Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Peggy

Lieve allemaal,

Ik vind het doodeng om mijn verhaal hier te delen maar ik zit momenteel ontzettend in de knoop met mezelf en hoop dat één van jullie misschien wat goed advies voor me heeft klaarliggen want dat kan ik wel gebruiken.

Vorige week donderdag had ik een controle afspraak bij de arts bij HC. Een maand geleden heb ik daar ook bloed voor laten prikken. Het gesprek liep compleet anders dan verwacht, want
het blijkt dat mijn bloedwaarden helemaal niet in orde zijn (tekort aan witte bloedcellen, bloedplaatjes, vitamine D en albumine) en daarnaast heb ik nog altijd veel last van de extreme schommelingen in mijn bloedsuikers in de vorm van wegrakingen op momenten dat ik me diep moet concentreren, en dan met name tijdens het autorijden. Omdat het dus niet verantwoord is om in deze staat achter
het stuur te kruipen, heb ik me verplicht een week moeten ziekmelden op het werk. Normaal gesproken ben ik iemand die alsmaar doorgaat en daarin voor haar eigen gezondheid geen grenzen kan stellen. Nu ik ineens heel veel tijd en ruimte heb om na te denken, komt het besef van de keiharde realiteit. Ik weet totaal niet meer wie ik ben, wat ik wil, waar mijn sterke en zwakke punten liggen, wat de toekomst me te bieden heeft. Ik doe wat anderen van me verwachten en niet wat ik zelf graag zou willen, want voor mijn gevoel is dat van anderen altijd beter.
In therapie loop ik al maanden vast, we komen niet meer verder en dat maakt me ontzettend bang. De laatste dagen heb ik ook vaak het gevoel dat het voor mij allemaal niet meer hoeft, dat ik het liefst gewoon opgeef. Mijn hoofd loopt over en ik weet niet meer wat ik moet doen..
Was er maar een manier om even van de dagelijkse sleur te ontsnappen, mezelf te resetten, en dan helemaal opnieuw te beginnen. Want dit is geen leven, dit is overleven :(

Sorry.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Elske

Hallo Peggy,

Wat goed dat je je verhaal hier deelt. Ik kan me voorstellen dat je het even niet meer weet. Het lijkt erop dat er door je verplichte rust een hoop dingen naar boven komen waar je mee aan de slag wilt/moet. Waar heb je je in therapie tot nu toe op gericht? Want ik kan me voorstellen dat de thema's die je hier aankaart juist de thema's zijn die je verder kunnen helpen in je herstel. Heb je dit ook met je therapeut besproken? Voel je vrij om op het forum te schrijven als dat je een beetje lucht geeft.

Veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ikbenhet

Hi Peggy wat goed dat je het deelt. Ik heb helaas geen bruikbaar kant en klaar advies voor je nu maar geloof me het word beter. Leg je zelf geen druk op dat je binnen een bepaalde periode moet weten "wie je bent" en "wat je wilt". Nu is nu.. en de rest komt later. Misschien dat muziek je humeur iets kan opvrolijken , het kan soms je dag echt opklaren. Hou vol

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin

Hoi Peggy,

Wat onwijs knap dat je je verhaal hier deelt en ik hoop dat je je hier op het forum vrij genoeg voelt om erover te praten. Dat je je nu ziek hebt moeten melden 'voelt' misschien niet fijn voor je, maar is de eerste stap om jezelf weer helemaal terug te vinden. Ik snap dat het heel lastig is, maar probeer het echt. De mensen om je heen zijn er voor je en hebben het beste met je voor. Probeer in het moment te leven en niet teveel bezig te zijn met wat er gaat komen... dat komt vanzelf, daar hoef je niets voor te doen. Je bent er nu. Gisteren is geweest, over morgen hoef je je geen zorgen te maken... je bent er alleen maar nu! Maak keuzes op je gevoel en zet jezelf op nummer 1. Wat voor mij bijvoorbeeld altijd helpt als ik me somber voel is een luisterboek (bijvoorbeeld de kracht van het nu) en het boek 'Mabels masterclass in wonderen' - wauw wat was dit boek fijn! 

Sterkte meis en hier op het forum zijn wij er natuurlijk voor je. You can do this!

Liefs,

Marlin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marjolein

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties: knap dat je dit hebt gedeeld hier. 

Verder kan ik me ook indenken dat je het even niet meer weet... Het is ook niet niks wat je nu doormaakt. 

Hopelijk kan je je een beetje neer gaan leggen bij het ziekmelden. Zelf heb ik ook in eenzelfde proces gezeten waardoor ik eigenlijk alles moest stil leggen. Vreselijk vond ik dat, je moet dan echt zo'n naar proces door. Maar uiteindelijk ben je er wel geholpen bij, al kan je dat nu niet direct voelen. Alleen kan ik me wel voorstellen dat het extra vervelend voor je is nu je zo vastloopt in therapie, het lijkt me moeilijk om je er dan helemaal aan over te geven. 

Heb je het er ook in therapie over dat je zo vastloopt? Wat zegt je therapeut/hoofdbehandelaar hiervan? 

Is er voor nu een soort schema/planning wat je voor jezelf kunt opstellen om jezelf in ieder geval door de komende periode heen te helpen? Ik denk dat het wel belangrijk is dat je jezelf die rust gunt, ook nu er lichamelijk een hoop alarmbellen rinkelen! 

Zijn er trouwens mensen bij wie je terecht kunt? Familie, vrienden, werk/opleiding... 

Sterkte Peggy!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IV93

@Peggy Ik heb bewust even niet de tips gelezen van anderen omdat ik het eigen wilde houden. Je situatie klinkt heel naar en overleven doet je huidige welzijn misschien nog steeds tekort. Het gaat duidelijk niet goed en je komt er zelf, met ambulante therapie, niet uit. Wat ik me gelijk afvroeg of een kortdurende boost opname niets voor jou is.... een 4 of 6 weekse opname om te zorgen dat je lichaam in elk geval weer in een betere voedingstoestand komt. <3 
Dit zal je ook mentaal weer kracht en nieuwe inzichten opleveren. XX

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.