Spring naar bijdragen
Marlin

Betrokken groepen 2018 (nieuwe data)

Aanbevolen berichten

Marlin

Een eetstoornis heeft niet alleen een ingrijpende invloed op het leven van de persoon zelf. Ook de impact op de naastbetrokkenen is enorm. De eetstoornis beïnvloedt het contact en de verhoudingen. Daarnaast spelen naastbetrokkenen een onmisbare rol in de behandeling. Wanneer betrokkenen actief deelnemen aan het therapieproces van hun dierbare, bevordert dit openheid, wederzijds begrip en herstel. Daarom biedt Human Concern een betrokkenen groep aan. 

De betrokkenen groep bestaat uit vijf bijeenkomsten en een terugkombijeenkomst, die ’s avonds plaatsvinden van 19.00 – 21.30 uur. U ontmoet andere ouders, partners, (volwassen) broers of zussen, vrienden, of andere naastbetrokkenen in een vergelijkbare situatie. Tijdens de bijeenkomsten vindt u herkenning, begrip en steun bij andere deelnemers. U wisselt tips uit en krijgt informatie en adviezen. Deze groep wordt geleid door twee ervaringsprofessionals van Human Concern. 

Tijdens de avonden staan theorie, oefeningen en lotgenotencontact centraal over de volgende onderwerpen: informatie over eetstoornissen (onderliggende problemen, risicofactoren en ontwikkeling, typen eetstoornissen), hoe u kunt helpen, gevoelens, assertiviteit en feedback, hoe u zelf staande kunt blijven, motivatie en communicatie. Daarnaast is er ruimte voor eigen inbreng. 

De data per locatie zijn te vinden via onze website:

https://www.humanconcern.nl/nieuws/nieuwe-data-betrokkenen-groepen-2018 

• Like 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983

Wat als er al een groep gestart is? Ik heb deze week een go gehad om bij hc in de bilt te starten maar de betrokkenengroep is daar al gestart.mijn vriend on ouders hadden er graag bij gezeten😔

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin
Op 16-3-2018 om 21:49 zei Melissa1983:

Wat als er al een groep gestart is? Ik heb deze week een go gehad om bij hc in de bilt te starten maar de betrokkenengroep is daar al gestart.mijn vriend on ouders hadden er graag bij gezeten😔

Ga ik even navragen Melis! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Melissa1983
1 uur geleden zei Marlin:

Ga ik even navragen Melis! 

@Marlin,

Thanks topper😊😘

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Marlin
1 uur geleden zei Melissa1983:

@Marlin,

Thanks topper😊😘

Ik heb het even nagevraagd en helaas is het niet mogelijk om aan te sluiten bij de reeds gestarte groep. Wel zijn jouw vriend en ouders welkom in de najaar-groep. Deze groep start (onder voorbehoud) op 18 oktober aanstaande. Opgeven kan via de website: https://www.humanconcern.nl/aanmelden/partner-ouder-groep. Wil je dan als startdatum 18 oktober invullen?

Als je vragen hebt, weet je me te vinden meis! X

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

Door onze website te bezoeken, gaat u akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.