet meer). En ik durf het ook aan niemand te vertellen..

Bedankt voor jullie hulp en steun

-xxx-

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ikbenhet

Wellicht is het een goed idee het met je gym leraar te bespreken? Hij is er al over begonnen en misschien is het een lagere drempel dan het tegen iemand vertellen die nog helemaal niks door heeft. Een leraar heeft ervaring met problemen van jongeren en misschien lucht het op.. succes!

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hanneke

@Katjakim ik heb zojuist je voorstelbericht gelezen en nu ook je reactie hier. Ik word geraakt door je verdriet en je eenzaamheid. Wat gun ik je iemand die jou (net zoals je lieve paard Katja dat deed) een duwtje in de rug geeft en jou laat merken dat jij je verhaal mag doen, waar je mag zijn zoals je bent.

Wie dat is, dat kun jij zelf het beste aanvoelen, je noemt al je leraar of een goede vriendin.

Als ik terugkijk op mijn eetstoornis periode, was het eten / niet eten een reactie op onveiligheid. Ik had het gevoel dat ik nergens grip op had en mijn eetstoornis was een reddingsboei. Ik herken me in jou als je zegt dat het zo lastig is om 'uit te reiken' naar de ander, (wat als ze me niet begrijpen, wat als ze me niet kunnen helpen, wat als..) maar ondertussen wilde ik eigenlijk wel heel graag gezien worden. De stap naar openheid en delen heeft mij geholpen om de weg van herstel in te slaan. In plaats van al mijn verdriet 'in te slikken' (in mijn geval ook weg te eten), leerde ik stap voor stap mezelf te uiten, om hulp te vragen. Ook jij hoeft het niet alleen te doen!

Laat je ons hier op het forum weten hoe het gaat? Zoals al is gezegd: hopelijk kunnen we hier iets voor je betekenen en kun je ons support 'gebruiken' om dingen aan te gaan.

Met lieve groet,

Hanneke

• Like 2
  • Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
MyrthedD

Hoi Katjakim,

Ook ik ben geraakt door jou berichtje. Wat een verdriet heb je en wat moet je je alleen voelen! Het liefst zou ik je nu gewoon even knuffelen en zeggen dat je niet alleen bent ook al ken ik je niet. 

Ik hoop je dat je je hier, een beetje thuis gaat voelen en daardoor wat minder alleen voelt. 

Hele dikke knuffel voor jou en veel sterkte,

Liefs Myrthe

• Thanks 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.